Gå til innhold

Exit på NRK TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner, ryktespredning og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Skrevet
På 11.10.2019 den 11.42, AnonymBruker skrev:

Samme her. Å komme i kontakt med dette miljøet er ikke så vanskelig. Jeg har også vært på en av festene en gang. Det skal ikke mer til at du kjenner noen som kjenner noen. Jeg var en naiv, relativtt uerfaren lærerstudent med lite nettverk fra bygda da jeg flyttet til oslo, men plutselig når jeg var ute med en kollega jeg ikke kjente så godt så lurte hun på om jeg ville bli med videre på fest. Festen var i en stor og fin villa,LANGT utafor ring 3. Vi tok taxi i en evighet før vi kom fram. Husker huset var så utrolig fint og luksøriøst, med store kunstmaleri på veggene, du så at alle møblene og oppussinga hadde vært påkostet. På den festen var det sånne menn i førtiåra med dress, tror aldri jeg spurte hva de jobba med, men det var akkurat samme typene.  Champagnen fløyt og du fikk alt påspandert, det var meget høy partyfaktor. Folk dansa på bordet og slo seg skikkelig løs. Senere på kvelden kom det masse dop på bordet, kokain, mdma og amfetamin. Siden jeg er livredd narkotika tok jeg ingenting, selv om flere prøvde å overtale meg. Etter folk tok narkotika ble folk helt grenseløse, folk løp rundt nakne, alle klina med alle og det var som en orgie der alle grenser blir bare hviska ut. Selv ble jeg dritings og slukna. Dagen etter (ingen klarte jo å komme seg hjem) kom det vaskefolk og rydda husker jeg, og alle fikk påspandert taxi hjem. Det er nok flere som har hatt lignende episoder som oss, uten å være født inn i rikdom eller driver med finans. Er faktisk ikke så vanskelig å komme i kontakt med de, ivertfall ikke hvis man er mye ute på byen.

Anonymkode: d14ff...69d

Det er sånne som deg de synes det er moro å sjokkere. Da føler de seg kule. 

Er mye vanskeligere å imponere noen som er vant med penger og makt, enn en som er oppvokst på landet og aldri har opplevd noe før. 

Anonymkode: cdb72...fd6

• Liker 4
Skrevet

Jeg lurer litt på hvor vanlig det er med slike psykopater i finansmiljøet. Jeg kjenner til at noen bruker amfetamin for å orke å jobbe altfor lange dager, og tenker at det er en vei til penger og problemer med personlighet og narkotika. Disse ødelagte sjeler, er det en av 10? en av 100?

Gjest Kristina S.
Skrevet (endret)

-

Endret av Kristina S.
Skrevet
På 28.9.2019 den 17.10, AnonymBruker skrev:

De to konene der er jo på tur selv.

Ho ene er ei overfladisk selvsentrisk usikker bitch der utseende og prestisje betyr alt, med en gang mannen ikke er perfekt begynner ho å negge han...... ijkje bra.....

Ho andre utviser usikkerhet på seg selv, og er rett og slett et vanvittig dårlig menneske som produserer løgn for å hevde seg.

Hvis mannen er om seg nå så laster han ned videoovervåkingen av at ho tumblet seg selv ned trappen mens han ligger på gulvet 2m vekk.

Dette er typisk den type damer som går i slike miljøer, alt er goody goody mens verden smiler, men med en gang det er skjær i sjøen så kommer bitchen frem.

Anonymkode: f6a04...71a

Datt hun ikke ned trappen fordi hun prøvde å stikke? Mener hun falt fordi hun vinglet og var fjern etter han tok skikkelig kvelertak ? Og det var sånn hun slo ansiktet også? Synes han var så ekkel når han liksom prøver å ha sex med henne på den måten oppi alt det også sier hun nei og han kveler ho. Det er bare så typisk. Han virker bare ond og kun i kontakt med dårlige følelser, skjønner ikke hvorfor sånne er gift. Han er først utro og nekter kona sex for så å være kontrollerende og mega sjalu på alt hun gjør også blir han helt psykopat så fort hun har ligget med noen andre og ble gravid, da skal han presse seg på og ha sex og sånt. Blir så jævla kvalm. Han elsket henne aldri uansett og steriliserte seg bak ryggen hennes. Og løy. Det må være kjipt å rote seg bort i sånne skikkelige psykopater, for de slipper ikke kloa med det første.

Anonymkode: 93597...2ac

• Liker 4
Skrevet
På 10.10.2019 den 22.29, AnonymBruker skrev:

Jeg savner folk rundt med å diskutere denne serien med, av en eller annen grunn har hele Norge med unntak av de sett den. 

Så jeg hiver meg på her. Ser noen mener den er dårlig andre bra. Jeg mener jo den er bra, og at den handler om noe annet enn de crazy historiene, dopen, horeriet og sjokkhistoriene. Ser man bare dette blir jo serien tynn

Den handler jo om hva penger og makt kan gjøre, og hvor enormt tomt liver kan bli når man har oppnådd alt. Konene er jo like ille og kalde som mennene, og Hermine er jo ikke bare syndebukk i denne historien - hun har valgt Adam vitende om hvem han er. Hun valgte pengene og er ikke et offer i dette. Det dårlige skuespillet til Kittelsen er jo en del av den hun også skal spille, fordi Hermine selv spiller ingenting med henne er ekte heller. 

Serien handler også om hva manglende kjærlighet gjør med oss, og flere av dem setter ord på hvordan de ikke opplever å være noe verdt for konene sine lenger, samtidig som det fortelles om ødelagte oppvekster. Penger ødelegger! Heller ikke det tilsynelatende nære vennskapet er ekte. 

Litt mindre viktig men siden jeg savner å diskutere seieren - Jeg misliker Henrik mest, for han viser minst innsikt i hva han driver med og lurer også seg selv. Han ligger bare med Hermine for å hevne seg på Adam for å ha dissa ekteskapet hans, men lurer seg selv. Han er liksom kompis og trøster de andre (feks på taket etter golfgreiene) men det hele for ham handler om å unnskylde dem alle slik at han kan unnskylde seg selv. Han er den ekleste av dem alle syntes jeg. 

Anonymkode: 19e56...ccf

Hvordan kan du synes det? Det er jo en karakter der som ikke eier noe empati, som får glede av at andre lider og til og med prøver å voldta kona si, det gjorde ikke de andre mennene, han ene ble jo også lei seg eller skjønte at han måtte stoppe når hun hora lå og gråt på bordet med golfballen i munnen. Han presser også foten til kona ned på gasspedalen i tettbygd strøk og han hater kona si skikkelig nå og vil hevne seg. Han har aldri elsket henne, kontrollerer henne, vil at hun skal gå hjemme, lyver osvsov. Han er den verste og jævligste karakteren der, hvis du ikke skjønner det, så er du veldig dårlig til å lese og skjønne mennesker! Det er heller ikke synd på han fordi han har hatt en dårlig barndom, han er ødelagt og farlig. Bra han kastrerte seg, det burde flere gjøre. Man voldtar bare ikke kona si! Og lyver heller ikke om visse ting i mange år og frastjeler dama si eget liv, karriere, verdighet osvosv. Han skjønner ikke at hun er et menneske og er gift med henne kun for å ha en slave. Hadde han hatt anger osv som flere skriver så hadde han gitt henne alt hun ønsker seg og ikke frastjålet alt og viser skremmende mye forakt og hat mot henne, nettopp fordi hun tar igjen og tar tilbake viljen sin.

• Liker 6
Skrevet
På 28.9.2019 den 19.08, Helgeline skrev:

Unntatt Hermine, etter min mening. Der er det mer dybde.

Hun har jo ikke så mye dybde når hun er gift med den verste sosiopaten og prøver å bli gravid med han... det er den dyktige psykologen som hjalp henne og et godt støtteapparat rundt. Tenker på de som ikke har det og der i virkeligheten ikke ender så godt. De som er i et forhold med en sånn person i real life, ender det ofte ikke godt og de blir plaget og terrorisert i mange år. Får livet ødelagt. 

• Liker 2
Skrevet
På 29.9.2019 den 17.00, MortenMinstelønn skrev:

Jeg har sett seks episoder og forstår egentlig ikke hva som er problemet. Folk er folk. Dette kan lett relateres til militæret også og oppførsel der. Selv om at yrkessoldater har verdier som stikker dypere. 

Bortsett fra i militæret så ruser man seg ikke, de er ganske strenge og man blir vekket mitt på natten for å ta en tisseprøve, de er drit strenge på rus. Også flyr de ikke rundt å prøver å voldta folk eller utviser hardthendt sex. Har vært i militæret selv, men ja mye av samme oppførsel der også. Men man blir respektert som kvinne så lenge man har ryggrad og setter grenser. Da legger ikke menna en finger på deg. Man ber kanskje litt om det når de blir ekle og klåfingret osv... for det er IKKE normalt, enda de sier i media at mange blir voldtatt i forsvaret og at overalt så skal det framstå som at de fleste menn er kåte og hardhendte voldekstmenn... hun ene jeg bodde på rom med var spesiell og løs, hun lå med hele leieren også en ekkel kvartermester. Gutta snakka mye stygt om henne og at hun ikke var noe pen osv. Så ja, hvordan man oppfører seg har også en del å si om menn ser på deg som et objekt og har null respekt.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man ber kanskje litt om det når de blir ekle og klåfingret osv... 

Eh, nei! 

Anonymkode: 7f8fe...93c

• Liker 4
Skrevet
På 1.11.2019 den 12.32, AnonymBruker skrev:

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bortsett fra i militæret så ruser man seg ikke, de er ganske strenge og man blir vekket mitt på natten for å ta en tisseprøve, de er drit strenge på rus. Også flyr de ikke rundt å prøver å voldta folk eller utviser hardthendt sex. Har vært i militæret selv, men ja mye av samme oppførsel der også. Men man blir respektert som kvinne så lenge man har ryggrad og setter grenser. Da legger ikke menna en finger på deg. Man ber kanskje litt om det når de blir ekle og klåfingret osv... for det er IKKE normalt, enda de sier i media at mange blir voldtatt i forsvaret og at overalt så skal det framstå som at de fleste menn er kåte og hardhendte voldekstmenn... hun ene jeg bodde på rom med var spesiell og løs, hun lå med hele leieren også en ekkel kvartermester. Gutta snakka mye stygt om henne og at hun ikke var noe pen osv. Så ja, hvordan man oppfører seg har også en del å si om menn ser på deg som et objekt og har null respekt.

Hvis hun har lyst til å ligge med folk, er det hennes valg.

det betyr ikke at hun er løs, eller fortjener at andre skal være ekle eller klåfingret mot henne. Og ingen skal bli behandlet som et objekt, vi er ALLE mennesker. 

Tror ikke jeg hadde hatt særlig mye respekt for deg om vi hadde kjent hverandre. For meg fremstår du bare som mindre intelligent.

Anonymkode: 6d2e0...7e8

• Liker 10
Skrevet

On 10/12/2019 at 8:12 PM, AnonymBruker said:

Hide contents

En ting jeg ikke syns var troverdig, var hvordan Hermine klarte å løse situasjonen så raskt og smertefritt og praktisk talt få en erkjennelse om at dette var en psykopat på ti sekunder. Ofre for psykopater bruker lang tid på å komme ut, og når de først gjør det er de ofte så ødelagt at de ikke klarer å koke sammen en plan slik som Hermine gjorde. Jeg er sikker på at det er noen som klarer det, og at det er noen det går lettere for, men dette var liksom litt for lett etter det jeg har oppfattet med hvordan denne mekanikken er.

Anonymkode: aacff...2ea

Har du i det hele tatt sett serien? Hermine går jo igjennom en bevisstgjøringsprosess helt fra starten av. Blant annet ved å gå til en terapeut som virkelig utfordrer måten hun tenker på. Jeg synes den pågående prosessen gjennom hele serien, hvor vi ser det gå opp for Hermine hvordan hun virkelig lever, er det mest interessante med hele serien. Jeg synes også terapiscenene er de beste.

Anonymkode: 4d899...e08

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også terapiscenene er de beste.

Terapi er best på TV. Er ganske lei av hvordan terapi og psykologer hele tiden glorifiseres gjennom film og serier. 

Anonymkode: 591f8...8ca

• Liker 1
  • 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 3.11.2019 den 15.58, AnonymBruker skrev:

Terapi er best på TV. Er ganske lei av hvordan terapi og psykologer hele tiden glorifiseres gjennom film og serier. 

Anonymkode: 591f8...8ca

Det er vel gjerne fordi terapi ikke er terapi på TV, i den grad vi kjenner det IRL. 

Terapi på TV er ment som et virkemiddel/en fremdriver på at karakteren skal få nye tanker i hodet/nye tankesett, utfordre seg selv, og også som et talerør for publikum. Ofte er det psykologen/terapisten som sier ting vi som publikum allerede vet/har skjønt/mener og tenker/vil at karakteren skal vite.

Ideen er jo at vi skal se karakteren og tenke "du burde komme deg ut av dette miljøet og fokusere på egenrealisering" - også går de til psykolog som sier det vi tenker. Og attpåtil så er dette en katalysator for ting som skjer i serien.

I det virkelige liv er det jo ofte hjemmelekser i papir og annet "kjedelig", samt mye indre refleksjoner hos selve pasient, etc. Ting som ikke er like interessant i en TV-serie

Anonymkode: 2a710...e35

AnonymBruker
Skrevet

Når kommer sesong 2, lurer jeg på? Vet de er i filminga. Har hørt det skal handle mer om konene i sesong 2, og mye om Hermine, om jeg ikke husker feil. Jeg gleder meg! 

Anonymkode: fee2d...38f

• Liker 2
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Anbefaler dere å høre podcasten «Avhørt» og spesielt episoden «varsleren og milliardæren» datert 25.08.2020. Det som kommer frem i den episoden er hendelser som er blitt filmatisert i Exit.

Anonymkode: 8bcdb...02e

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Skjønner ikke at folk er så dumme at de tror utroskap og narkotika er noe som er spesielt for finansmiljøet. Utroskap finner man overalt og det er andre miljøer som driver med mye mer og verre narkotika enn disse typene.

Jeg tror ikke folk er klar over hvor stort finansmiljøet er i Norge. Det er en så liten del som eventuelt skulle være like råtne som de i serien, at det blir helt feil å sverte hele finansmiljøet for det.

Selvfølgelig sier regissøren at det er basert på ekte hendelser/folk. Da virker plutselig serien mye mer interessant og blir mer populær. Men hvorfor skal vi plutselig stole på han, når han har et sterkt incentiv for å overdrive/lyve?

Morsom serie, men ikke gjør som min venninne: Bruke serien som bevis for at rike bør skattes hardere "fordi finansmiljøet består av utro narkomane svindlere. 

Anonymkode: c00c4...659

• Liker 3
  • 4 uker senere...
Skrevet

https://www.youtube.com/watch?v=pzNHdi0C8Oc 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 20.20):

Skjønner ikke at folk er så dumme at de tror utroskap og narkotika er noe som er spesielt for finansmiljøet. Utroskap finner man overalt og det er andre miljøer som driver med mye mer og verre narkotika enn disse typene.

Jeg tror ikke folk er klar over hvor stort finansmiljøet er i Norge. Det er en så liten del som eventuelt skulle være like råtne som de i serien, at det blir helt feil å sverte hele finansmiljøet for det.

Selvfølgelig sier regissøren at det er basert på ekte hendelser/folk. Da virker plutselig serien mye mer interessant og blir mer populær. Men hvorfor skal vi plutselig stole på han, når han har et sterkt incentiv for å overdrive/lyve?

Morsom serie, men ikke gjør som min venninne: Bruke serien som bevis for at rike bør skattes hardere "fordi finansmiljøet består av utro narkomane svindlere. 

Anonymkode: c00c4...659

Du kaller folk dumme, men...

Ingen her har sagt at de tror utroskap og narkotika er spesielt for finansmiljøet. Er vel du som ikke henger helt med hvis du tror det. Men nå er det finansmiljøet som diskuteres her og da er det ikke vits å diskutere alle andre miljøer.

Ingen tror heller at hele finansmiljøet er slik, hvorfor tror du folk tror det?

Hvorfor skulle vi ikke tro på regissøren? Det er jo sant at det er basert på ekte hendelser. Vi som vet vi vet. ;) Det betyr ikke at du må tro at folk oppriktig tror at Exit er nærmest som en dokumentar å regne.

Kanskje det er du som er litt for enkel og som ikke forstår at folk er forskjellige? Din venninne er tydeligvis ikke helt oppegående og du virker ikke helt å forstå at ikke alle er som henne. 

Anonymkode: 58856...55e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...