Gå til innhold

Exit på NRK TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett seks episoder og forstår egentlig ikke hva som er problemet. Folk er folk. Dette kan lett relateres til militæret også og oppførsel der. Selv om at yrkessoldater har verdier som stikker dypere. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man tror at dette er representativt for alle som jobber i finans så tar man kraftig feil. Det finnes de som er sånn men det er unntaket og ikke regelen. Slike mennesker finnes i alle miljøer. Forskjellen er bare at de med mye penger kan ta seg friheter de med mindre penger ikke kan. 

Narsissister, sosiopater og psykopater finnes over alt. Ikke bare i finansmiljøene. 

Anonymkode: 8afcb...bb7

Sikkert likevel høyere forekomst i finansyrket enn andre yrker som f.eks sykepleier..

Nå finnes det jo også rike personer som ikke er sånn såklart. Men vil tro at ydmykhet er en sjelden blant slike folk.

Anonymkode: 70ab1...b26

• Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, MortenMinstelønn skrev:

Jeg har sett seks episoder og forstår egentlig ikke hva som er problemet. Folk er folk. Dette kan lett relateres til militæret også og oppførsel der. Selv om at yrkessoldater har verdier som stikker dypere. 

''Dette kan lett relateres til millitæret og oppførsel der'' ? Høres ikke bra ut at de som skal beskytte landet opptrer seg sånn...

men hva vet jeg? Kanskje de har en grunn til det?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

''Dette kan lett relateres til millitæret og oppførsel der'' ? Høres ikke bra ut at de som skal beskytte landet opptrer seg sånn...

men hva vet jeg? Kanskje de har en grunn til det?

Ja. Det har de.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis man tror at dette er representativt for alle som jobber i finans så tar man kraftig feil. Det finnes de som er sånn men det er unntaket og ikke regelen. Slike mennesker finnes i alle miljøer. Forskjellen er bare at de med mye penger kan ta seg friheter de med mindre penger ikke kan. 

Narsissister, sosiopater og psykopater finnes over alt. Ikke bare i finansmiljøene. 

Har du kjennskap til finansmiljøet?

Anonymkode: aacff...2ea

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, MortenMinstelønn said:

Sier du at det samme foregår i militæret?

Skrevet
1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev:

Ja. Det har de.

Kan du utdype? De fleste som er i militæret har vel ikke vært i såkalt ''combat''. Så PTSD er ikke så vanlig?

Hvorfor vil folk oppføre seg seg som folk i denne serien? Kanskje jeg misforstår noe.

Skrevet

Eksen min var en rik man med sosiopat-trekk som knullet horer og tok kokain. Man må være ganske naiv om man tror at denne serien er urealistisk.

Anonymkode: b7ea3...bf1

• Liker 29
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du utdype? De fleste som er i militæret har vel ikke vært i såkalt ''combat''. Så PTSD er ikke så vanlig?

Hvorfor vil folk oppføre seg seg som folk i denne serien? Kanskje jeg misforstår noe.

Glem det. Jeg har ikke så langt sett noe i den serien som sjokkerer. Og selvfølgelig snakker jeg om de som har i flere situasjoner vært i skarpe oppdrag. De andre er jo uinteressant i denne sammenheng, men glem det. Menn er menn.

Edit. Det ville aldri falle meg inn å være utro. Men det betyr ikke at jeg ikke er gal.

Endret av MortenMinstelønn
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var engang på et utested i Oslo på beste vestkant, skulle henge fra meg jakken så står det en litt eldre mann ved siden av meg. Han bare er du keen på å bli med på nachspiel, jeg og noen kompiser har en leilighet på Frogner, så begynner han og ta seg på nesen, så sier jeg bare at jeg ikke tar kokain og da han bare nei nei det gjør ikke jeg heller, er bare kompisene mine som gjør det.. Og dette her var en rik eldre mann typ 50-55 år. Så det som jeg ser serien har nok god rot til virkeligheten.

