AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #41 Del Skrevet 28. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Var det samme her, var heldig og barnet kom rett før desember. Men ei i barselgruppen fødte 1 desember og må ha ulønnet eller barna i to ulike barnehager. Anonymkode: 6daf2...888 Det er kanskje det som stresser meg mest med hele svangerskapet 😬 Krysser alt jeg har for at hun kommer til termin, ser to ulike barnehager som ganske uaktuelt... Anonymkode: 83bf3...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #42 Del Skrevet 28. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 15 desember er vel gjeldende for hele landet. Men du er heldig om du bor i en kommune det søskenprioritering går foran alder og at du slipper å bruke plassen. Anonymkode: 6daf2...888 Søskenprioritering går foran alder, det er faktisk ca. 15 kriterier som går foran alder. Slipper å bruke plassen – vel, jeg regner ikke med at de ansatte kommer til å rapportere oss til kommunedamen som har ansvaret for barnehagene. Det må da være en fordel for dem å ha ett færre barn noen måneder? Og styrer får jo full betaling? Regner med at det ordner seg. Det gjør som regel det. Anonymkode: 4ae95...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #43 Del Skrevet 28. september 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søskenprioritering går foran alder, det er faktisk ca. 15 kriterier som går foran alder. Slipper å bruke plassen – vel, jeg regner ikke med at de ansatte kommer til å rapportere oss til kommunedamen som har ansvaret for barnehagene. Det må da være en fordel for dem å ha ett færre barn noen måneder? Og styrer får jo full betaling? Regner med at det ordner seg. Det gjør som regel det. Anonymkode: 4ae95...cba Søskenprioritering går foran alder, men bare for de som faktisk har rett på plass i hovedopptaket. Det har ikke barn født i desember (og i ditt tilfelle januar), så man er avhengig av at kommunen har godt med plass. Vi får søskenproriteting det året vi har rett på plass. Anonymkode: 83bf3...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #44 Del Skrevet 28. september 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søskenprioritering går foran alder, men bare for de som faktisk har rett på plass i hovedopptaket. Det har ikke barn født i desember (og i ditt tilfelle januar), så man er avhengig av at kommunen har godt med plass. Vi får søskenproriteting det året vi har rett på plass. Anonymkode: 83bf3...1cf Dette stemmer nok når det er kommunale barnehager, men vår private barnehage virker i alle fall som den styrer mye selv. Vi har uansett økonomisk mulighet til å være hjemme til august 2021 (og egentlig ville det vært litt kjærkomment :)), men takker ja til barnehageplass dersom vi får det tidligere. Da kan vi spare ferie osv. og spre det mer utover året. Med førstemann hadde vi egentlig ikke rett til plass, men i juni det året kom en lovendring som plutselig gav ham plass likevel. Så min erfaring er rett og slett at slike ting alltid ordner seg. Anonymkode: 4ae95...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #45 Del Skrevet 29. september 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Søskenprioritering går foran alder, det er faktisk ca. 15 kriterier som går foran alder. Slipper å bruke plassen – vel, jeg regner ikke med at de ansatte kommer til å rapportere oss til kommunedamen som har ansvaret for barnehagene. Det må da være en fordel for dem å ha ett færre barn noen måneder? Og styrer får jo full betaling? Regner med at det ordner seg. Det gjør som regel det. Anonymkode: 4ae95...cba noen steder har de regler om at barnet må benytte plassen fra første dag, eller så mister de plassen og den går til nestemann i køen. Anonymkode: b1a42...3ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #46 Del Skrevet 29. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: noen steder har de regler om at barnet må benytte plassen fra første dag, eller så mister de plassen og den går til nestemann i køen. Anonymkode: b1a42...3ff Sjelden noe problem å bruke plassen tidlig da. Man kan kjøre lang tilvenning ved å f.eks besøke bhg en time hver dag lenge. Anonymkode: 885c1...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #47 Del Skrevet 29. september 2019 Man får totalt sett mer utbetalt ved 100% enn ved 80%. Vi tar 100%, jeg sparer 20% av det jeg får utbetalt i mine 8 måneder og tar 2 måneder ulønnet permisjon etter min del av permisjonen. Da får jeg være hjemme med barnet lengst mulig. Velger man 80% uttak, økes også lengden på fars del av permisjonen. Jeg er for at far skal være hjemme med barnet, men oppdaget med førstemann at der var altfor tidlig å gå tilbake i jobb da barnet var 7 måneder (da hadde far flere uker av fellesdelen). Med andremann vil jeg derfor være hjemme to måneder mer enn med første. Anonymkode: 46215...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #48 Del Skrevet 29. september 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Søskenprioritering går foran alder, det er faktisk ca. 15 kriterier som går foran alder. Slipper å bruke plassen – vel, jeg regner ikke med at de ansatte kommer til å rapportere oss til kommunedamen som har ansvaret for barnehagene. Det må da være en fordel for dem å ha ett færre barn noen måneder? Og styrer får jo full betaling? Regner med at det ordner seg. Det gjør som regel det. Anonymkode: 4ae95...cba Her alder (som i før 1..desember) kriterier nr. 1. Så du er er veldig heldig om det ikke er det hos dere. Anonymkode: 6daf2...888 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #49 Del Skrevet 29. september 2019 13 hours ago, AnonymBruker said: Dette stemmer nok når det er kommunale barnehager, men vår private barnehage virker i alle fall som den styrer mye selv. Vi har uansett økonomisk mulighet til å være hjemme til august 2021 (og egentlig ville det vært litt kjærkomment :)), men takker ja til barnehageplass dersom vi får det tidligere. Da kan vi spare ferie osv. og spre det mer utover året. Med førstemann hadde vi egentlig ikke rett til plass, men i juni det året kom en lovendring som plutselig gav ham plass likevel. Så min erfaring er rett og slett at slike ting alltid ordner seg. Anonymkode: 4ae95...cba Vi har også privat barnehage. Men 1. Desember trumfer barnehagens egne regler. De med rett går foran uansett. Anonymkode: 6daf2...888 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #50 Del Skrevet 29. september 2019 Etter alle bidrag her og mang en diskusjon i hjemmet. Så virker 100% med redusert stilling for min del i en lengre periode. Mannen jobber skift, så kan prøve å legge det opp slik at jeg jobber når han har fri. Har en veldig god sjef som gjør alt for å legge det greiest opp for ansatte. Og man får vel kontantstøtte fra barnet er 1 år om de ikke går i barnehage? Anonymkode: 556bb...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #51 Del Skrevet 29. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Etter alle bidrag her og mang en diskusjon i hjemmet. Så virker 100% med redusert stilling for min del i en lengre periode. Mannen jobber skift, så kan prøve å legge det opp slik at jeg jobber når han har fri. Har en veldig god sjef som gjør alt for å legge det greiest opp for ansatte. Og man får vel kontantstøtte fra barnet er 1 år om de ikke går i barnehage? Anonymkode: 556bb...d81 Om dere begge har hatt medlemskap i folketrygden siste 5 år ( evt eøs) Anonymkode: 6daf2...888 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå