Gå til innhold

Gavetips til 30-åring som liker friluft?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er invitert i 30årsdag og trenger tips til gave. Han er opptatt av friluft. Nylig kjøpt nytt hus. 

Hvis jeg kjøper gave alene tenker jeg en grei pris er 350-500kr. Om jeg spleiser med noen kan gaven være dyrere. 

Ønsker ikke å kjøpe gavekort da han bor et par timer vekke fra sentre osv. Vet han har en del å gjøre, så kanskje greit med noe som man kan unngå å bytte. 

Anonymkode: dfe22...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ullundertøy. Turfolk får aldri nok av ull. Høres stusselig ut men er noe av det viktigste plagget man har når man er mye ute. Må være 100 % ull (merinoull) Devold, Aclima og Brynje har mye bra. 

Ellers er det vanskelig å kjøpe for menn er ofte veldig beviste på kvalitet og hva de vil ha. Og å bære med seg masse stæsj gidder de ikke. Så da blir det dyrt. 

Beste er forbruksvarer da. Om ikke ull, så turmat og turkaffe eller lignede. 

Anonymkode: 102ad...dcd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han kjæreste? Spør i tilfelle om hva han har og om det er noe han ønsker seg. Mitt inntrykk er at turfolk har "alt". Og ønsker seg "alt". Hengekøye, som en annen nevner, har vært poppis nå. Med tarp. 

Anonymkode: 8de4c...b5f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God hodelykt med nok lumen og rett temperatur på lyset. Men da må du spleise med noen ut fra budsjettet ditt. 

Anonymkode: a8044...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier han å gå fotturer, dra på fisketurer, kjøre dit han evnt skal overnatte`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.9.2019 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Er invitert i 30årsdag og trenger tips til gave. Han er opptatt av friluft. Nylig kjøpt nytt hus. 

Hvis jeg kjøper gave alene tenker jeg en grei pris er 350-500kr. Om jeg spleiser med noen kan gaven være dyrere. 

Ønsker ikke å kjøpe gavekort da han bor et par timer vekke fra sentre osv. Vet han har en del å gjøre, så kanskje greit med noe som man kan unngå å bytte. 

Hallo. Det går an å handle på nettet. De fleste butikker har nettbutikk

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2019 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Da spør du hva han vil ha. Og så kjøper du det. Som de sier i reklamen: det enkle er gjerne det beste.

Ønsker han seg intet: gi han penger. 

Anonymkode: 2de52...d3b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2019 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Man går ikke på tur med en bålpanne. Men til å ha i hagen er det digg :) 

Tror det er greit TS ber om litt mer informasjon om hva slags friluftsaktiviteter han liker. Er han en som helst bare vil sitte i ro og stirre i et bål? Fiske? Klatre og å dra på toppturer? Kano? Kajakk? Ski? Sover han ofte i telt? Foretrekker han vidda eller skogen? Det er ganske omfattende dette her med friluftsliv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitteunderlag laget av saueskinn, med navn/symboler/'30 år' trykket på skinnfellen. 

Anonymkode: db4be...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man går ikke på tur med en bålpanne. Men til å ha i hagen er det digg :) 

Tror det er greit TS ber om litt mer informasjon om hva slags friluftsaktiviteter han liker. Er han en som helst bare vil sitte i ro og stirre i et bål? Fiske? Klatre og å dra på toppturer? Kano? Kajakk? Ski? Sover han ofte i telt? Foretrekker han vidda eller skogen? Det er ganske omfattende dette her med friluftsliv. 

Ble visst anonym på det innlegget om bøker. Helt klart går man ikke på tur med bålpanne. Men et sted med bålpanne kan være et veldig fint utgangspunkt for friluftsaktiviteter. Den ene boka gjelder forøvrig ikke bare bålpannemat, men også andre måter å lage mat på bål, inkludert kokegrop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pakke med div skismøring om han går på ski. Få evt hjelp i sportsbutikken til å gjøre et utvalg. 

Votter/lue/sitteunderlag/trekopp/hodelykt/ullsokker/termos... 

Ta en tur innom en stor sportsbutikk. De har masse i friluftsavdelingen.

Anonymkode: 4d864...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...