Gå til innhold

TEIT eller GENIAL julegave til besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn, og tidligere år har vi pleid å gi fotokalender med bilder av barna til besteforeldre og oldeforeldre. En veldig personlig og koselig julegave som har blitt tatt veldig godt i mot. Derimot ser vi at kalenderne ikke blir noe særlig brukt. Juli måned henger gjerne oppe til langt ut i september, og de glemmer den rett og slett ut. Fullt forståelig, for nå bruker vi vel mest mobiltelefon til kalender! MEN spørsmålet mitt er derfor; tror dere de hadde satt pris på en fotobok med én side for hver måned som har gått fra det forrige året. Altså masse bilder fra hele året, samlet i ei bok. Så får de en ny bok for hvert år, med samme opplegg. Er det moro eller skikkelig teit? For inni boken kommer det da altså bare til å være bilder av barnebarna/oldebarna..? 

Trenger deres meninger!

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes koselig ut:)  med mindre de tar/ har mange bilder av barnebarn/oldebarna selv. Evt gå sammen med søsken og spleis sånn at de får samlet bilder av alle barnebarn/oldebarna sine hvis du har søsken med barn:)

Anonymkode: 49df8...989

• Liker 6
Skrevet

Mine foreldre fikk dette et år fra broren min og moren min sier det er den beste gaven de har fått. Det var bilder av barnebarn, men ikke bare fra ett år, kanskje 3-5 år samlet. 

Anonymkode: 90979...e84

• Liker 3
Skrevet

Kjekt å få fotobok. Men GENIAL vil jeg ikke si gaven er. 

Anonymkode: 3346d...1c9

• Liker 20
Skrevet

Som tante som har fått kalender (som ikke blir brukt), så er jeg litt delt på fotobok.
Er koselig gave, men jeg ville foretrukket bildecollage! 
De siste årene har jeg fått enkelt-bilder av tantebarn i julegave, og hadde jeg fått bildecollage så hadde det garantert blitt hengt opp på veggen! 

Anonymkode: 19fe6...c75

• Liker 2
Skrevet

Fotokalender mottar vi hvert år fra min samboer sine nieser og nevøer. Så vi mottar to kalendere hvert år. Vi har ikke barn selv, så det er jo hyggelig, men kjenner til dette med å ikke bruke dem. Føler de må stå litt framme, men fort å glemme å snu om hver måned. 

Anonymkode: a39b6...986

Skrevet

Er man nødt å lesse ned slekt og familie med 100 bilder av ungene hvert år da? Folk når vel et metningspunkt, selv om det er tabu å si om egne barnebarn eller nevøer/nieser.. Vi ga innrammede foto av barnebarna til besteforeldrene i fjor, men tenker ikke å gi bilder i år. Kan heller gi nye om et par år når det har skjedd betydelig forandring hos barna. 

Kanskje besteforeldrene vil ha noe annet for en gangs skyld, som en god flaske vin, gavekort på kino eller noe sånt?

Anonymkode: 07f4d...847

• Liker 33
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man nødt å lesse ned slekt og familie med 100 bilder av ungene hvert år da? Folk når vel et metningspunkt, selv om det er tabu å si om egne barnebarn eller nevøer/nieser.. Vi ga innrammede foto av barnebarna til besteforeldrene i fjor, men tenker ikke å gi bilder i år. Kan heller gi nye om et par år når det har skjedd betydelig forandring hos barna. 

Kanskje besteforeldrene vil ha noe annet for en gangs skyld, som en god flaske vin, gavekort på kino eller noe sånt?

NETTOPP! Det er nemlig dette jeg er redd de kommer til å tenke. Derfor jeg spør her, om det egentlig er koselig eller om det er litt kjedelig..? 😕

Skrevet

Vi har gitt mine foreldre og svigerforeldre fotobok i julegave noen år nå og de er overlykkelige hver gang. Mamma blir rørt hver gang hun pakker opp en fotobok for hun setter så pris på denne gaven. Hvertfall nå som alle bilder ligger digitalt og man ikke lager fotoalbum lenger. 

Jeg passer på å få tilsendt bilder fra mitt søsken og min manns søsken, slik at det blir bilder av hele familien i boka. Tar med bilder fra vi har vært på besøk hos min bestemor og oldemor osv. Bilder fra ferieturer og sykkeltur i nærområdet o.l, og turer /selskap o.l som de selv var med på. Så blir det en bok om året som har gått, og ikke en bok med en haug med barnebilder lissom. 

Mine foreldre og svigers har disse bøkene i bokhylla i stua så de er lett tilgjengelig, de blir dratt frem for å "skryte" når de har symøte, tas med på besøk til slekt og venner osv. Så her er det en genial gave. 

Anonymkode: 39127...d21

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jeg så enig i! Lag et julekort med bilde av barna. Husk at de er ikke bare besteforeldre, men personer med gleder og ønsker unntatt barnebarn også. De blir liksom bare sett ensidig på. Syns ikke det er så greit  

• Liker 4
Skrevet
13 timer siden, kjarlos skrev:

Vi har to barn, og tidligere år har vi pleid å gi fotokalender med bilder av barna til besteforeldre og oldeforeldre. En veldig personlig og koselig julegave som har blitt tatt veldig godt i mot. Derimot ser vi at kalenderne ikke blir noe særlig brukt. Juli måned henger gjerne oppe til langt ut i september, og de glemmer den rett og slett ut. Fullt forståelig, for nå bruker vi vel mest mobiltelefon til kalender! MEN spørsmålet mitt er derfor; tror dere de hadde satt pris på en fotobok med én side for hver måned som har gått fra det forrige året. Altså masse bilder fra hele året, samlet i ei bok. Så får de en ny bok for hvert år, med samme opplegg. Er det moro eller skikkelig teit? For inni boken kommer det da altså bare til å være bilder av barnebarna/oldebarna..? 

Trenger deres meninger!

Hva med å kjøpe en elektronisk fotoramme hvor du legger inn en rekke bilder digitalt. Kjøpte en slik til lin bestemor og la inn bilder der som viste i 20-30 sec av gangen før et nytt bilde tok over. Ble meget godt tatt imot. Og, det går heller ikke ut på dato, man kan lagre bildene der eller erstatte med nye. Det tar heller ikke plass i hylla på samme måte som det ville med årlige bildebøker

• Liker 2
Skrevet

Min bestemor fikk en slik med bilder av oldebarna sine (ikke mine barn, mine kusine sine barn). Den ligger fremme fremdeles etter mange år og hun liker den så godt. Så man må jo se an mottaker, liker de å se bilder, tar de mye bilder selv osv. Tenker fotobok er bedre enn kalender om de ikke bruker kalender, for de liker sikkert å få noen bilder men glemmer å bytte måned osv + at en fotobok kan man ha lengre, det blir jo som et lite fotoalbum. Det trenger jo ikke være en 100 siders bok :) Lurt også å ta med bilder av mer enn kun portretter av barna.. litt fra turer, selskaper osv med familien. Og så går det jo an å gi noe annet i tillegg så ikke bilder er den eneste gaven. 

Anonymkode: c1e90...997

Skrevet

Kommer an på besteforeldrene. Synes egentlig det er en veldig selvopptatt gave. Mine foreldre er peng lite interessert i slikt annet enn et bilde i ny og ne som de kan ramme inn. Hva med å gi noe som faktisk speiler dine familiemedlemmers interesser og ikke dine interesser?

Anonymkode: 0de0a...778

• Liker 5
Skrevet

Etter min erfaring er fotokalender er god og godt mottatt gave. Mine foreldre har den alltid hengene og bruker den aktivt. Også andre viser at det setter pris på en slik gave. 

Men er klart at mange er mer opptatt av trendy ting enn å vise fram barnebarn. DET syns jeg er trist! 

Anonymkode: 49824...613

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, kjarlos said:

NETTOPP! Det er nemlig dette jeg er redd de kommer til å tenke. Derfor jeg spør her, om det egentlig er koselig eller om det er litt kjedelig..? 😕

Ikke bare litt men veldig kjedelig...

Anonymkode: f5398...20d

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter min erfaring er fotokalender er god og godt mottatt gave. Mine foreldre har den alltid hengene og bruker den aktivt. Også andre viser at det setter pris på en slik gave. 

Men er klart at mange er mer opptatt av trendy ting enn å vise fram barnebarn. DET syns jeg er trist! 

Anonymkode: 49824...613

Vise frem barnebarn? 

Til hvem da? 

Må innrømme at jeg er rimelig lei av - og ikke interessert i - å se massevis av bilder av andres barnebarn. Det være seg på Facebook eller i fotobøker. Andres barn/barnebarn: Jeg er bare ikke interessert. 

Anonymkode: 311d0...de5

• Liker 8
Skrevet

Det er veldig hyggelig å få en kalender eller en fotobok, men ikke hvert eneste år. 

Anonymkode: 6eb75...796

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Vi ga fotobok et år, ble en populær gave.

Skrevet

Fotokalendere er jo helt umulige å bruke, helt håpløst å skrive på papiret. 

Anonymkode: 41433...460

Skrevet

Jeg må si takk for en genial idé. Besteforeldre er vel like forskjellige som andre,men min mamma kommer til å elske fotobok. Den blir sikkert bladd i så det er bare lefsa igjen , innen neste jul😍 

Anonymkode: c5c4a...e1f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...