Gå til innhold

Alle vil ha kjæreste.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er en påstand en del kommer med, spesielt de som ikke orker tanken på å være singel. Men stemmer dette egentlig, er det riktig at alle egentlig vil ha en partner, eller er det bare tull sagt av svake mennesker som ikke greier å være alene?

Anonymkode: 3b1c9...2b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke ha kjæreste.

Tror de færreste som vil ha kjæreste vil ha det fordi de er redde for å være alene da. Men vi blir indoktrinert fra vi er små til å tro at man skal ha en partner, det er det livet handler mest om, livet handler om mye annet og men helt på topp så handler det om å skaffe seg en partner, selv om man ikke vil ha barn. og om man ikke har en partner så er det så veldig synd på den personen eller det må være noe feil med personen fordi ingen vil ha dem, uten å tenke på at det kanskje er fordi de ikke vil ha noen. 

Anonymkode: 86f2f...b4d

• Liker 3
Skrevet

Tragisk, alle som har tror alle andre vil.

Det er endel mennesker som ikke passer i forhold. som meg. Ønsker å leve jeg, friheten! Da kan man ikke være i forhold, hvertfall ikke samboerskap.

Forhold for meg er fangenskap, å bli bestemt over. Å ha noen jeg må ta hensyn til hver dag, nei takk!

Vi alle i verden lever stort sett etter malen dessverre:  man fødes->barnehage->skole->jobb->gifte seg/forhold->barn->leve rutine livet til man dør.

Sorry, det gidder jeg ikke. Skal leve jeg. Ikke eksistere bare.

Anonymkode: 153fd...f25

• Liker 4
Skrevet

Livet er nydelig alene, uten menn i det!!

Anonymkode: d5a73...83e

• Liker 4
Skrevet

Det er konge å være singel frem til alle venner har funnet seg noen. De er plutselig opptatt med taco, gullrekka og barnebursdag. Og plutselig sitter du der og kjeder vettet av deg... samfunnet er desverre slik, at man bør være to. I tillegg blir man uglesett i alle sosiale sammenkomster når man dukker opp alene. 

Anonymkode: 8b93b...e27

• Liker 4
Skrevet

Jeg bil ha kjæreste. Fordi jeg knytter meg lett til folk jeg har mye med. Liker  å kunne vite at jeg hører til en og vite at forhåpentligvis jeg er hans. En å besøke når d blir ensomt eller kjedelig. Jevn tilgang på sex og nærhet og selskap. Men å bo oppå hverandre 24/7 vet jeg ikke om jeg hadde klart. Ellers trives jeg bra i eget selskap men ser på det som en berikelse å kunne hatt en å være glad i og kunne øse alle mine følelser utover. Ja vet d høres klisje aktig ut. Men det er faans så tøft å måtte skjule de følelsene til noen man har gått inn avtale om bare sex og så viser d seg at man liker vedkommende alt for godt og man absolutt ikke kan vise at man føler noe. Derfor står det høyt på ønskelista ved neste korsvei. Akkurat nå er det godt å være single.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er konge å være singel frem til alle venner har funnet seg noen. De er plutselig opptatt med taco, gullrekka og barnebursdag. Og plutselig sitter du der og kjeder vettet av deg... samfunnet er desverre slik, at man bør være to. I tillegg blir man uglesett i alle sosiale sammenkomster når man dukker opp alene. 

Du er klar over at det er nok av morsomme ting man kan gjøre alene ikke sant?

Og vet du de aller færreste tenker ikke over om du kommer alene på sosiale sammenkomster, noen ja men de fleste bryr seg ikke de har viktigere ting å tenke på. Men uansett om de fleste hadde gjort det hvorfor bry seg om det?

Skrevet

kvinner som har blitt utsatt for nedsettende ord fra en mann de har tilbringe tid med, vil jeg si har valgt å luke unna menn og det gjerne over flere år. Det er forståelig. Dermed vil hun vil ikke bli utsatt igjen. Men de som har blitt utsatt over mange år finner gjerne sin trygghet i samme type menn igjen. Forstå den som vil.. 

Anonymkode: 0efb9...d60

Skrevet

Jeg vil iiiikke ha kjæreste! Trives godt som singel.

Anonymkode: 6b8bf...f05

Gjest Familytree
Skrevet

Det er tull sagt av følelsesmessig avhengige mennesker

Skrevet
5 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Du er klar over at det er nok av morsomme ting man kan gjøre alene ikke sant?

Og vet du de aller færreste tenker ikke over om du kommer alene på sosiale sammenkomster, noen ja men de fleste bryr seg ikke de har viktigere ting å tenke på. Men uansett om de fleste hadde gjort det hvorfor bry seg om det?

Joda, men veldig mange ting er utrolig mye gøyere når man er to. 

Prøv å være singel, slank og ganske pen dame og gå på en fest med bare par. Det er i det minste underholdende da. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men veldig mange ting er utrolig mye gøyere når man er to. 

Prøv å være singel, slank og ganske pen dame og gå på en fest med bare par. Det er i det minste underholdende da. 

Det er nok noe som er umulig for meg.

Skrevet

Jeg ønsker jo noen å dele livet mitt med med tid og stunder, men ikke før jeg har "friskmeldt" meg selv fra tidligere traumer. Det får bare være at jeg begynner å bli eldre med tanke på barn osv. For tiden har jeg en tendens til å møte på nye giftige folk, og da er det best å holde seg unna til man har funnet ut av sin egen situasjon -om jeg hadde havnet i en ny giftig relasjon nå så vet jeg ikke om jeg hadde klart å fortsette å leve mer, er alt for sliten til det. Så for øyeblikket er singellivet det eneste jeg ønsker.

Anonymkode: d914d...c58

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke at det handler så mye om å ikke ville ha kjæreste, men at en liker singellivet godt. Jeg ser jo det bra i gode forhold, og jeg har ikke problemer med å skjønne hvorfor noen vil ha kjæreste. Ikke syns jeg de som velger forhold er svake heller, det har jo ikke med det å gjøre. 

Men selv om jeg ser det bra, så er det ikke noe jeg vil ofre min tilværelse som singel for. Jo lenger jeg er singel, jo mer liker jeg det. 

Men det er hyggelig å date nå og da. En må bare være ærlig på hvor en står

• Liker 1
Skrevet

Kjæreste blir for mye for meg akkurat nå. Jeg vil ha en fast kosepartner, men greit med litt rom, som man så fint sier.

Anonymkode: 658ee...bd5

• Liker 1
Skrevet

Er også av den oppfatning at mange jeg treffer synes det er helt uforståelig at jeg er enslig. Synes dette var ubehagelig når jeg var yngre, men etterhvert som jeg blir eldre har jeg null problem med å være tydelig på at dette er selvvalgt, og at jeg ikke er interessert i kleine forsøk på koblinger av venner.

Samliv og familie er ikke for alle.

Anonymkode: d93cc...4b3

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en påstand en del kommer med, spesielt de som ikke orker tanken på å være singel. Men stemmer dette egentlig, er det riktig at alle egentlig vil ha en partner, eller er det bare tull sagt av svake mennesker som ikke greier å være alene?

Anonymkode: 3b1c9...2b7

Nei, alle vil nok ikke ha kjæreste, men det er naturlig for mennesker å ville ha andre folk rundt seg. Evolusjonsmessig er vi utviklet slik at vi helst vil leve  sammen med andre mennesker, så det er ganske naturlig at mange ønsker seg det i alle fall. Men det betyr ikke at alle vil ha noen. Vi er jo forskjellige. 

• Liker 1
Skrevet

Er vel bedre å være singel enn å evt fake at man ønsker kjæreste. 

Skrevet

Jeg vil ha (og har) kjæreste. Hva andre vil får være deres sak. Ikke alle forelsker seg lett eller trives med kjærestelivet.

Skrevet

Jeg har det aller best når jeg har en partner, men jeg innser at det ikke er alles drøm. 

Når det er sagt, har jeg verken barn, fast jobb, stasjonsvogn eller noen av disse tingene som enkelte over her synes er så skumle. Det går an å leve like "fritt" selv om man har en partner. Folk som protesterer mot det, virker som om de har litt lite livserfaring. Det er akkurat som om man en gang har sett et hus man ikke liker, og så sier man at hus, det skal man i alle fall ikke ha, for det liker man ikke. Det kommer bare av liten erfaring og innsikt. Det finnes andre typer hus.

At man velger singellivet, er helt ok, men det er litt patetisk å gjøre det veldig demonstrativt fordi man er redd for å bli bestemt over eller er redd for å bli tatt av rutinen.

Anonymkode: e4aa7...0c5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...