Men jeg lurer på om det her et typisk Oslo fenomen eller om dette også skjer i de andre store byene i Norge også?

Anonymkode: 9ac49...df0

Jeg har vært på slike fester i Oslo, men også i små byer som Tromsø 😉

Anonymkode: 2a91e...291

• Liker 3
Skrevet
På 27.9.2019 den 16.35, Aragorn ll Elessar skrev:

Det er ingenting som sjokkerer lenger.

Det er meningen er det ikke? Til slutt så kommer menneskeheten til å kjede seg så mye at vi dør av kjedsomhet for nå er det ikke noe nytt lenger.

Anonymkode: 5e730...75f

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på slike fester i Oslo, men også i små byer som Tromsø 😉

Anonymkode: 2a91e...291

Joda kjenner til Tromsø godt, og vet at det finnes en del rike menn der også, men jeg kom aldri borti det når jeg bodde der. Men kanskje man må være i det miljøet for å se dette her. 

Anonymkode: 9ac49...df0

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå i kveld sett alle episodene av Exit. Fy flate for noen fyrer og for et miljø. Jeg kan bare ikke fatte og begripe at mange i finansverden i Norge lever som dette, jeg forstår ikke at de henger sammen. Og hva med konene og barna? Jeg trodde heller ikke det var så mange rike i Norge med 400 millioner på bok.. 

Anonymkode: b6860...a61

https://www.nrk.no/norge/dette-er-norges-200-rikeste-kvinner-og-menn-1.13176075

Du må helt ned på 54.plass før du havner under en milliard. Plass nr 200 har 385 mill i formue. 

Det er kvinner også på listen men flertallet er menn. 

Det er forøvrig få som har så mye på bok, det lønner seg ikke. 

Anonymkode: d0941...7f4

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eksen min var en rik man med sosiopat-trekk som knullet horer og tok kokain. Man må være ganske naiv om man tror at denne serien er urealistisk.

Mye kokain-rester i kloakken i Oslo 😂😂

Anonymkode: dd313...b20

• Liker 7
Skrevet

Ganske like tendenser i en liten bygd i Telemark. Høy jappefaktor, kokain, swingersmiljø og de med makt klør hverandre på ryggen. 

Anonymkode: 418e2...213

• Liker 6
Skrevet

Er ikke noe i serien som akkurat er sjokkerende!

Men det er deilig at statskanalen fortsatt kjører litt sånne ting som dette (inkludert noen av humor programene de har på nett).

Politisk korrekte Norge har godt av dette her 😅

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Josefine5 skrev:

Jeg ser det komiske i at du blir opprørt over noe helt naturlig. Hvis du nå kverulerer noe mer, tar jeg det som flørting😉 Ups...glemte jo at du ikke har humoristisk sans.

Du må ha svært tungt for det.

Jeg påpeker det nettopp fordi det ikke er vanlig og naturlig å se slikt i norske produksjoner.

Siden du forsatt ennå ikke har skjønt det, setter jeg strek her.

Anonymkode: bfc06...4fd

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du kjennskap til finansmiljøet?

Ja.

Skrevet

Dette er helt realistisk. Ikke bare i finansmiljøet, men hos menn med makt generelt. Særlig leger, advokat, eiendom, piloter, politikk etc. Det er helt klassisk. De bruker mennesker som objekter, tar seg til i terrenget og tror de er hevet over loven. 

Konene tror de lever det perfekte livet, men de vet ikke hva som skjer på jobben, «overtid» osv. Kvinner er naive om de har 100% tillit til menn i forhold

Anonymkode: 473f7...3db

• Liker 16
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Mye kokain-rester i kloakken i Oslo 😂😂

Anonymkode: dd313...b20

Jeg var ung og naiv, men har lært leksen min nå. Aldri igjen.

Men uansett, bra serie synes jeg. Håper det blir flere sesonger.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...