Gå til innhold

Blande garn når det skal toves?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke strikket plagg som skal toves før! Kan jeg tove noe som er strikket i en kombinasjon av Filcolana highland peruvian (100& kamgarn ull), og Drops Lima, mon tro?? Lima er jo med alpakka... Det vil ikke bli ulikheter etterpå?

Anonymkode: 049cd...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke strikket plagg som skal toves før! Kan jeg tove noe som er strikket i en kombinasjon av Filcolana highland peruvian (100& kamgarn ull), og Drops Lima, mon tro?? Lima er jo med alpakka... Det vil ikke bli ulikheter etterpå?

Alpakka og ull vil tove ulikt og bør ikke blandes. 

Skal du tove, så bruk garn av samme kvalitet altså 100 % uten superwash el, og ikke bland merinoull eller alpakka med hverandre, men bruk alpakka med ulike sorter alpakka og merino med merino osv. Å blande produsenter er mer ok enn å blande ulike sorter garn. 

Anonymkode: a2e14...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alpakka og ull vil tove ulikt og bør ikke blandes. 

Skal du tove, så bruk garn av samme kvalitet altså 100 % uten superwash el, og ikke bland merinoull eller alpakka med hverandre, men bruk alpakka med ulike sorter alpakka og merino med merino osv. Å blande produsenter er mer ok enn å blande ulike sorter garn. 

Ok, så det blir helt krise? Selv om Lima er med 35% alpakka, og resten ull?

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så det blir helt krise? Selv om Lima er med 35% alpakka, og resten ull?

HI

Går ut fra at du er ts = starter av tråden? 

Krise blir det ikke om du blander, men du risikerer at produktet tover ulikt. Enten vil det ene tove mye og det andre lite, eller omvendt. 

Risikoen er at produktet blir lite pent, men du kan og ha flaks, mye flaks og det kan gå bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...