Gå til innhold

Hårtap

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mistet masse hår over en lengre periode. Hodebunnen svir og klør, så hårtapet skyldes nok både eksem og stress. Prøvd fungoral og kortison, det hjalp litt. Flere her som har opplevd ekstremt håravfall, eller hatt eksem i hodebunnen?  Og har håret kommet tilbake ? Begynner å bli litt desperat nå :(  Takk for alle svar 🤗

Anonymkode: 9daef...471

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen..?

Skrevet

Hei, jeg sliter med det samme.. Har egentlig ikke funnet noe som fungerer, men håper noen andre har råd om hvordan man kan holde det i sjakk. Jeg får gjerne mye flass om høsten/vinteren, og mye håravfall som følge av dette. Så blir det bedre på våren og sommeren. Har lest at det kan komme av den tørre og kalde luften på vinteren. Håret vokser jo ut igjen, men det hjelper jo lite når det kommer tilbake i nye runder. Har prøvd det meste av shampoer, alt fra apoteket, og dyre og billige merker. Fungural har hjulpet litt, men jeg mister mye hår av det. Tror legetime blir det neste her.. eventuelt hudlege

Anonymkode: 262ac...c62

Skrevet

Du sier ingenting om alder - det er viktig. Du sier ingenting om vektnedgang - det er viktig? Du sier ingenting om livet ditt - det kan være viktig. 

Jeg tror at mangel på svar handler om at man vet ikke hva man skal svare. Kanskje du har en sykdom. Kanskje er du stresset. Kanskje er du i overgangsalderen. Kanskje har du nettopp gått barn. Kanskje .. kanskje ...

Jeg tror det kan være lurt å gi litt mer info før man stiller spm. ingen av oss kan vite hvorfor du mister hår - og hvert fall ikke når vi ikke vet noe om deg. 

Skrevet

Problemet er eksem.  Vært hos lege. Formulerte meg kanskje litt feil, det jeg lurte på er om noen her har fått tilbake hårvekst etter langvarig problem med eksem

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg sliter med det samme.. Har egentlig ikke funnet noe som fungerer, men håper noen andre har råd om hvordan man kan holde det i sjakk. Jeg får gjerne mye flass om høsten/vinteren, og mye håravfall som følge av dette. Så blir det bedre på våren og sommeren. Har lest at det kan komme av den tørre og kalde luften på vinteren. Håret vokser jo ut igjen, men det hjelper jo lite når det kommer tilbake i nye runder. Har prøvd det meste av shampoer, alt fra apoteket, og dyre og billige merker. Fungural har hjulpet litt, men jeg mister mye hår av det. Tror legetime blir det neste her.. eventuelt hudlege

Anonymkode: 262ac...c62

Takk for svar:)  Hudlege er nok lurt :)Venter på time til hudlege jeg også. Masse lykke til ♥️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...