Gå til innhold

Lymfeknute

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Har en lymfeknute på kjevebenet som har kommet og gått i 1 år nå uten at jeg er syk osv. Den er ikke øm eller noe, men nå kan jeg kjenne den hver eneste dag, på størrelse med en klinkekule. Siden i går har jeg også vært utrolig øm i lysken, det har jeg også vært tidligere, men kan ikke kjenne noe kul. Det er super ømt og vondt å ta i lysken og det kjennes kanskje litt hardere ut der enn på andre siden. Etter jeg fikk lymfeknuten på halsen sliter jeg også utrolig mye med nattesvette. Våkner opp av at jeg seriøst er klissvåt i nakken. Usikker på om jeg burde sjekke det hos legen eller om det er hysterisk? Jeg er kvinne om det har noe å si 😂

Anonymkode: b279c...947

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal du sjekke det hos legen! Ring på mandag.

Det er ikke hysterisk. Nattesvette kan være tegn på lymfekreft selv om det naturligvis er sjeldent.

Anonymkode: 3ea2c...5da

• Liker 1
Skrevet

Ta en tur til legen, du. Som oftest er lymfeknuter helt ufarlig, men er lurt å sjekke det ut 😊

Anonymkode: d1edb...931

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Har en lymfeknute på kjevebenet som har kommet og gått i 1 år nå uten at jeg er syk osv. Den er ikke øm eller noe, men nå kan jeg kjenne den hver eneste dag, på størrelse med en klinkekule. Siden i går har jeg også vært utrolig øm i lysken, det har jeg også vært tidligere, men kan ikke kjenne noe kul. Det er super ømt og vondt å ta i lysken og det kjennes kanskje litt hardere ut der enn på andre siden. Etter jeg fikk lymfeknuten på halsen sliter jeg også utrolig mye med nattesvette. Våkner opp av at jeg seriøst er klissvåt i nakken. Usikker på om jeg burde sjekke det hos legen eller om det er hysterisk? Jeg er kvinne om det har noe å si 😂

Lymfeknuter har du ikke på kjevebeinet. Oppsøk en lege og bli undersøkt. Nettet er aldri ett sunt sted for folk med helseangst, uansett hva angsten bygger på.

Anonymkode: 3d5f9...64c

Skrevet

Jeg har hoven lymfeknute under kjevebeient. Det pga betennelde i tannkjøttet stadig vekk. Jobber med tannleger og både de og legen kan bektefte dette. Men alle symptomene dine betyr legetime. Raskt. 

Anonymkode: 1a950...25d

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har hoven lymfeknute under kjevebeient. Det pga betennelde i tannkjøttet stadig vekk. Jobber med tannleger og både de og legen kan bektefte dette. Men alle symptomene dine betyr legetime. Raskt. 

Jeg har betent tannkjøtt ved de fremste tennene nede, så mulig det bare er derfor da? :)

ts

• Liker 1
Skrevet

Med lymfeknuter er det mulig det er tusenvis av ting, svaret får du hos en lege.

Anonymkode: 088a0...400

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt hovne lymfeknuter på halsen konstant siden jeg var ca 10 år uten at jeg ikke har aktiv infeksjon, men de er blitt nøye sjekket av flere leger. Man kan få godartede svulster i det området du skriver du har en kul, men det kan også være kreft. Siden du i tillegg har nattesvette anbefaler jeg faktisk at du drar inn på hastetime på mandag, for denne kulen må du få tatt biopsi av sporenstreks. 

Anonymkode: 967f4...6ac

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med lymfeknuter er det mulig det er tusenvis av ting, svaret får du hos en lege.

Anonymkode: 088a0...400

Det trenger ikke være lymfeknyte bare fordi TS tror det. Det kan være en tumor i parotis for eksempel. 

Anonymkode: 967f4...6ac

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en stor hoven lymfeknute akkurat der kjeven stopper. Nedenfor øret liksom. Den er 8-10 cm. Tatt ultralyd av den og rundt om på halsen. Den hr vært stor så lenge jeg kan huske. Fjerna mandlene for over ti år siden. Var visst ikke noe farlig. Har noe reumatisk sykdom og hatt betennelser i nakken.  Og stadig i ryggsøylen. Sikkert pga det sa de. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...