Gå til innhold

Exit på NRK TV

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen forklare meg den siste senen med adam, henrink, den prostituerte og at hermine ser på? Hva er forholde mellom disse her?

Anonymkode: 631bf...899

Det hele handler om makt. Adam trykker både Hermine og Henrik ned ved å vise at han gjør som han vil og driter i dem. Han gjør det veldig bevisdt. Typisk sosiopattrekk. 

Anonymkode: 31145...b11

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig men hun var ikke fantstisk i exit. Altfor «ibsensk» fremtoning. Kunne passet bedre som Nora i et dukkehjem ikke som trofé-kone i Oslos finans-underverden  

Anonymkode: dd313...b20

Du har et altfor snevert syn på hva en trofé-kone er. Om du kjenner Adam-typer ser du at hun er et lett offer.

Han som spiller Adam gjør forøvrig en fremragende jobb! Fantastisk slesk og beregnende. Syns alle skuespillerne var veldig gode, til og med Jon Øigarden, som jeg aldri har hatt sansen for. Tror de koste seg på innspillingen, for de har litt av noen karakterer å ta tak i. 

Anonymkode: fee2d...38f

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig han var veldig stiv og karikert. 

Øigarden gjorde det bra! Litt usikker på han som skjøt seg men han fjerde synes jeg også gjorde en god tolkning 

Pål Sverre Hagen er jo en av landets beste skuespillere!!

Jeg synes alle var så flinke, inkl Pim og Celine. Alle passet perfekt, dødsbra casting! 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig han var veldig stiv og karikert. 

Øigarden gjorde det bra! Litt usikker på han som skjøt seg men han fjerde synes jeg også gjorde en god tolkning 

Helt enig! 😊

Anonymkode: 932fc...f27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig men hun var ikke fantstisk i exit. Altfor «ibsensk» fremtoning. Kunne passet bedre som Nora i et dukkehjem ikke som trofé-kone i Oslos finans-underverden  

Helt enig. Ble for mye "fjernsynsteater" over henne. 

Hun damen til William spilte veldig bra - veldig troverdig. Skjønner også godt at hun ikke klarer å være så varm mot ham etter å ha funnet seg i damer, dop og vold i åresvis, samt mef en mann som aldri er der for henne og barna (selv om hun sikkert var klar over det siste før de fikk barn). 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns casting var fenomenal. Valheim er rågod å spille. Han er utrolig dyktig på å spille karakterer som holder en maske som er i ferd med å glippe. Kan skjønne hva dere mener med Kittelsen, men syntes det passet rollen veldig bra. Karakteren var jo trofekone lenge og ville plutselig ut av det og finne seg selv, ikke bare være en Nora i et dukkehus.

Øigarden er virkelig skremmende når han setter i gang. Syns det var fint og troverdig at han selv ikke ønsket å være så aggro. Ekkel type da, haha. 

De som spilte Adam og han siste (Henrik?) er også utrolig dyktige. Troverdige sånne ekle japper. Litt blasse karakterer (sosiopater som kjeder seg), men godt spilt!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tanker/tolkninger når det gjelder sluttscenen? Adam inviterer Henrik hjem til seg og leier en eskorte, når han vet Hermine kan se dette på kamera. Regner med at det ikke var tilfeldig at han ringte Henrik, det var vel fordi han er faren til Hermines barn - da sårer det ekstra mye. Hermine sa jo også at hun hadde elsket Adam hele tiden. Så Adam sier "fuck you" til Hermine ved å både selv ha sex med noen andre og få faren til barnet hennes til å ha det.

Anonymkode: 3698d...21a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Korpsnerden skrev:

Helt enig. Ble for mye "fjernsynsteater" over henne. 

Hun damen til William spilte veldig bra - veldig troverdig. Skjønner også godt at hun ikke klarer å være så varm mot ham etter å ha funnet seg i damer, dop og vold i åresvis, samt mef en mann som aldri er der for henne og barna (selv om hun sikkert var klar over det siste før de fikk barn). 

Enig, hun (williams kone) er utrolig god skuespiller. Hermine kommenterte det tidlig i serien, at hun reagerte så rart (og hun hadde så ufin tone mot Hermine generelt). Tror det var en blanding av langvarig bruk av lykkepiller, sjalusi mot Hermine som ønsket å "bli noe mer",  og at hun selv følte seg fanget (gravid igjen, merket at william begynte å bli rar osv)

Trist i grunn, så forstod godt at hun var forbanna - selv om jeg såklart syns synd i William. Det raknet jo totalt for han.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tanker/tolkninger når det gjelder sluttscenen? Adam inviterer Henrik hjem til seg og leier en eskorte, når han vet Hermine kan se dette på kamera. Regner med at det ikke var tilfeldig at han ringte Henrik, det var vel fordi han er faren til Hermines barn - da sårer det ekstra mye. Hermine sa jo også at hun hadde elsket Adam hele tiden. Så Adam sier "fuck you" til Hermine ved å både selv ha sex med noen andre og få faren til barnet hennes til å ha det.

