AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #401 Del Skrevet 10. oktober 2019 17 timer siden, snoren skrev: Fyfaen for en psykopat han der Adam er, hadde jeg vært Hermine hadde jeg løpt fra han med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, eventuelt kappet av han ballene. Han trenger de ikke uansett. Men hun har på en merkelig måte kontroll. Liker den karakteren skikkelig godt. Veldig intelligent. Kjenner mannen inn til beinet, bortsett fra de løgnene hun ikke kan vite noe om. Når hun er forslått og i terapi er det helt tydelig at hun helt klart vet hva slags person han er. "Det er en ting du skal vite om Adam. Han hater å tape ansikt". Synes den scenen er vanvittig sterk. Anonymkode: a572a...028 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #402 Del Skrevet 10. oktober 2019 På 6.10.2019 den 4.46, AnonymBruker skrev: Og selvfølgelig er har kg brukere kjennskap til dette miljøet også. For en overraskelse. Anonymkode: 0efbf...615 Haha, må være kjedelig å ikke ha opplevd så mye og tro at dette miljøet er spesielt og at det er rart at mange folk har kjennskap til det... Selv jeg, som verken er særlig pen, smart eller har dyr garderobe har hengt med mannfolk som har rævva fulle av penger. Som sniffet kokain og kjøper prostituerte på fest. Som brukte penger på syke ting og opplevelser som vi fikk være med på. Og nei, jeg lå aldri med noen av dem... Det var faktisk gratis. De er drittlei av golddiggers og setter pris på en samtale som dreier seg om annet enn veskehunder og perfekt Instagram-feed. Vi dro med taxi til en annen by og leide hele toppetasjen på et dyrt hotell. Bare fordi han var lei av folka som var i byen vi bor i og på utestedet vi var på. Så dro vi ut og festet på et fett utested og det ble bestilt voldsomme mengder nattmat og suitten så ikke ut etter nachspielet vi hadde. Nakene folk lå strødd (jeg og min venninne hadde eget soverom og hadde som sagt ikke sex med de folka her). Dypt deprimerte hele gjengen. Nei takk. Anonymkode: 58856...55e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #403 Del Skrevet 10. oktober 2019 På 29.9.2019 den 7.07, AnonymBruker skrev: Gleder meg til sesong 2. Lurer på hva slags syn man får på menneskeverd etter en stund i slike miljøer. Folk blir slått til blods, damer blir beyond ydmyket, men "the show must go on..." Når skjønte dere at torpedoene kun var i hodet til William? Jeg skjønte det ikke før i siste episode, og følte meg litt dum.. Suverene skuespillerprestasjoner! Anonymkode: e2be8...544 Jeg tenkte tanken veldig tidlig faktisk. Vett ikke hvorfor, men fikk en følelse av at det ikke stemte helt. Fikk følelsen etter første episode ein såg de karakterene (husker ikke om det var første eller andre episode) Anonymkode: 8e9f0...953 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 10. oktober 2019 #404 Del Skrevet 10. oktober 2019 Klarer ikke mene noe annet enn at Exit antagelig har litt materiale fra hovedpersonene fra Oslo tingrett om dagen (jeg er klar over at serien ikke basert på dem). 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #405 Del Skrevet 10. oktober 2019 Jeg savner folk rundt med å diskutere denne serien med, av en eller annen grunn har hele Norge med unntak av de sett den. Så jeg hiver meg på her. Ser noen mener den er dårlig andre bra. Jeg mener jo den er bra, og at den handler om noe annet enn de crazy historiene, dopen, horeriet og sjokkhistoriene. Ser man bare dette blir jo serien tynn Den handler jo om hva penger og makt kan gjøre, og hvor enormt tomt liver kan bli når man har oppnådd alt. Konene er jo like ille og kalde som mennene, og Hermine er jo ikke bare syndebukk i denne historien - hun har valgt Adam vitende om hvem han er. Hun valgte pengene og er ikke et offer i dette. Det dårlige skuespillet til Kittelsen er jo en del av den hun også skal spille, fordi Hermine selv spiller ingenting med henne er ekte heller. Serien handler også om hva manglende kjærlighet gjør med oss, og flere av dem setter ord på hvordan de ikke opplever å være noe