Gå til innhold

Antidepressiva

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har gått på antidepressiva og kan fortelle litt om opplevelsen av det?

er deprimert etter en vanskelig periode for noen år tilbake, som jeg bebreider meg selv mye for og sliter mye med angst i forhold til. Vil antidepressiver kunne hjelpe meg å lette grublingen rundt denne perioden og lette humøret noe? Har en følelse av håpløshet, selvhat og at ingenting noengang vil bli som det pleide å være igjen.

er 23 år.

Anonymkode: 4ba5a...91e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les mye om bivirkninger før du bruker disse pillene. Er du uheldig kan du få veldig jævlige bivirkninger og ingen positiv virkning. Det er tross alt piller som påvirker sentrale nevrologiske prosesser. Man kan ikke så lett leke med hjernen og få gode resultater

Anonymkode: e3a72...e51

Skrevet

Google "Antidepressiva erfaring kvinneguiden" og du vil få opp en haug med tråder med akkurat det samme spørsmålet. 
Eller bare klipp og lim dette om du ikke klarer å søke selv "Antidepressiva erfaring kvinneguiden site:forum.kvinneguiden.no"

Anonymkode: fb712...967

Skrevet

For meg var antidepressiva nødvendige for å gi hjernen overskudd til å gjøre seg nytte av psykologtimene. Kombinasjonen antidepressiva, psykolog med spesialisering i kognitiv terapi og meditasjon fungerte utrolig godt for meg. I opp- og nedtrappingsperioden med antidepressiva hadde jeg noen bivirkninger, men ikke noen store plager.

Anonymkode: 1d21a...f71

• Liker 3
Skrevet

Du kommer til å få mange forskjellige svar, fordi det virker forskjellig på alle, og alle antidepressiva er forskjellige.

Jeg har prøvd to forskjellige. Det funket ikke på meg. Jeg hadde det som deg, håpet at tankekarusellen skulle roe seg litt, men det gjorde den ikke (for meg) 

Jeg ble kanskje roligere, tok hverdagen litt mer som den kom... den følelsen jeg får etter ett eller to glass vin «jaja det ordner seg» følelsen... 

Men det jeg hadde i hodet som virkelig plaget meg, det fortsatte å plage meg... tablettene hjalp ikke et sekund på det jeg slet med. Så for meg hjelper bare terapi, og kun det. For ja, du kan numme en del følelser, men problemet ligger jo der og ulmer.

Håper du finner ut av hva som er best for deg, ikke godt å ha det sånn.

Prøv antidepressiver om du virkelig føler behov for det, kanskje det kan hjelpe deg❤️

Anonymkode: b57ec...dd5

Skrevet

For meg hjalp det på tankekjør og angst. 

Anonymkode: 8cc1f...520

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg hjalp det på tankekjør og angst. 

Anonymkode: 8cc1f...520

Faens tankekjør😩😩😩

Anonymkode: 30ecb...e51

Gjest Mocchhaa
Skrevet

Jeg følte meg roligere på innsiden og hadde litt enklere for å holde igang en samtale med andre mennesker. Noen antideressiva gjør deg hverken glad eller trist. 

Men det kan ta lang tid før det virker. Og det finnes masse bivirkninger det er verdt å lese seg opp om, om ikke annet. 

Skrevet

Hold deg unna.

Anonymkode: aff6f...c3c

Skrevet

For meg hjalp det å roe med den indre stress jeg slet meg og tankekjøret. Så jeg sov bedre og da hadde bedre utnytte av terapi og samtaler.  Fikk litt bivirkninger men de gikk over. 

Anonymkode: 07c0a...f51

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...