Gå til innhold

Exit på NRK TV

Anbefalte innlegg

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags personlighet var det da? 

Anonymkode: dd313...b20

Antisosial personlighet(strekk). Kjeder seg fort, tar risikoer, tar dop.

Anonymkode: 7f8fe...93c

• Liker 12
Skrevet

Ja serien er nok ikke et sekund overdrevet - dessverre og mange svin av menn, men er nok ikke bare blant disse gutta.

Så er vell ikke jenter så uskyldige heller da - som gjerne suger av en mann for en louis vuitton veske...  - så ja - er nok mange som bør kikke seg litt i speilet.. før man velger å kritisere  det ene kjønn fremfor det andre.... men er vell ikke uriktig at menn er i flertall

mange jenter faller jo for dirty boys... så ... er vell en greie det også

Anonymkode: afb2e...b33

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antisosial personlighet(strekk). Kjeder seg fort, tar risikoer, tar dop.

Hensynsløshet, løgn, bedrag...

• Liker 5
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så er dokumentar om en seriemorder (jobbet for mafiaen tror jeg) i USA. Han hadde hatt en jævlig barndom. Psykologen som intervjuet ham, sa at personer med samme personlighet med som vokste opp i et normal Og kjærlig miljø, valgte yrker med risikotagning. For eksempel jobb på Wall street. 

Jeg skjønte ikke helt den setningen.

Anonymkode: aacff...2ea

• Liker 2
Skrevet

Kjenner noen til bøkene til Bret Easton Ellis? Høres ut som noe av det samme som han beskriver.

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner noen til bøkene til Bret Easton Ellis? Høres ut som noe av det samme som han beskriver.

Nei, men takk for tips!

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme personlighets-trekk der ja.

men selv om man søker og liker risiko, må man vel ikke bli sadist ? 

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte ikke helt den setningen.

Nei uff, det skjønner jeg, for den ble dårlig.

Poenget er at vi er født med en personlighet, og så kan miljøet ha en innvirkning på hvordan den blir. Alle seriemordere har hatt en grusom barndom med ofte vold og overgrep. Hvis man ikke har den antisosiale personligheten i bånn, blir man heller ikke seriemorder under slike omstendingheter. Personer med samme personlighetstrekk, men som har vokst opp i et normalt miljø med kjærlighet fra sine nærmeste, vil derimot søke seg til et voksenliv og yrke som innebærer å ta store risikoer og er spenningssøkende. Slike finner du nok mange av på Wall st. Og du ser dem i denne serien. De er velfungerende i samfunnet på en måte, i alle fall i det miljøet de har søkt seg til, men det er uansett egositiske, hensynsløse, spenningssøkende, riskikosøkende, kjeder seg fort, har behov for rus, løgnere, bedragere osv. 

• Liker 12
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, det finnes grader av alt. Man er ikke automatisk sosiopat om man liker å hoppe i fallskjerm, liksom. Det skal flere trekk til enn å søke risiko.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det er vel ikke alle som er det heller, men det er flere av dem i de miljøene som Ellis og serien Exit beskriver virker det som. Vet ikke om det har sammenheng med at de også vil ha makt og penger i tillegg til risiko.

• Liker 2
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet

Jeg er sjokkert. Skjønner ikke hvorfor jeg enda lar meg sjokkere over menneskers oppførsel, men det gjør jeg altså. Fyfader. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er vel ikke alle som er det heller, men det er flere av dem i de miljøene som Ellis og serien Exit beskriver virker det som. Vet ikke om det har sammenheng med at de også vil ha makt og penger i tillegg til risiko.

Det er nok en sammenheng. 

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette var så urealistisk og overdrevet at det var tragisk.  Nei, en må bare innse at Norge klarer ikke å lage TV-drama som Sverige og Danmark.  

Anonymkode: e99cf...b74

Du kjenner til disse miljøene?

Anonymkode: 25b09...3e3

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei uff, det skjønner jeg, for den ble dårlig.

Poenget er at vi er født med en personlighet, og så kan miljøet ha en innvirkning på hvordan den blir. Alle seriemordere har hatt en grusom barndom med ofte vold og overgrep. Hvis man ikke har den antisosiale personligheten i bånn, blir man heller ikke seriemorder under slike omstendingheter. Personer med samme personlighetstrekk, men som har vokst opp i et normalt miljø med kjærlighet fra sine nærmeste, vil derimot søke seg til et voksenliv og yrke som innebærer å ta store risikoer og er spenningssøkende. Slike finner du nok mange av på Wall st. Og du ser dem i denne serien. De er velfungerende i samfunnet på en måte, i alle fall i det miljøet de har søkt seg til, men det er uansett egositiske, hensynsløse, spenningssøkende, riskikosøkende, kjeder seg fort, har behov for rus, løgnere, bedragere osv. 

Aha....så antisosiale personlighetstrekk + en mer "normal"(og sikkert velstående?) oppvekst kan ofte være bakgrunnen til de på Wall Street? Det gir mening, siden det støttende miljøet vil hjelpe dem å kanalisere egenskapene sine inn i det å lykkes i et yrke, tjene penger og komme seg opp i verden osv. Mens en sosiopat med en elendig oppvekst kan ende opp som en taper, fengselsfugl osv.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Aha....så antisosiale personlighetstrekk + en mer "normal"(og sikkert velstående?) oppvekst kan ofte være bakgrunnen til de på Wall Street? Det gir mening, siden det støttende miljøet vil hjelpe dem å kanalisere egenskapene sine inn i det å lykkes i et yrke, tjene penger og komme seg opp i verden osv. Mens en sosiopat med en elendig oppvekst kan ende opp som en taper, fengselsfugl osv.

Ja, det stemmer. 

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner til disse miljøene?

Anonymkode: 25b09...3e3

Tviler på at vedkommende gjør det. 

For da hadde h*n visst virkeligheten er verre 

• Liker 7
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er naiv. 

Aldeles ikke, liker bare ikke serien (eller den typen serie får jeg si).  Merkelig at ikke de får til en serie med oppbyggende spenning som Svenskene og danskene får til.  Her er det bare en masse "pang pang", hvis du skjønner.  Pøse på med masse vold og sex bare for å lage action, nei takk.

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldeles ikke, liker bare ikke serien (eller den typen serie får jeg si).  Merkelig at ikke de får til en serie med oppbyggende spenning som Svenskene og danskene får til.  Her er det bare en masse "pang pang", hvis du skjønner.  Pøse på med masse vold og sex bare for å lage action, nei takk.

Pang pang fra virkeligheten 

• Liker 11
Skrevet

Når jeg ser denne serie, er jeg sjeleglad for at jeg sa nei til en date med han finansduden jeg møtte på festival en gang. 😂

• Liker 38
Gjest Caroline91
Skrevet

Pål Sverre Hagen er en helt fantastisk skuespiller ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...