verdt for konene sine lenger, samtidig som det fortelles om ødelagte oppvekster. Penger ødelegger! Heller ikke det tilsynelatende nære vennskapet er ekte. Litt mindre viktig men siden jeg savner å diskutere seieren - Jeg misliker Henrik mest, for han viser minst innsikt i hva han driver med og lurer også seg selv. Han ligger bare med Hermine for å hevne seg på Adam for å ha dissa ekteskapet hans, men lurer seg selv. Han er liksom kompis og trøster de andre (feks på taket etter golfgreiene) men det hele for ham handler om å unnskylde dem alle slik at han kan unnskylde seg selv. Han er den ekleste av dem alle syntes jeg. Anonymkode: 19e56...ccf 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #406 Del Skrevet 11. oktober 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, må være kjedelig å ikke ha opplevd så mye og tro at dette miljøet er spesielt og at det er rart at mange folk har kjennskap til det... Selv jeg, som verken er særlig pen, smart eller har dyr garderobe har hengt med mannfolk som har rævva fulle av penger. Som sniffet kokain og kjøper prostituerte på fest. Som brukte penger på syke ting og opplevelser som vi fikk være med på. Og nei, jeg lå aldri med noen av dem... Det var faktisk gratis. De er drittlei av golddiggers og setter pris på en samtale som dreier seg om annet enn veskehunder og perfekt Instagram-feed. Vi dro med taxi til en annen by og leide hele toppetasjen på et dyrt hotell. Bare fordi han var lei av folka som var i byen vi bor i og på utestedet vi var på. Så dro vi ut og festet på et fett utested og det ble bestilt voldsomme mengder nattmat og suitten så ikke ut etter nachspielet vi hadde. Nakene folk lå strødd (jeg og min venninne hadde eget soverom og hadde som sagt ikke sex med de folka her). Dypt deprimerte hele gjengen. Nei takk. Anonymkode: 58856...55e Samme her. Å komme i kontakt med dette miljøet er ikke så vanskelig. Jeg har også vært på en av festene en gang. Det skal ikke mer til at du kjenner noen som kjenner noen. Jeg var en naiv, relativtt uerfaren lærerstudent med lite nettverk fra bygda da jeg flyttet til oslo, men plutselig når jeg var ute med en kollega jeg ikke kjente så godt så lurte hun på om jeg ville bli med videre på fest. Festen var i en stor og fin villa,LANGT utafor ring 3. Vi tok taxi i en evighet før vi kom fram. Husker huset var så utrolig fint og luksøriøst, med store kunstmaleri på veggene, du så at alle møblene og oppussinga hadde vært påkostet. På den festen var det sånne menn i førtiåra med dress, tror aldri jeg spurte hva de jobba med, men det var akkurat samme typene. Champagnen fløyt og du fikk alt påspandert, det var meget høy partyfaktor. Folk dansa på bordet og slo seg skikkelig løs. Senere på kvelden kom det masse dop på bordet, kokain, mdma og amfetamin. Siden jeg er livredd narkotika tok jeg ingenting, selv om flere prøvde å overtale meg. Etter folk tok narkotika ble folk helt grenseløse, folk løp rundt nakne, alle klina med alle og det var som en orgie der alle grenser blir bare hviska ut. Selv ble jeg dritings og slukna. Dagen etter (ingen klarte jo å komme seg hjem) kom det vaskefolk og rydda husker jeg, og alle fikk påspandert taxi hjem. Det er nok flere som har hatt lignende episoder som oss, uten å være født inn i rikdom eller driver med finans. Er faktisk ikke så vanskelig å komme i kontakt med de, ivertfall ikke hvis man er mye ute på byen. Anonymkode: d14ff...69d 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #407 Del Skrevet 11. oktober 2019 On 10/1/2019 at 9:30 PM, AnonymBruker said: Liker serien godt , og mye godt skuespill. Men synes ikke Agnes Kittelsen spiller så bra. Anonymkode: ed8de...529 Jeg synes hun er briljant. Psykologen er litt tilgjort og stiv/endimensjonal, men Kittelsen gjør scenene realistiske. Rollefiguren bringer inn dybde og hun aksler rollen kjempebra. Jeg føler virkelig med Hermine. Anonymkode: 51f08...5bc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #408 Del Skrevet 12. oktober 2019 På 10.10.2019 den 22.29, AnonymBruker skrev: Jeg