Gå til innhold

Mikse smertestillende og sovemedisin.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det farlig å mikse 2 Paracet 500 MG , 1 Ibux 200 MG og 3/4 zopiclone? 

Anonymkode: dfe13...3f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har smerter etter inngrep og sliter m å få sove 

Skrevet

Du skal ikke blande opiater (morfinlignende smertestillende) med beroligende medisiner. Men Ibux og Paracet har ingen beroligende effekt eller effekt på respirasjon. 

• Liker 1
Gjest Familytree
Skrevet (endret)

For det første har enhver blanding av medisiner en viss helserisiko. Men det varierer etter personens helse, bivirkninger og mengde eller dose.
Ikke øk dosene som er foreskrevet. Ikke bruk disse stoffene med noe alkoholholdig drikke, specielt Paracet. Paracet og Ibux er ikke opioider.
Snakk med legen din før du bruker en høyere dose enn anbefalt. Zopiklon er et delikat benzodiazepin som har bivirkning: Urininkontinens, depresjon, ataksi, svimmelhet og desorientering, osv.

Endret av Familytree
Skrevet
1 minutt siden, Augustotejerina skrev:

For det første har enhver blanding av medisiner en viss helserisiko. Men det varierer etter personens helse, bivirkninger og mengde eller dose.
Ikke øk dosene som er foreskrevet. Ikke bruk disse stoffene med noe alkoholholdig drikke.
Snakk med legen din før du bruker en høyere dose enn anbefalt. Zopiklon er et delikat benzodiazepin som har bivirkning: Urininkontinens, depresjon, ataksi, svimmelhet og desorientering, osv.

Huff mere depresjon orker jeg ikke nå 😂🙈

men er så urolig innvendig. Får ikke sove. Pluss har en del smerter 

Skrevet
4 minutter siden, Augustotejerina skrev:

Ikke øk dosene som er foreskrevet. Ikke bruk disse stoffene med noe alkoholholdig drikke.

Orker ikke tanken på alkohol heller så ingen fare 

Gjest Familytree
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff mere depresjon orker jeg ikke nå 😂🙈

men er så urolig innvendig. Får ikke sove. Pluss har en del smerter 

Jeg forstår deg Beklager hvis kommentaren min bekymret deg😊 Kan jeg spørre hvor smertene dine er konsentrerte?

Gjest Familytree
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Orker ikke tanken på alkohol heller så ingen fare 

Du vil bli overrasket over å vite hvor mange som drikker øl med paracetamol😅

Skrevet
2 minutter siden, Augustotejerina skrev:

Jeg forstår deg Beklager hvis kommentaren min bekymret deg😊 Kan jeg spørre hvor smertene dine er konsentrerte?

Hmmm vil ikke si det for er redd det er gjenkjennelig :) 

Men hva tenkte du på ? 

Smertene er ikke fra hodet hvertfall 

Gjest Familytree
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm vil ikke si det for er redd det er gjenkjennelig :) 

Men hva tenkte du på ? 

Smertene er ikke fra hodet hvertfall 

Jeg forstår det. Jeg antar at du har betennelse som forårsaker smerter i et bestemt område, rolig, jeg vil ikke avklare mer😊
Jeg tror du kan ta en paracetamol og ta en zopiklon etter en halvtime. Husk at denne smerten kan være en bivirkning av en pille hvis den brukes uforsiktig. Men jeg trekker fra at det ikke er tilfelle, du hadde allerede tatt en lavere dose paracetamol og ikke redusert smertene?

Skrevet

Kjære trådstarter! 

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege, apotek eller annet kvalifisert medisinsk personell

Tråden er også ryddet for medisintips. Vi minner om retningslinjene for Kropp og helse: 

Sitat

Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...