Gå til innhold

Stemortråd. Oppgaver og ansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du egentlig har sett problematikken denne tråden handler om. Men egoistisk som du helt tydelig er, så er det kanskje ikke så rart. 

Anonymkode: cad0c...d6f

Enig!! Mange foreldre/ steforeldre er MEG MEG MEG! 😡 vi har 2 barn, og de går foran ALT! Om de skal på trening, skitrening, kamper osv. Er det MITT ansvar!! Ikke naboer. Jeg er aldri ute på fest, helgene handler om familiekos, brettspill og god mat. Pengene våre går til klær, skiutstyr, sykler, PlayStation, iPad, mob.. osv til barna. Det er skjelden vi unner oss selv noe, fordi barna går først. Vi har spart fast til barna siden de var født. De har nå ca. 200.000 kr HVER på konto. Dette er penger de skal ha til bolig når den tid kommer. Vi jobber fullt begge to, og hjemme er det full fart på ettermiddagen med oppfølging av lekser, aktiviteter osv. Mannen er trener på fotballaget, og jeg sitter i FAU på skolen. Livet handler om BARNA. Nå har vi felles barn. Men OM han har hatt barn fra før har jeg tatt barna som mine egne. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er jeg egoistisk? Vi har en familie hvor det er plass til alle, både voksne og barn. Mye involverer ungene og deres aktivitet, men om de må stå over en gang i blant så er det ikke krise. 

Det er jo foreldrene til disse ungene som er egoistiske, verken de eller barna deres skal tilpasse seg andre, eller situasjonen de selv har skapt for seg og sine barn. 

Anonymkode: 293d3...ab2

Men nå har du valgt en mann med barn, og da har også du et ansvar. Jeg er oppvokst med en stefar. Som ofret ekstremt mye for meg. Både med tid, penger og div. 

Skrevet
1 minutt siden, Sunnys skrev:

Men nå har du valgt en mann med barn, og da har også du et ansvar. Jeg er oppvokst med en stefar. Som ofret ekstremt mye for meg. Både med tid, penger og div. 

Det er ikke ts du svarer. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ts du svarer. 

Ok beklager 

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg og syns det blir for mye. Takk for svar :)

Ja... minsten er i første klasse og den andre er i 3.. vi bor ca 13 min unna med buss. Jeg har foreslått at de tar buss sammen til skolen, men det er mor (og far) uenig i. De mener de er altfor liten til det.. 

Anonymkode: acb7f...68e

Min gutt er 6 år, tar bussen over 20 min alene til skolen om morgenen, ser ikke problemet mht det?! Så det bør du kanskje presse litt på ts?!

Det letter logistikken betydelig bare det..

Anonymkode: 7913f...2ff

• Liker 5
Skrevet
28 minutter siden, Sunnys said:

Enig!! Mange foreldre/ steforeldre er MEG MEG MEG! 😡 vi har 2 barn, og de går foran ALT! Om de skal på trening, skitrening, kamper osv. Er det MITT ansvar!! Ikke naboer. Jeg er aldri ute på fest, helgene handler om familiekos, brettspill og god mat. Pengene våre går til klær, skiutstyr, sykler, PlayStation, iPad, mob.. osv til barna. Det er skjelden vi unner oss selv noe, fordi barna går først. Vi har spart fast til barna siden de var født. De har nå ca. 200.000 kr HVER på konto. Dette er penger de skal ha til bolig når den tid kommer. Vi jobber fullt begge to, og hjemme er det full fart på ettermiddagen med oppfølging av lekser, aktiviteter osv. Mannen er trener på fotballaget, og jeg sitter i FAU på skolen. Livet handler om BARNA. Nå har vi felles barn. Men OM han har hatt barn fra før har jeg tatt barna som mine egne. 

Men her virker det jo som om TS behndler barna som sine egne. Om det var hennes egne barn burde hun jo heller ikke godtatt at samboeren bare bestemte at hun måtte følge barna til skolen hver eneste dag for at han skal slippe. 

Anonymkode: 78394...b59

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, Sunnys skrev:

Dette ble da litt voldsomt, livet handler da både om voksne og barn, ikke bare enten-eller. Lærer du barna at de er alt nå som barn, og ingenting når de selv får barn?

Det høres nitrist ut å ikke unne seg noe, dere har ingen garanti for at dere har et langt liv igjen når barna flytter ut. Vi flyttet ut hele søskenflokken uten noen startkapital i gave, rett på studielån. Helt topp, vi klarer å stå på egne bein.

Anonymkode: 9fda5...8d7

• Liker 19
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo hele grunnen til at man ikke forventer fast praktisk hjelp. Hvorfor mener du at du ikke skal forvente fast praktisk hjelp av din mann? Er det fordi han er mann? Eller fordi det er dine barn? Hva er grunnen din? Jeg regner med den er noe av det samme, bare at du formulerer det annerledes. Hvordan skal hun da svare når far forventer at hun skal endre arbeidstid for å levere barna hver morgen annenhver uke? Hvordan skal hun begrunne nei'et på noen annen måte?

Anonymkode: d3253...b5a

Hun kunne sagt; «mine arbeidstider tilsvarer dessverre at dette ikke er en ordning som passer for meg, så vi må finne en annen løsning. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Summ skrev:

Hun kunne sagt; «mine arbeidstider tilsvarer dessverre at dette ikke er en ordning som passer for meg, så vi må finne en annen løsning. 

Og tror du virkelig ikke hun har sagt akkurat dette?! Problemet her er at far vil ikke ta et nei for et nei og fortsetter å mase. Han må da for f*** klare å prioritere sine egne barn 50% av tiden! 

Anonymkode: 8327d...ba1

• Liker 12
Skrevet

Nei nei og atter nei. Din mann er en egoistisk drittsekk. Han skal hente og bringe og han skal smøre matpakker og vekke. Dette er ikke ditt ansvar. Dette må du få han til å forstå  . Du virker som en smart og snill dame . Ikke finn deg i sånn dritt. Du er hverken hushjelp eller mamma...

Skrevet

@Sunnys ja dette var litt voldsomt. Det går knapt an å ta seriøst. Du må bli veldig sliten, og det er fare for at ungene dine blir passe mistilpassede egoister. De vil kanskje få sjokk den dag de oppdager at de ikke er sentrum i universet.

Om du sitter i FAU er du vel klar over at dette er typiske møter som krasjer med fotball treningen til guttungen og turning til jentungen, så samme hvordan man snur og vender på det vil det ikke hjelpe med to voksne og to biler 🤔

Kjenner ingen som driver å kjører barna på skolen, når det går buss, fordi det er å sette ungene først. Kjenner ingen som ikke driver å samkjører til og fra aktiviteter, fordi de da ikke setter barna først, og lemper ansvaret for ungene over på naboen. 

Har heller aldri hørt om at de ungene som tar bussen til skolen ikke har PlayStation, iPad, ski eller sykkel. Du snakker piss!

• Liker 10
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

@Sunnys ja dette var litt voldsomt. Det går knapt an å ta seriøst. Du må bli veldig sliten, og det er fare for at ungene dine blir passe mistilpassede egoister. De vil kanskje få sjokk den dag de oppdager at de ikke er sentrum i universet.

Om du sitter i FAU er du vel klar over at dette er typiske møter som krasjer med fotball treningen til guttungen og turning til jentungen, så samme hvordan man snur og vender på det vil det ikke hjelpe med to voksne og to biler 🤔

Kjenner ingen som driver å kjører barna på skolen, når det går buss, fordi det er å sette ungene først. Kjenner ingen som ikke driver å samkjører til og fra aktiviteter, fordi de da ikke setter barna først, og lemper ansvaret for ungene over på naboen. 

Har heller aldri hørt om at de ungene som tar bussen til skolen ikke har PlayStation, iPad, ski eller sykkel. Du snakker piss!

Jeg er overhode ikke sliten. Jeg elsker mamma livet ❤️ Barna mine tar skolebuss hver dag. Sammen med resten av barna i byggefeltet. FAU møter er 5 ganger i året. Og har enda ikke krasjet med treninger. FAU møter har vi ganske sent på kvelden nettopp pga dette. Vi er også 2 foreldre i hjemmet. Mine barn blir høyt prioritert, de gjør det bra på skolen, har gode karakterer, gode venner, harmoniske og hyggelige vesener. De er verken egoistiske eller kravstor. De kommer ikke til å få sjokk når de kommer ut i verden, for det er de godt rustet til. De er bortskjemt på kjærlighet. Vi har stor familie, og alle er glad i de og vil bruke tid sammen med de. 