savner folk rundt med å diskutere denne serien med, av en eller annen grunn har hele Norge med unntak av de sett den. Så jeg hiver meg på her. Ser noen mener den er dårlig andre bra. Jeg mener jo den er bra, og at den handler om noe annet enn de crazy historiene, dopen, horeriet og sjokkhistoriene. Ser man bare dette blir jo serien tynn Den handler jo om hva penger og makt kan gjøre, og hvor enormt tomt liver kan bli når man har oppnådd alt. Konene er jo like ille og kalde som mennene, og Hermine er jo ikke bare syndebukk i denne historien - hun har valgt Adam vitende om hvem han er. Hun valgte pengene og er ikke et offer i dette. Det dårlige skuespillet til Kittelsen er jo en del av den hun også skal spille, fordi Hermine selv spiller ingenting med henne er ekte heller. Serien handler også om hva manglende kjærlighet gjør med oss, og flere av dem setter ord på hvordan de ikke opplever å være noe verdt for konene sine lenger, samtidig som det fortelles om ødelagte oppvekster. Penger ødelegger! Heller ikke det tilsynelatende nære vennskapet er ekte. Litt mindre viktig men siden jeg savner å diskutere seieren - Jeg misliker Henrik mest, for han viser minst innsikt i hva han driver med og lurer også seg selv. Han ligger bare med Hermine for å hevne seg på Adam for å ha dissa ekteskapet hans, men lurer seg selv. Han er liksom kompis og trøster de andre (feks på taket etter golfgreiene) men det hele for ham handler om å unnskylde dem alle slik at han kan unnskylde seg selv. Han er den ekleste av dem alle syntes jeg. Anonymkode: 19e56...ccf Jeg har også savnet noen å diskutere denne serien med! Akkurat som deg var det nettopp dette med hva ubegrensede midler gjør med deg som menneske som var det fascinerende for meg. Min far pleide alltid å si at "det er mye dritt i høye hæler" og mente at 'rødvinsfylla' var akkurat like ille som pils og hjemmebrent fylla , selv om den førstnevnte er mer sett for å være "finere" og mer akseptert i samfunnet. Jeg har en bekjent som er psykolog, spesialist innen barn og unges utvikling og han sier at de siste årene har han sett en klar økning av unge som har vokst opp i rikmannsfamilier som trenger kyndig hjelp. Barn som er overlatt til en ny au pair hvert år, fått kastet dyre klær/pc'er/mobiler/ferieturer etter seg etter voldsomme krangler hvor foreldrene slenger alskens dritt til hverandre og fullstendig ignorerer barna. Det er så trist som det kan få blitt. Stakkars mennesker som er så fattige at alt de har er penger. Anonymkode: 32e58...34d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #409 Del Skrevet 12. oktober 2019 Måtte slå av etter den ekstremt flaue scenen ved middagsbordet med legenden Lise Fjellstad. Her lå det så mye potensiale, også skal elendig manus og replikkveksling få ødelegge så totalt. Hit, men ikke lenger, når altså det beste av norsk serieskapning. Hvorfor var det nødvendig å STAVE for seerne at Fjellstad var en hakkete, bitter dame som ønsket seg barnebarn, samtidig som Agnes strevde med å bli gravid? Parodisk når hun ikke bare måtte hinte på en VELDIG OVERTYDELIG MÅTE at hun ønsket barnebarn, men hun måtte pinadø snakke om Hermines barndomsvenninne som hun møtte i parken, som koste seg sånn, med ungene sine, vet du. Og visste du forresten, snart 40-årige jenta mi, at man kan få barn med downs hvis man venter for lenge? Oi, sa noen kukk? Da må jeg svelge vrangt og hoste forferdet, slik gamle, fornemme damer gjør, vettu. Anonymkode: a6ce9...ca3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #410 Del Skrevet 12. oktober 2019 Komedie at så mange er her ønsker å fremstille seg selv som intellektuelt begavede og en enestående evne til å bryte ned og tolke kunstformen "skuespill". Hvorfor ikke bare ta serien for det det er? Anonymkode: dffb0...62e 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #411 Del Skrevet 12. oktober 2019 On 10/10/2019 at 10:48 AM, AnonymBruker said: Men hun har på en merkelig måte kontroll. Liker den karakteren skikkelig godt. Veldig intelligent. Kjenner mannen inn til beinet, bortsett fra de løgnene hun ikke kan vite noe om. Når hun er forslått og i terapi er det helt tydelig at hun helt klart vet hva slags person han er. "Det er en ting du skal vite om Adam. Han hater å tape ansikt". Synes den scenen er vanvittig sterk. Anonymkode: a572a...028 Jeg syntes det demonstrerte veldig sterkt hvor mye mennesker kan rasjonalisere å være sammen med noen de merker er dritt. De er alltid fulle av unnskyldninger på dens vegne og lurer seg selv til å fortsette være sammen med han. Det var egentlig urealistisk at hun gikk fra han, for mennesker som det bruker aldri tørre hevde seg selv ovenfor mannen, de går alltid tilbake og tenker alltid at han egentlig er rett for dem eller er god på bunnen Anonymkode: c9683...2eb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #412 Del Skrevet 12. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Komedie at så mange er her ønsker å fremstille seg selv som intellektuelt begavede og en enestående evne til å bryte ned og tolke kunstformen "skuespill". Hvorfor ikke bare ta serien for det det er? Anonymkode: dffb0...62e Var det noen vanskelige ord du ikke forstod, eller syns du generelt det er ubehagelig og irriterende når folk vil analysere, diskutere og drøfte ting? Får du litt sånn keitete ungdomsskolefølelse, at du ikke henger helt med på det de voksne snakker om, liksom? Spennende at du vil at alle skal "ta serien for hva det er". Da forutsetter du vel at kommunikasjon og budskap alltid oppfattes likt, og at det er mulig å se ting 100% objektivt. Fortell gjerne mer om det. Anonymkode: a6ce9...ca3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #413 Del Skrevet 12. oktober 2019 På 7.10.2019 den 21.26, AnonymBruker skrev: Han slo flere fluer i ett smekk. Fikk tatt igjen på Henrik som lå med kona hans og på kona samtidig, pluss fikk utløp for sinne og frustrasjon over hele situasjonen. Anonymkode: ec831...78c 👍🏻 Anonymkode: 0acc3...271 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #414 Del Skrevet 12. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Måtte slå av etter den ekstremt flaue scenen ved middagsbordet med legenden Lise Fjellstad. Her lå det så mye potensiale, også skal elendig manus og replikkveksling få ødelegge så totalt. Hit, men ikke lenger, når altså det beste av norsk serieskapning. Hvorfor var det nødvendig å STAVE for seerne at Fjellstad var en hakkete, bitter dame som ønsket seg barnebarn, samtidig som Agnes strevde med å bli gravid? Parodisk når hun ikke bare måtte hinte på en VELDIG OVERTYDELIG MÅTE at hun ønsket barnebarn, men hun måtte pinadø snakke om Hermines barndomsvenninne som hun møtte i parken, som koste seg sånn, med ungene sine, vet du. Og visste du forresten, snart 40-årige jenta mi, at man kan få barn med downs hvis man venter for lenge? Oi, sa noen kukk? Da må jeg svelge vrangt og hoste forferdet, slik gamle, fornemme damer gjør, vettu. Anonymkode: a6ce9...ca3 Denne scenen var ubehagelig for meg også, men kanskje av en annen grunn. For det første synes jeg Lise Fjelstad var så ekkel. Og jeg er ikke sikker på om det var bare fordi hun var en manipulerende drittkjerring som skulle bruke en hyggelig stund utelukkende til å gni det inn hvor fælt det var for HENNE at hun ikke var blitt bestemor. Dette er den eneste gangen jeg digget Adam med hvordan han på en like ufordragelig måte satte henne på plass. Men jeg liker heller ikke Lise Fjelstad, da jeg synes hun er så teatralsk og av den gamle teaterskolen. Replikkene hennes virket litt stive, påtatte og litt vel gammeldagse. "En aldeles henrivende liten pike!" Anonymkode: 7f8fe...93c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #415 Del Skrevet 12. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Var det noen vanskelige ord du ikke forstod, eller syns du generelt det er ubehagelig og irriterende når folk vil analysere, diskutere og drøfte ting? Får du litt sånn keitete ungdomsskolefølelse, at du ikke henger helt med på det de voksne snakker om, liksom? Spennende at du vil at alle skal "ta serien for hva det er". Da forutsetter du vel at kommunikasjon og budskap alltid oppfattes likt, og at det er mulig å se ting 100% objektivt. Fortell gjerne mer om det. Anonymkode: a6ce9...ca3 Dette tok du svært personlig ser jeg. Anonymkode: dffb0...62e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #416 Del Skrevet 12. oktober 2019 Knallbra skuespillerprestasjoner, og det subtile som dirrer under. Tror ikke folk helt skjønner hvordan psykopater fremstår, deres objekter og dynamikken i mellom (de som her kritiserer dette her). Jeg synes det er troverdig Anonymkode: 02e96...e74 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #417 Del Skrevet 12. oktober 2019 On 10/10/2019 at 10:29 PM, AnonymBruker said: Jeg savner folk rundt med å diskutere denne serien med, av en eller annen grunn har hele Norge med unntak av de sett den. Så jeg hiver meg på her. Ser noen mener den er dårlig andre bra. Jeg mener jo den er bra, og at den handler om noe annet enn de crazy historiene, dopen, horeriet og sjokkhistoriene. Ser man bare dette blir jo serien tynn Den handler jo om hva penger og makt kan gjøre, og hvor enormt tomt liver kan bli når man har oppnådd alt. Konene er jo like ille og kalde som mennene, og Hermine er jo ikke bare syndebukk i denne historien - hun har valgt Adam vitende om hvem han er. Hun valgte pengene og er ikke et offer i dette. Det dårlige skuespillet til Kittelsen er jo en del av den hun også skal spille, fordi Hermine selv spiller ingenting med henne er ekte heller. Serien handler også om hva manglende kjærlighet gjør med oss, og flere av dem setter ord på hvordan de ikke opplever å være noe verdt for konene sine lenger, samtidig som det fortelles om ødelagte oppvekster. Penger ødelegger! Heller ikke det tilsynelatende nære vennskapet er ekte. Litt mindre viktig men siden jeg savner å diskutere seieren - Jeg misliker Henrik mest, for han viser minst innsikt i hva han driver med og lurer også seg selv. Han ligger bare med Hermine for å hevne seg på Adam for å ha dissa ekteskapet hans, men lurer seg selv. Han er liksom kompis og trøster de andre (feks på taket etter golfgreiene) men det hele for ham handler om å unnskylde dem alle slik at han kan unnskylde seg selv. Han er den ekleste av dem alle syntes jeg. Anonymkode: 19e56...ccf Henrik når ikke Adam til knærne, å unnskylde seg selv og å mangle selvinnsikt er ikke i samme liga som å lure en kvinne til å tro de prøver å få barn, og ha sterilisert seg, mens henne klokke tikker høylydt. Anonymkode: 51f08...5bc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #418 Del Skrevet 12. oktober 2019 Spoiler En ting jeg ikke syns var troverdig, var hvordan Hermine klarte å løse situasjonen så raskt og smertefritt og praktisk talt få en erkjennelse om at dette var en psykopat på ti sekunder. Ofre for psykopater bruker lang tid på å komme ut, og når de først gjør det er de ofte så ødelagt at de ikke klarer å koke sammen en plan slik som Hermine gjorde. Jeg er sikker på at det er noen som klarer det, og at det er noen det går lettere for, men dette var liksom litt for lett etter det jeg har oppfattet med hvordan denne mekanikken er. Anonymkode: aacff...2ea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #419 Del Skrevet 12. oktober 2019 Noen som har sett No Exit? Der 3 personer er i helvete sammen og er hverandres tortur bare ved å eksistere i samme rom? Jeg antar Exit er referanse til det skuespillet? Her syntes de alle at livet nærmest er helvete og de sammen med rusen er hverandres unnslippelse. Anonymkode: c9683...2eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #420 Del Skrevet 13. oktober 2019 På 6.10.2019 den 16.06, AnonymBruker skrev: Valid point! Norges intelligenselite er samlet på kg. Norges fremste moralske kompasser og etiske ledestjerner også. For et forum! Anonymkode: 8afcb...bb7 Du er tydeligvis endel av denne intelligenseliten selv siden du er her på kg 😉 Bitter vil jeg ihvertfall si at du er! Anonymkode: 256c4...2fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå