AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #1 Del Skrevet 29. september 2019 Jeg har ikke strikket plagg som skal toves før! Kan jeg tove noe som er strikket i en kombinasjon av Filcolana highland peruvian (100& kamgarn ull), og Drops Lima, mon tro?? Lima er jo med alpakka... Det vil ikke bli ulikheter etterpå? Anonymkode: 049cd...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #2 Del Skrevet 29. september 2019 Skulle såklart stå 100% kamgarn ull 🙂 HI Anonymkode: 049cd...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #3 Del Skrevet 29. september 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke strikket plagg som skal toves før! Kan jeg tove noe som er strikket i en kombinasjon av Filcolana highland peruvian (100& kamgarn ull), og Drops Lima, mon tro?? Lima er jo med alpakka... Det vil ikke bli ulikheter etterpå? Anonymkode: 049cd...b9e Alpakka og ull vil tove ulikt og bør ikke blandes. Skal du tove, så bruk garn av samme kvalitet altså 100 % uten superwash el, og ikke bland merinoull eller alpakka med hverandre, men bruk alpakka med ulike sorter alpakka og merino med merino osv. Å blande produsenter er mer ok enn å blande ulike sorter garn. Anonymkode: a2e14...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #4 Del Skrevet 29. september 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alpakka og ull vil tove ulikt og bør ikke blandes. Skal du tove, så bruk garn av samme kvalitet altså 100 % uten superwash el, og ikke bland merinoull eller alpakka med hverandre, men bruk alpakka med ulike sorter alpakka og merino med merino osv. Å blande produsenter er mer ok enn å blande ulike sorter garn. Anonymkode: a2e14...3c7 Ok, så det blir helt krise? Selv om Lima er med 35% alpakka, og resten ull? HI Anonymkode: 049cd...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #5 Del Skrevet 29. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, så det blir helt krise? Selv om Lima er med 35% alpakka, og resten ull? HI Anonymkode: 049cd...b9e Går ut fra at du er ts = starter av tråden? Krise blir det ikke om du blander, men du risikerer at produktet tover ulikt. Enten vil det ene tove mye og det andre lite, eller omvendt. Risikoen er at produktet blir lite pent, men du kan og ha flaks, mye flaks og det kan gå bra. Anonymkode: a2e14...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå