Gå til innhold

Avdeling hvor man kan bli trygg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeh utdanner meg som sykepleier og er ferdig til sommeren. Jeg ønsker å jobbe en plass hvor jeg kan kjenne på følelsen av å «kunne alt». Ikke slik at jeg er høy på meg selv, men slik at jeh kam være då trygg i rollen min at jeg kan veilede andre, at andre kommer til meg å spør om ting fordi jeg er så faglig dyktig. 

Jeg har tidligere jobbet i hjemmesykepleien og elsket denne jobben. Fikk utfordringer ig mestret dem, hadde med meg lærlinger på opplæring osv, og er en slik jobb/avdeling jeg ser etter når jeg er ferdig utdannet sykepleier. Jobber nå på sykehus og mistrives sterkt fordi det er for store utfordringer til meg og jeg er for usikker på meg selv i den situasjonen jeg står i nå😬😬

Anonymkode: 735a3...ef6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir ikke ekspert på en dag, å forvente at du skal kunne alt den dagen du er ferdig er helt urealistisk. Det er stor forskjell på å ha sykepleiefaglig ansvar i hjemmesykepleien og å gå som assistent som du gjør nå, den dagen du er sykepleier vil du oppleve at du ikke kan alt der heller. 

Anonymkode: 54d73...006

Skrevet

Som nyutdannet kan du i utgangspunktet veldig lite og det er sånn det skal være, så det er en veldig urealistisk forventning du har. Du bør heller fokusere på å bli komfortabel med å spørre om hjelp og være åpen om at du ønsker å lære.

Anonymkode: 25edf...1c1

Skrevet

Nesten uansett hvor du jobber tar det lang tid å bli så trygg at du blir "den som alle spør". Det heter nybegynner av en grunn.

Anonymkode: b0043...3e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...