Mine og dine barn er noe som kan oppleves veldig sårt for et barn, spesielt om stefar/ mor behandler barnet som stebarn og ikke sitt eget. Dette kjenner barna på. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Sunnys skrev:

Høres ut som du lever et kjedelig liv at du aldri unner deg noe og alt dreier seg om barn. Jeg har selv 2 barn men jeg trenger også litt alenetid,  frisørtimer og 

Anonymkode: ef97a...c19

• Liker 9
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Dette burde han selvsagt avklart med deg på forhånd. Selvsagt skal du ikke ofre jobben din for hans barn uten at det er noe dere har avklart.

Endret av WhisperingWind
Gjest WhisperingWind
Skrevet
5 timer siden, Sunnys skrev:

Fint for deg. Men det er deg. Å spare til samboers barn og la barna gå utover jobben din er ditt valg.

Men sånne ting skal avklares. Jeg hadde aldri forventet at en mann som ikke er far til mitt barn skulle spare til barnet mitt. Ei heller legge opp arbeidstiden etter barnets skole og fritidsaktiviter. Det er MITT ansvar. At han stilte opp innimellom, selvsagt, men ikke at han skulle overta ansvaret for MIN unge. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du lever et kjedelig liv at du aldri unner deg noe og alt dreier seg om barn. Jeg har selv 2 barn men jeg trenger også litt alenetid,  frisørtimer og 

Anonymkode: ef97a...c19

Det er jo ikke enten eller. Har ikke et kjedelig liv. Går til frisør, shopper, venninnekvelder, venninneturer osv. Men jeg dropper ikke viktige ting for barna fordi jeg skal ha mitt.. 

Skrevet
15 timer siden, Summ skrev:

Det er vel nettopp det hun har forsøkt å si, hvor far da ikke er enig, og mener at hun skal endre sine arbeidstider. Og hva skal hun da svare? Når far ikke "godkjenner" det hun forklarer? Hvor mange argumenter skal hun komme med, før hun nevner det faktumet at barna faktisk ikke er hennes og at de hovedsakelig er fars ansvar? Når far ikke vil lytte på argumenter, så er det jo ekstremt egoistisk å mene at hun skal endre sine arbeidstider og sitt liv, for å legge til rette for han og hans barn. Det gir jo ikke mening at han mener hun skal endre, og ikke han selv. 

Anonymkode: d3253...b5a

• Liker 10
Skrevet
På 30.9.2019 den 8.52, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er helt innafor at du er bonusmamma de ukene barna er hos dere. Er kun på den måten dere vil bli en ordentlig familie. Jeg ville følt meg utenfor hvis jeg ikke deltok på lik linje med barnefaren når barna er hos oss. Men jeg liker den rollen. Jeg skjønner at det blir litt dumt i forhold til jobb, men sånn er det i en familie med barn. 

Hva med å ta en tur til familievernkontoret ? 

Anonymkode: 12d16...e4e

Men det er jo ikke hennes barn?

Anonymkode: 737a9...1ae

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, Sunnys skrev:

Sånn hadde jeg det da jeg var gift med barnefar til våre fem barn og. 

Nå som jeg har stebarn så vil jeg faktisk ikke ha det ansvaret. Barna har en far og en mor. 

Og du kan faktisk ikke vite noe om dette før du har vært i en stemors sine sko. Du vet ingenting om det. 

Om jeg mener at et av mine stebarn ikke skal ha en aktivitet til i uka så bestemmer ikke jeg det. Det hadde jeg fått med mine egne. Det er forskjellen. Her er det foreldrene til stebarna som bestemmer slike ting, og kan da ikke forlange at jeg skal stille opp med kjøring og dugnader.  

• Liker 9
Skrevet
18 timer siden, Sunnys skrev:

Du må leve selv og. Livet handler ikke bare om barna.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...