AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #1 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg har to stebarn, gutt 13 og jente 15. Jeg er glad i de, vi har en fin tone og ting går greit. MEN..... Jeg kan ikke noe for det, men jeg elsker når de er hos sin mor og gruer meg til de kommer tl oss. når de er borte så er det så stille og behagelig i huset. Fellesbarna legger seg uten diskusjoner og styr, ingen klager på middagene jeg lager, skittentøykorga er minimal og roen senker seg når det er leggetid. Flere som digger når stebarna er borte? 😛 Anonymkode: 587f7...0d9 13
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #2 Skrevet 1. oktober 2019 Samme her! Det er så avslappende og lite stress når vi har barnefri. Vi er blidere, mer medgjørlig og kjærlige når hun ikke er hos oss. Håper stedatter veldig snart blir lei pendling og ønsker å bo hovedsakelig hos mor. Skulle ønske vi bare hadde henne annenhver helg. (Far bidrar lite når hun er hos oss, virker som han dispanserer seg og mesteparten faller på meg) Anonymkode: 46c7e...a11 5
Muskath Skrevet 1. oktober 2019 #3 Skrevet 1. oktober 2019 Triste greier å lese at barn er så uønsket. 47
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #4 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg er veldig glad i stebarna mine men skal innrømme det blir en annen stemning i huset når de er her. Det er ingen regler, de er våkne gjerne til 1 på natten og de roter innmari mye. Mannen min oppfører seg som om det er dem mot resten av verden og er sur, kort og frekk når de er her og forventer at jeg står på pinne og lager hvert måltid til dem selv om de er store nok til å ordne seg frokost og lunsj selv. Jeg hadde aldri gått inn i en situasjon igjen med en mann som har barn fra før med alt det som det innebærer praktisk og økonomisk. Anonymkode: 74026...0c1 10
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #5 Skrevet 1. oktober 2019 Helt enig! Det er så forbanna deilig de ukene det bare er oss og de små! Mannen er mer hjemme og tilgjengelig, trenger ikke å kjøre til og fra treninger hver dag, flere ganger for dagen. Ingen tramping over gulvet, alle liker maten jeg lager, ingen sutring fordi leksene ikke går av seg selv. Det går også mye mindre penger! Stebarna krever at far kjører de til butikken sånn at de får handle det de vil flere ganger i uka. Juice, sjokolademelk, bilder, brus, smoothies f.eks. Ting som jeg er vant med bare er til kos. Men nå har jeg sluttet å lage middag annenhver uke, da får far planlegge, handle og lage mat! Det går mye i grøt og pølse 🙄 Anonymkode: b430d...775 7
Populært innlegg Hactar Skrevet 1. oktober 2019 Populært innlegg #6 Skrevet 1. oktober 2019 (endret) Høres egentlig ikke ut som det er stebarna som er problemet for de fleste av dere, men patologisk unnfallende oppdragerstil og generell ansvarsfraskrivelse fra far til disse barna. Endret 1. oktober 2019 av Hactar 67
Gjest O.G. Skrevet 1. oktober 2019 #7 Skrevet 1. oktober 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her! Det er så avslappende og lite stress når vi har barnefri. Vi er blidere, mer medgjørlig og kjærlige når hun ikke er hos oss. Håper stedatter veldig snart blir lei pendling og ønsker å bo hovedsakelig hos mor. Skulle ønske vi bare hadde henne annenhver helg. (Far bidrar lite når hun er hos oss, virker som han dispanserer seg og mesteparten faller på meg) Anonymkode: 46c7e...a11 Mwn hvorfor har du latt det bli sånn? Jenta er jo din manns ansvar, ikke ditt.
Gjest O.G. Skrevet 1. oktober 2019 #8 Skrevet 1. oktober 2019 1 minutt siden, Hactar skrev: Høres egentlig ikke ut som det er stebarna som er problemet for de fleste av dere, men patologisk unnfallende oppdragerstil og generell ansvarsfraskrivelse fra far til disse barna. Nemlig.
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. oktober 2019 #9 Skrevet 1. oktober 2019 43 minutter siden, Muskath skrev: Triste greier å lese at barn er så uønsket. Jeg også gleder meg til ukene min mann ikke har barna sine. Det er ikke dermed sagt at ungene er uønsket, hvordan får du vridd det til på den måten? Synes det var godt med litt fri fra egen unge også jeg, ikke fordi jeg ikke vil ha henne, men fordi jeg liker litt egentid til å gjøre ting ikke barn alltid kan være med på. Synes det også er kjedelig å gå tur med hunden min noen ganger, er ikke dermed sagt at jeg ønsker å avlive bikkja.
kisskissbangbang Skrevet 1. oktober 2019 #10 Skrevet 1. oktober 2019 Tenker at de fleste bioforeldre (i hvert fall de av oss som bryr oss om oppdragelse, det er jo åpenbart ikke alle..) hadde syntes det var deilig å være uten barna sine og, dersom ungene maste og krevde og bråkte og klagde i ett sett. Sånn for å sett det litt på spissen. Dette handler jo ikke om ungene, men om manglende oppdragelse. 14
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #11 Skrevet 1. oktober 2019 Hva skal jeg gjør...? Distansere meg jeg óg? La henne sitte alene? La husarbeid forfalle en hel uke? (Lei av å mase om endringer) Prøver heller å få henne til å få lyst til å bo hos mor (i barnets barndomshjem med venner/aktiviteter osv rundt dørene) Bare dumt faren tror alt handler om å HA barnet mest mulig, kontra at hun har det best mulig. Anonymkode: 46c7e...a11 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #12 Skrevet 1. oktober 2019 9 minutter siden, O.G. skrev: Mwn hvorfor har du latt det bli sånn? Jenta er jo din manns ansvar, ikke ditt. Se svar rett oppfor "hva skal jeg gjøre". Fikk ikke med siteringen til deg. Anonymkode: 46c7e...a11
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #13 Skrevet 1. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skal jeg gjør...? Distansere meg jeg óg? La henne sitte alene? La husarbeid forfalle en hel uke? (Lei av å mase om endringer) Prøver heller å få henne til å få lyst til å bo hos mor (i barnets barndomshjem med venner/aktiviteter osv rundt dørene) Bare dumt faren tror alt handler om å HA barnet mest mulig, kontra at hun har det best mulig. Anonymkode: 46c7e...a11 Så utrolig dårlig gjort av deg! Anonymkode: 87cbf...f43 9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #14 Skrevet 1. oktober 2019 Ååå, selvføligelig..... Hun har sagt til meg at hun HAR lyst, men ikke tør/vil såre far. Anonymkode: 46c7e...a11
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #15 Skrevet 1. oktober 2019 Tja, jeg hadde samme tankegang, men så flyttet mor og barn 1,5 time unna. Gutten er også tenåring så han er sjelden hos oss i helgene for tiden. Og hvis han er hos oss, besøker han ofte kompiser i stedet. Samtidig er det godt å slippe ekstra rot og mas om matlaging, og stjeling av penger. Anonymkode: cc29a...98c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #16 Skrevet 1. oktober 2019 1 hour ago, Muskath said: Triste greier å lese at barn er så uønsket. Enig. Derfor skiller jeg meg aldri. Takler ikke tanken på mine barn skal få en sånn stemor. Anonymkode: b4105...553 11
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #17 Skrevet 1. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, jeg hadde samme tankegang, men så flyttet mor og barn 1,5 time unna. Gutten er også tenåring så han er sjelden hos oss i helgene for tiden. Og hvis han er hos oss, besøker han ofte kompiser i stedet. Samtidig er det godt å slippe ekstra rot og mas om matlaging, og stjeling av penger. Anonymkode: cc29a...98c Stjeling av penger? Anonymkode: 2e242...f39
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #18 Skrevet 1. oktober 2019 51 minutter siden, kisskissbangbang skrev: Tenker at de fleste bioforeldre (i hvert fall de av oss som bryr oss om oppdragelse, det er jo åpenbart ikke alle..) hadde syntes det var deilig å være uten barna sine og, dersom ungene maste og krevde og bråkte og klagde i ett sett. Sånn for å sett det litt på spissen. Dette handler jo ikke om ungene, men om manglende oppdragelse. Akkurat, jeg har barn men ingen stebarn og synes det er DIGG med barnefri de få gangene jeg har det. Anonymkode: 7de72...842 5
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. oktober 2019 #19 Skrevet 1. oktober 2019 (endret) Jeg forstår ikke hvorfor dere er sammen med menn som lar ungene overkjøre dere totalt? Endret 1. oktober 2019 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #20 Skrevet 1. oktober 2019 Ah, jeg har vært er sånt uønsket stebarn som «ødela» stemors nye ønskefamilie med å være tilstede i huset. Vit at vi blir voksne en dag og tenker vårt om dere, og fedrene våre som prioriterte dere foran oss. Anonymkode: 749bb...d7a 25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå