Gå til innhold

Symaskin og utstyr

lillesnillelilla

Anbefalte innlegg

Datteren min har lyst å begynne og sy. Siden hun går på mellomtrinnet så tenkte jeg hun kan få litt eget utstyr i julegave. Symaskin kjøper jeg brukt, og syskrin tenkte jeg å få tak i på finn. Men hva mer trenger hun? Dette er hva jeg har tenkt foreløpig:

•  knappenåler og klyper
  • litt forskjellige trådsneller
  • tusj til å tegne på stoffet med (sånn som forsvinner,) og/eller kritt
  • saks
  • en bok med hvordan lage enkle ting
  • en knappeboks. Dvs skal finne en fin boks som hun kan bruke til knappesamling, og starte samlingen hennes med knapper. 

Er det noe mer ei på 11 bør ha som startutstyr? Tenkte å ta henne med på loppis så hun kan finne seg ting der hun kan sy om, duker og sengetøy for eksempel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk en saks til stoff og en til papir. Mønsterpapir eller annet til å tegne over mønster, om hun skal gjøre det. Bruk heller kritt enn tusj. Du får sånne små bokser med en hvit, en blå og en rød i (på søstrene grene, om dere ikke har stoff og stil i nærheten). 

Målebånd, evt linjal. Sømometer er kjekt. 

Husk noe fint å oppbevare sysakene i. 

Anonymkode: dd10f...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerhetsnåler kan være en grei ting å ha! Nålepute også, men den kan hun jo sy selv😊 En skikkelig saks til stoff, gjerne Fiskars! Og så en mindre saks til trådklipping og sånne småting! Og sprettekniv! Nok underspoler og en sånn ring man oppbevarer dem i! (Men husk å kjøp både underspoler som passer maskinen og ring som passer underspolene!)

Anonymkode: 22f46...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...