Jepp, Adam hadde bare et stikk å bruke - nemlig hennes følelser for han. Dermed såret han henne på denne måten. Og også invitere Henrik som han nå visste hun hadde vært med og dermed hadde i hvertfall en viss relasjon til. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, miniomelett said:

Jeg tenkte litt slik at kanskje han nå får tatt en skikkelig hevn på Henrik, ved å filme at han har sex med eskorten for så å vise dette til Henriks kone...

Anonymkode: 42ede...b9a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2019 den 3.43, pessimistisk skrev:

Jeg ble Pim, og er veldig fornøyd med det😅 !"Du er en hverdagshelt som tar deg av to barn med akutt behov for oppfølging. I tillegg viser du omsorg for arbeidsgivere i nød, selv om det gir deg selv problemer. Tommel opp!"

Har du link til testen?

Anonymkode: f564c...4a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2019 den 18.13, AnonymBruker skrev:

Fy f*en😂 VG 

EEFBB10A-FC19-4B33-92E2-6AE393B6D92F.png

Anonymkode: e90f8...2d8

Har du link til testen?

Anonymkode: f564c...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/6/2019 at 1:35 PM, AnonymBruker said:

Kan noen forklare meg den siste senen med adam, henrink, den prostituerte og at hermine ser på? Hva er forholde mellom disse her?

Anonymkode: 631bf...899

Han slo flere fluer i ett smekk. Fikk tatt igjen på Henrik som lå med kona hans og på kona samtidig, pluss fikk utløp for sinne og frustrasjon over hele situasjonen.

Anonymkode: ec831...78c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke en hviken som helst eskorte, det var akkurat henne som Henrik hadde sagt at skulle være bare hans, pga det med øret.

Anonymkode: aacff...2ea

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom dette miljøet sent på 90-tallet. Og jeg er hverken sjokkert eller overrasket over det som blir vist i serien. 

På 90-tallet var det en bar og restaurant på Aker Brygge som jeg har glemt navnet på (senere ble det Sopranos, etter det vet jeg ikke fordi jeg flyttet utenlands). I denne baren opplevde jeg ganske ville scener. 

Den gang var jeg ung og så ganske ok ut, så ble invitert på nachspiel og båtturer med "gutta". Fy f...., mange av dem var rimelig gærne. 

Så for meg er serien ganske realistisk. Og tommel opp for supre skuespillerprestasjoner! 

Anonymkode: 86811...15d

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var innom dette miljøet sent på 90-tallet. Og jeg er hverken sjokkert eller overrasket over det som blir vist i serien. 

På 90-tallet var det en bar og restaurant på Aker Brygge som jeg har glemt navnet på (senere ble det Sopranos, etter det vet jeg ikke fordi jeg flyttet utenlands). I denne baren opplevde jeg ganske ville scener. 

Den gang var jeg ung og så ganske ok ut, så ble invitert på nachspiel og båtturer med "gutta". Fy f...., mange av dem var rimelig gærne. 

Så for meg er serien ganske realistisk. Og tommel opp for supre skuespillerprestasjoner! 

Fortell noen historier da.  :nori:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SupaWoman skrev:

Fortell noen historier da.  :nori:

Det kan jeg nok kanskje gjøre. Men først må min pre-senile hjerne prøve å huske hva denne baren/restauranten het.... 

Noen som husker? Den lå på baksiden, altså ikke ut mot fjorden. Kunne se den fra Beach Club. Like ved den lille brua. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sett 2 episoder, men syntes den faller litt flatt. Noen menn som oppfører seg dårlig, det er alt? Får ikke følelse av hvem disse er som personer, hva som driver de. Får heller ikke følelse av at skuespillerne forstår mennesket de spiller. Kanskje det blir bedre ut i serien? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det kan jeg nok kanskje gjøre. Men først må min pre-senile hjerne prøve å huske hva denne baren/restauranten het.... 

Noen som husker? Den lå på baksiden, altså ikke ut mot fjorden. Kunne se den fra Beach Club. Like ved den lille brua. 

Aner ikke, men gleder meg til historier 🤭

Anonymkode: 718f1...5a8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...