AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 Det er jo aldersgrenser for å gå på byen... Men er det sånn at man ikke kan gå inn om man er 17? Jeg vet at jeg ikke får kjøpt drikke der, men er det fortsatt lov å komme inn? Vet om en del 17 åringer som har gått på utestedet som har 18 års aldersgrense her jeg bor... Anonymkode: 06332...902
Gjest ana0603 Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 Om du kjenner vaktene kan du bli sluppet inn - det burde ikke være sånn, men det er sånn det er 😂
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #3 Skrevet 28. september 2019 Nei. Du har ikke lov pga skjenkebevilling. Og om de får en kontroll, sliter de. Samme med 20 års grense der det er sprit. Aldersgrense over dette igjen er noe utestedene setter selv, ofte for å få et litt annet type klientell. Anonymkode: 6a39d...432
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #4 Skrevet 28. september 2019 Hvordan kan da alle 17 åringene jeg vet om komme seg inn på byen da? Anonymkode: 06332...902
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #5 Skrevet 29. september 2019 Er mange måter folk som er for unge klarer å lure seg inn på; lånt eller falsk legitimasjon, de ser eldre ut og vakta sjekker ikke legitimasjon, de kjenner vakta og slipper derfor inn... Anonymkode: 5f736...ec4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #6 Skrevet 29. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan da alle 17 åringene jeg vet om komme seg inn på byen da? Anonymkode: 06332...902 De har ikke lov. Kommer skjenkekontrollørene eller politiet så mister de skjenkebevillingen sin. De vaktene som slipper inn 17 åringer burde hvert sparka. Anonymkode: 0d295...efc 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #7 Skrevet 29. september 2019 Jo, man kan være på ett utested selv om man er mindreårig. Det er ingen lov som regulerer det. Lovverket regulerer hvem som kan drikke alkohol, men ikke hvem som kan være på ett sted som serverer alkohol. Serveringssteder er pliktig til å ha oversikt, og ikke servere mindreårige. Ikke bare hvem som kjøper hva, men også hvem som drikker hva. For å gjøre det enkelt setter man da en aldersgrense for å slippe inn i lokalet. Om man ikke setter aldersgrense i døren, så må da utestedet ha FULL oversikt både over hvem som kjøper hva og hvem som drikker hva. Anonymkode: cee14...77b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå