AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 Klarer ikke se film eller lese bok. Blir utålmodig etter 5 minutter. Sluttet å se lineær TV for snart 15 år siden. Leser omtrent aldri bøker, og de få jeg leser kjeder meg. Må tvinge meg til å lese ferdig, leser i rykk og napp. Kan se en serie 1-2 ganger i året. Det er alt. Har lang utdannelse, men sleit med konsentrasjonen da jeg studerte. Funker best under sterkt press, så begynte ofte på pensum et par dagar før eksamen. Har forholdsvis gode karakterer fordi jeg er god på å forstå ting veldig raskt. Anonymkode: 0b0bd...752
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klarer ikke se film eller lese bok. Blir utålmodig etter 5 minutter. Sluttet å se lineær TV for snart 15 år siden. Leser omtrent aldri bøker, og de få jeg leser kjeder meg. Må tvinge meg til å lese ferdig, leser i rykk og napp. Kan se en serie 1-2 ganger i året. Det er alt. Har lang utdannelse, men sleit med konsentrasjonen da jeg studerte. Funker best under sterkt press, så begynte ofte på pensum et par dagar før eksamen. Har forholdsvis gode karakterer fordi jeg er god på å forstå ting veldig raskt. Anonymkode: 0b0bd...752 Hadde det vært nok til å avgjøre diagnose hadde mange hatt add Anonymkode: 251bc...a84 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #3 Skrevet 28. september 2019 Det er vel mest symptomatisk for øyeblikkssammfunnet vi lever i. Jeg konsumerer bøker og filmer på samme måte, i rykk og napp, samtidig som jeg sjekker mobil og SoMe. Dersom du fungerer på jobb eller skole så har du nok ingen ADD diagnose. Men samfunnet har blitt hyperaktivt. Anonymkode: d274e...1e0 2
Jodaneida Skrevet 28. september 2019 #4 Skrevet 28. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er vel mest symptomatisk for øyeblikkssammfunnet vi lever i. Jeg konsumerer bøker og filmer på samme måte, i rykk og napp, samtidig som jeg sjekker mobil og SoMe. Dersom du fungerer på jobb eller skole så har du nok ingen ADD diagnose. Men samfunnet har blitt hyperaktivt. Anonymkode: d274e...1e0 Man kan fint fungere på jobb med add/adhd diagnose så lenge man har rett jobb Men det ts beskriver trenger ikke være det. Det er ganske mange fler diagnosekriterier. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #5 Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, Jodaneida skrev: Man kan fint fungere på jobb med add/adhd diagnose så lenge man har rett jobb Men det ts beskriver trenger ikke være det. Det er ganske mange fler diagnosekriterier. Selvfølgelig - men "å slite med konsentrasjonen", "kjede seg av å lese bøker" og studere i skippertak er jo helt vanlig, og i hvert fall ikke patologisk. Anonymkode: d274e...1e0
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #6 Skrevet 28. september 2019 Konsentrasjonsvansker er jo nor som kjennetegner add/adhd. Men det er også mange flere ting. Jeg har add og har alltid slitt med konsentrasjon og oppmerksomhet. Men er det noe jeg interesserer mehmg for kan jeg bli ekstremt fokusert. Så å lese bøker er ingen problem for meg. Men å være i store forsamlinger, på foredrag osv, da faller jeg ut Anonymkode: d1a54...6cb 2
Gjest Familytree Skrevet 28. september 2019 #7 Skrevet 28. september 2019 Konsentrasjonsvansker kan være forårsaket av dårlig søvn, dårlig kosthold og andre ting. Før du skremmer deg selv for å tenke på en diagnose, må du utelukke mulige årsaker.
Hemliganonym Skrevet 28. september 2019 #9 Skrevet 28. september 2019 Jeg har add som ble oppdaget på skolen. Fikk ikke så masse hjelp på lekser og sånn så det ble til at jeg droppa ut nesten. Jeg føler ikke det påvirker meg så mye i hverdagen og at det er kun familien min som vet om det.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #10 Skrevet 28. september 2019 Jeg ble diagnosert for noen år siden. Klarte aldri konsentrere meg på skolen, men gjorde det helt ok (var ikke lite intelligent, men jeg gjorde aldri lekser) Enkelte ting er vanskelig for meg, å sette sammen ting, å holde det ryddig mm. Det er jeg skikkelig talentløs på, og det er ikke en disiplinting for de som tror det. Er heller ikke spesielt bra på å holde samtaler, eller holde blikkontakt når jeg snakker med folk. Om du vil vite om du har ADD, eller inatentiv ADHD som det heter nå, ville jeg dratt til en psykolog. Kjekt å vite. Anonymkode: b76c7...307
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå