AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Har noen opplevd rare selgere eller kjøpere? Opplevde en ubehagelig kjøper som klaget og virket hissig. Fikk meg til å tenke at det må være noen som har opplevd verre enn som så, på godt eller vondt. Anonymkode: 1d999...023
snoren Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Var en mann som kom kjørende med vognen han skulle selge til meg, hyggelig gjort det. Men vognen så jo ikke ut, var bremsespor i bunnen og et hjul som ikke fungerte mm. Så krevde han at jeg skulle betale 800 kroner siden han hadde vært så "snill" og kjøre 200 meter ned i gaten for meg..
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 18 minutter siden, snoren skrev: Var en mann som kom kjørende med vognen han skulle selge til meg, hyggelig gjort det. Men vognen så jo ikke ut, var bremsespor i bunnen og et hjul som ikke fungerte mm. Så krevde han at jeg skulle betale 800 kroner siden han hadde vært så "snill" og kjøre 200 meter ned i gaten for meg.. Haha. Huff da. Det hørtes ut som en kjip hendelse. Burde heller gitt deg avslag for at den var skitten. Anonymkode: 1d999...023
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 Skulle hente et tungt møbel. Jeg hadde vært og sett på det, så avtalen var i boks. Hadde bestillt hjelp, en sjåfør på småjobber skulle hente møbelet og jeg tok sykkelen bort. Ringer når jeg står utenfor og får da beskjed om at møbelet er borte😓 Måtte avbestille transporten og sykle hjem. Anonymkode: 1d999...023 1
snoren Skrevet 30. september 2019 #5 Skrevet 30. september 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha. Huff da. Det hørtes ut som en kjip hendelse. Burde heller gitt deg avslag for at den var skitten. Anonymkode: 1d999...023 ungen bruker hvert fall ikke den vognen! var så mange feil på den at jeg synes det mest fornuftige var å sende den på dynga. Det var Emmaljunga, så det var derfor den var dyr.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #6 Skrevet 1. oktober 2019 Heh Heh 1. Jeg lager ting som jeg selger, fikk en melding av en fyr som spør "hei va koster denne her da??". Pris, høyde, lengde, fraktpris og alt mulig annet stod i annonsen, men jeg svarte nå hva prisen var. Neste dag får jeg melding fra samme fyr på et ANNET produkt, " hei va skal du ha får denne her da??". Jeg sa at det var meg som solgte denne også, og prisen stod i annonsen. Jeg får til svar; men hva er misteprisen? (Jeg antar han mente minstepris). Jeg sa det var fast pris. Etter 2 uker kommer det en melding på et TREDJE produkt "HEI VA SKAL DU HA FÅR DENNE HER DA, ALTSÅ VA ER MISTEPRIS??"!!!!! Jeg sa at med mindre han skulle kjøpe noe så kunne han la være å sende meldinger. Han hadde mange dårlige anmeldelser av selgere som skrev at det tok evigheter å komme frem til betalingsfasen etc. Fuck u pokemonguy 2. Meg som kjøper, skopakke med 7 par sko eller noe, Vans, Lacoste, Nike, Converse, dritbra deal. Jeg sender først melding og spurte om alle skoene var hele og fine, fikk svar at alle parene var hele og flotte. Så jeg kjøper. Og får. Nike er fulle i hull, Converse er dritstygge falske, Vans vintersko er famlet og slitt (beholdt likevel, de er fluffy). Lacoste støvlene har gnagd meg til blods et par ganger, antar de også er fake. Eneste paret som var helt og fint var et nydelig vinrødt par med sommerVans. Fuck u shoe lady. 3. Meg som selger for kjæresten spillkonsoll som det følgte med et spill og 2 konsoller. Det stod PS med store bokstaver før advarselen om at den ene konsollen hadde trang joystick, i annonsen. Fyr sender melding og vil kjøpe, jeg foreslår et møtested, men ikke tid, og legger fra meg nettbrettet. Etter 1.5 time kikker jeg innpå meldinger igjen, og han har bombadert meg med "Ok jeg går der nå. Er du her snart? Jeg står på XX nå. Ok jeg bare står på XX til du kommer". Heldigvis la han også inn telefonnr så jeg kunne kontakte idioten. Siden han var lokal, lot jeg han komme på døra og hente. Det ringer på, der ser jeg den kleine tenåringen som for flere måneder siden tråkka meg på tærne i køen på Coop, og da jeg sa: " HEI!!" (som i kom deg til helvete av foten min), sa han "... Hei🙂". Han kjenner meg ikke igjen, fyren virka rusa både da og nå, men etter litt småprat skjønner jeg at han muligens er utviklingshemmet, så jeg tilgir han inni meg for å tråkke meg på tærne. Alt går fint og han stikker. Så får jeg sms: " alt virker bra utenom joysticken på ene kontrollen". Jeg himler med øynene og svarer at det stod i annonsen. Jaja, det var jo greit det, han kom nok bare til å bruke den ene kontrollen. Jeg gir tommel opp. Det går 2 timer. "Du burde oppdatere annonsen som solgt", skriver han. Lol, det kan vel han drite i, jeg svarer ikke. Markerer som solgt neste dag. Dagen etter har han ikke gitt meg toppscore som selger.... Fuck u nintendo boy 4. Flaut for meg, hadde en bok til salgs. Fikk melding av ei som ville ha den tilsendt, i mitt hode hadde jeg skrevet at den måtte hentes, så jeg svarte at frakten blir så dyr at jeg bare tilbyr henting. Fikk en sur melding om at jeg måtte ikke skrive frakt i annonsen, da. Jeg gikk innpå den, og joda, der hadde jeg vært så flink og skrevet all fraktinfo. Jeg beklager og tilbyr å sende, men dama er snurt og legger ut om hvor useriøs jeg er og at hun skulle heller kjøpe den hos noen bedre selgere. Ble ikke mat inspirert av Trine på hu den helga. Anonymkode: 4f997...eb3 5
Gjest LaptopPute Skrevet 1. oktober 2019 #7 Skrevet 1. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Heh Heh 1. Jeg lager ting som jeg selger, fikk en melding av en fyr som spør "hei va koster denne her da??". Pris, høyde, lengde, fraktpris og alt mulig annet stod i annonsen, men jeg svarte nå hva prisen var. Neste dag får jeg melding fra samme fyr på et ANNET produkt, " hei va skal du ha får denne her da??". Jeg sa at det var meg som solgte denne også, og prisen stod i annonsen. Jeg får til svar; men hva er misteprisen? (Jeg antar han mente minstepris). Jeg sa det var fast pris. Etter 2 uker kommer det en melding på et TREDJE produkt "HEI VA SKAL DU HA FÅR DENNE HER DA, ALTSÅ VA ER MISTEPRIS??"!!!!! Jeg sa at med mindre han skulle kjøpe noe så kunne han la være å sende meldinger. Han hadde mange dårlige anmeldelser av selgere som skrev at det tok evigheter å komme frem til betalingsfasen etc. Fuck u pokemonguy 2. Meg som kjøper, skopakke med 7 par sko eller noe, Vans, Lacoste, Nike, Converse, dritbra deal. Jeg sender først melding og spurte om alle skoene var hele og fine, fikk svar at alle parene var hele og flotte. Så jeg kjøper. Og får. Nike er fulle i hull, Converse er dritstygge falske, Vans vintersko er famlet og slitt (beholdt likevel, de er fluffy). Lacoste støvlene har gnagd meg til blods et par ganger, antar de også er fake. Eneste paret som var helt og fint var et nydelig vinrødt par med sommerVans. Fuck u shoe lady. 3. Meg som selger for kjæresten spillkonsoll som det følgte med et spill og 2 konsoller. Det stod PS med store bokstaver før advarselen om at den ene konsollen hadde trang joystick, i annonsen. Fyr sender melding og vil kjøpe, jeg foreslår et møtested, men ikke tid, og legger fra meg nettbrettet. Etter 1.5 time kikker jeg innpå meldinger igjen, og han har bombadert meg med "Ok jeg går der nå. Er du her snart? Jeg står på XX nå. Ok jeg bare står på XX til du kommer". Heldigvis la han også inn telefonnr så jeg kunne kontakte idioten. Siden han var lokal, lot jeg han komme på døra og hente. Det ringer på, der ser jeg den kleine tenåringen som for flere måneder siden tråkka meg på tærne i køen på Coop, og da jeg sa: " HEI!!" (som i kom deg til helvete av foten min), sa han "... Hei🙂". Han kjenner meg ikke igjen, fyren virka rusa både da og nå, men etter litt småprat skjønner jeg at han muligens er utviklingshemmet, så jeg tilgir han inni meg for å tråkke meg på tærne. Alt går fint og han stikker. Så får jeg sms: " alt virker bra utenom joysticken på ene kontrollen". Jeg himler med øynene og svarer at det stod i annonsen. Jaja, det var jo greit det, han kom nok bare til å bruke den ene kontrollen. Jeg gir tommel opp. Det går 2 timer. "Du burde oppdatere annonsen som solgt", skriver han. Lol, det kan vel han drite i, jeg svarer ikke. Markerer som solgt neste dag. Dagen etter har han ikke gitt meg toppscore som selger.... Fuck u nintendo boy 4. Flaut for meg, hadde en bok til salgs. Fikk melding av ei som ville ha den tilsendt, i mitt hode hadde jeg skrevet at den måtte hentes, så jeg svarte at frakten blir så dyr at jeg bare tilbyr henting. Fikk en sur melding om at jeg måtte ikke skrive frakt i annonsen, da. Jeg gikk innpå den, og joda, der hadde jeg vært så flink og skrevet all fraktinfo. Jeg beklager og tilbyr å sende, men dama er snurt og legger ut om hvor useriøs jeg er og at hun skulle heller kjøpe den hos noen bedre selgere. Ble ikke mat inspirert av Trine på hu den helga. Anonymkode: 4f997...eb3 Du skrev dette på en utrolig morsom og kreativ måte. Tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #8 Skrevet 1. oktober 2019 Mannen min hadde en ekkel opplevelse med noe veldig dyrt han skulle selge. En mann kommer på døren og forteller at han kan gi halvparten av summen og resten senere. Han blir sittende i en time og forteller at kona har kreft, de har veldig mye utgifter denne mnd osv. Han var veldig overbevisende og mannen min som er en snill og litt naiv sjel sa nesten ja til dealen. Jeg ble nesten overbevist selv. Jeg sa til denne veltalende mannen men da holder vi den av og så kommer du tilbake neste mnd når du har penger. En mnd går og og kjøperen tar kontakt. Flere unnskyldninger. Mannen min skriver at han ikke vil selge før kjøperen har hele summen. Mannen blir da truende på sms, han skal politianmelde mannen min, han skal komme på døren vår med balltre osv. Jeg blir redd, han har adressen vår. Fikk ikke sove den natten, fyren var åpenbart mentalt ustabil. Kommunikasjonen stoppet heldigvis opp etter mannen min skrev at han også skulle politianmelde. Truslene hadde han jo på sms 😄 En annen gang skulle jeg selge et møbel. Mannen min var ikke hjemme. Snakker med en kvinnelig kjøper og tenker det går fint. 1t etter dukker det opp 5 menn og en dame, alle utlendinger som snakket dårlig norsk. Hadde de hatt intensjonen kunne de tatt med seg alt av verdier og jeg hadde ikke hatt noe å stille opp med. De var heldigvis streite folk men fikk meg en støkk av det. Nå har vi fjernet addresse og tlf nr på finn. Møtested avtaler vi via finn og vi møter nesten alltid i offentligheten. Vi har både kjøpt og solgt masse på finn de siste årene og de fleste er kjempehyggelige. Synd drittsekkene ødelegger for resten. Jeg er aldri alene lenger de få gangene jeg avtaler at noen skal komme hjem til oss for en handel. Dette er jo fremmede man ikke vet noenting om. Anonymkode: 99eb9...fbf 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #9 Skrevet 2. oktober 2019 En dame skulle hente et bord jeg solgte. Hun møtte opp sammen med en unge på rundt 4 år. Det var sommer og ungen gikk i kjole. Når jeg og mor ordnet betaling så tisset ungen på gulvet i stua mi. Ungen ropte «oi, jeg tissa» mens det rant nedover beina og utover parketten min. «Vi er ferdige nå, så vi skal dra», svare mor. Jeg spurte om hun ikke skulle tørke opp, men da svarte hun at hun heller måtte komme seg hjem så ikke barnet hadde flere uhell. Så dro de, jeg ble stående igjen og tørke urin. Anonymkode: 97923...e17 10
Eamane Skrevet 4. oktober 2019 #10 Skrevet 4. oktober 2019 Hadde to poser med klær som jeg hadde lagt ut i str 86-92 (mest 86) dette stod beskrevet tydeligvis i annonsen. Så kommer en far og skal kikke for kona si. Drar ut og legger alt utover gulvet. (nyvaska klær) og bare kaster det oppi igjen. Ringer sin kone, (ikke norske) og får til svar av henne at de var mest på utkikk etter 92. 🥴🥴🥴 Har ikke folkeskikk lært......!!!
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #11 Skrevet 5. oktober 2019 Ble kontaktet av en dame på Finn ang dn veske. Jeg svarte ikke med en gang, så hun fant meg på Facebook og sendte melding der om at hun måtte ha vesken. Hun bodde i en annen by langt unna og jeg sa at jeg helst ville at hun skulle se vesken selv for å unngå misnøye. Men hun foreslo at jeg heller tar bilder av vesken, noe jeg gjorde. Virkelig zoomet inn alt og sendte bilder og enda ville hun ha vesken. Så da betalingen var i orden, sendte jeg vesken i posten. Da den ble hentet, tok hun kontakt og sa at det var en veldig stor skade på den og ville ha prisavslag. Mye prisavslag. Jeg hadde selv bilde av vesken og var sikker på at det ikke var noen skader der. Det ble trusler på trusler. Og til slutt måtte jeg bare blokkere henne. Hun henger meg ut på nett om at jeg er en svindler, enda vesken er ekte. Ellers var det den gangen noen skulle kjøpe en kjole. En utenlandsk dame kom med en mannlig følge. Kjolen fikk hun prøve i walkin og hørte mye romstering der inne mens hun prøvde. Heldigvis ryddet jeg unna mesteparten av verdisakene. Før de skulle dra, måtte mannen først på do og fikk låne gjestetoalettet. Da måtte kvinnen også på do og det fort og lurte på om det fantes et annet bad. Da sa jeg at hun får be mannen inne på do om å forte seg. Mye romstering der inne, selv om han lot vannet renne. Så da han var ferdig, så måtte hun ikke på do likevel. Jeg skal aldri mer la folk komme hjem til meg. Anonymkode: 23249...e44 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #12 Skrevet 5. oktober 2019 Solgte pensko som en mann gjerne ville ha. Før han kunne kjøpe de lurte han på om jeg kunne ta de på meg og ta bilde av sidene,bak og foran. Gjerne med sort strømpebukse......🙄 Anonymkode: 15053...af0
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #13 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg betalte kr 600 for en mobil som aldri kom. Ja, prisen var for god til å være sann, og mannen var en svindler. Jeg tok kontakt med banken hans, husker ikke helt hvordan de visste det men de visste at noe var feil med kontoen. Jeg anmeldte. Anonymkode: 236e5...0e9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #14 Skrevet 6. oktober 2019 1. Solgte en jeans som var brukt bare en gang og så ny ut, den var for liten/feil til meg. En mann tok kontakt og sa han skulle kjøpe den til tenåringsdatteren sin. Etterhvert da vi skulle avtale sted så ville han vi skulle møtes på bensinstasjon og at jeg skulle ha buksen på meg. Hvordan i all verden hadde han tenkt at jeg skulle ha den på og så gå på do og bytte til noe annet så han kunne få buksen. Ekling. 2. Samme bukse. Fikk spm om den var uvasket av en annen mann 3. Solgte ballkjole. Fikk spm om truser. 4. Solgte babyutstyr. Han som møtte opp var «kjendis», vært mye på TV og i se&hør osv. Han burde være hyggelig og ha grei råd. Det var ingenting galt med det han kjøpte. Da han kom hjem så ringte han og klagde og han var truende, ubehagelig og nedlatende. Prøvde å si at han kunne levere det tilbake, men ikke f om han ville det for jeg kunne komme å hente det. Endte med at jeg vippset han halve prisen. 5. Solgte babyutstyr. Ingen adr på Finn. Plutselig stod det en mann på døren som hadde klart å finne adr min uten avtale. Jeg liker at det er avtalt på forhånd for det passer ofte dårlig å finne frem ting når folk står på dørmatten og nesten inne. Skjøv han ut av gangen, lukket døren, satt barna foran TV, og løp ned i kjelleren for å lete frem det han ville ha. Kom opp med det og så hadde han ikke penger eller Vipps, bare kort. Så sa han at han skulle gå å ta ut penger (det er ca 40min t/r å gå til matbutikk). Han gikk og kom tilbake for å betale. 6. Folk som spør om å kjøpe og forventer at jeg svarer og er hjemme eller kan møte de med en gang. Når jeg er på jobb så kan det fort gå et par timer før de får svar. Så har de lange samtaler «hallo svar nå. Jeg kommer nå. Hva er adressen. Adressen please. Jeg kommer nå. Svar. Svar svar» osv alt i løpet av få timer midt på dagen når jeg er på jobb uten kontakt i forkant. 7. De som kjøper billige men store ting, pruter og vil ikke betale frakt. Prøvde å si at jeg ville endt opp med å gi bort eller gå i minus om de ikke dekker frakten, og noen skjønner virkelig ikke det regnestykket. Anonymkode: 84ddb...e41 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå