Gå til innhold

Exit på NRK TV

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, miamiamia skrev:

Digger serien!

Jeg også!

Anonymkode: 0acc3...271

• Liker 2
Skrevet
On 9/28/2019 at 1:01 AM, AnonymBruker said:

Nei, dette var så urealistisk og overdrevet at det var tragisk.  Nei, en må bare innse at Norge klarer ikke å lage TV-drama som Sverige og Danmark.  

Anonymkode: e99cf...b74

JA! Etter 10 min. med "Exit" var det eksakt det jeg ropte ut i frustrasjon fra sofaen ....Norge klarer det bare ikke!  Sammenlignet med Sverige og Danmark er våre bidrag en parodi på det beste. Jeg har forsøkt å se norsk film/tv-drama flere ganger; Varg filmene fra Bergen ..Kristoffer Joner eller hva han heter og han andre (de to som er i alle filmer) osv. osv. . Det tar ikke lang tid før det skrus av... Så nå skulle jeg altså "glede meg" til å se "Exit" med "Norges beste skuespillere" (ref. en avisomtale).

---------------Aaaaaaamaaaatør amatør amatør!!

Jeg vrenger meg... "æ ska på fertilitetsklinikken" ...GOD GIVE ME STRENGTH!..Jeg kjøper det bare ikke...Hvordan kan det være så dårlig?? Jeg ser for meg de står foran et kamera hele tiden. Irriterende. 

Ok, jeg skal ikke være helt nådeløs..Et unntak når det gjelder norske skuespillere er en Kristofer Hivju.  Såg han i Beck. Ble imponert. Kunne ikke tro han var norsk, men han er faktisk det. Avslappet og overbevisende i rollen.. Utrolig bra. Så har vi flere av de gamle ...de fikk det jo til ...Wenche Foss..Rolf Wesenlund osv...Men nå da..Hva skjer??? Bør vi forlate jobbene våre og satse på skuespill og film? 

Anonymkode: 650fb...af5

• Liker 7
Skrevet

Skjønner ikke dere som synes alt norsk er så dårlig. Det er himmelvid forskjell på dagens serier og de gamle fra feks nittitallet. For ikke å snakke om sytti og åttitallet. 😂 Sikker på at dere ikke bare henger igjen i gammel skepsis? 

Vi har mange gode skuespillere i Norge. Jon Øigarden og Pål Sverre Haga, som er med i Exit, er blant mine favoritter.

Anonymkode: 7f8fe...93c

• Liker 30
Skrevet
On 10/1/2019 at 7:46 AM, AnonymBruker said:

Ble skuffet over serien. Hovedpersonene fremstår som så dumme, blir så lite troverdig. Enkeltepisodene tror jeg på, hovedrollene ikke.

Anonymkode: 313f7...e60

Enig!

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke dere som synes alt norsk er så dårlig. Det er himmelvid forskjell på dagens serier og de gamle fra feks nittitallet. For ikke å snakke om sytti og åttitallet. 😂 Sikker på at dere ikke bare henger igjen i gammel skepsis? 

Vi har mange gode skuespillere i Norge. Jon Øigarden og Pål Sverre Haga, som er med i Exit, er blant mine favoritter.

Anonymkode: 7f8fe...93c

Sier bare Mammon (2014) og Okkupert (2015) 

Grøss og gru for noen elendige serier - nordmenn får det bare ikke til. 

Anonymkode: 4d83f...958

• Liker 5
Skrevet
On 10/1/2019 at 8:23 PM, AnonymBruker said:

Så første episoden, og det var like banalt og dårlig som jeg hadde sett for meg. Nå hadde jeg i utgangspunktet lave forventninger ettersom det er så mye dårlig norsk drama og komedie. Men det var akkurat det jeg så for meg - svak og kunstig dialog, dårlig dramaturgi.

Fellesnevneren for slike serier er at det kun appelerer til de som har miljøet på ganske god avstand. Da får de følelsen av at de får et "blikk inn" i en hemmelig verden. Litt på samme måte som at Skam appellerte til de som ikke hadde gått på videregående i Oslo sentrum. Og det er jo greit, det er jo mesteparten av befolkningen. Men det betyr at man kan ta seg en del friheter, og man blir ikke stilt til veggs på noe av det. For alt er spennende for alle som ser på. Og de "vedder på at det er sant!".

Men hvis man er vokst opp på Oslo vest og har hatt mange finansfolk rundt seg i oppveksten og i voksenlivet, så blir det for dårlig. Dialogen er unaturlig og rar, mange av situasjonene overdrevne. Det finnes vanvittig mange serier, filmer og bøker som hevder å gi en titt inn i denne bransjen og livsstilen, og noen av situasjonene i serien er skamløst hentet direkte ut fra Wolf of Wall Street.

Gutta som har laget dette har ingen bakgrunn fra miljøet. Manusforfatter og regissør er fra Halden, men bakgrunn som snekker og i radioen hos NRK Østfold. Intervjuobjektene deres er jo ikke 'tyngden' i finansmiljøet - de største investorene holder seg langt unna NRK. I stedet får de noen jyplinger som synes det er moro å lire av seg overdrevne historier, gjerne av aksjemeglersorten. De har ikke engang fått låne de skikkelige boligene - husene det er filmet i er utenbys.

Så nei, alt sammen blir bare litt tynt og uinteressant. 

Anonymkode: a03f7...1c7

Kunne ikke ha skrevet det bedre selv. Helt absolutt enig på alle punkter. Helt elendig og lite troverdig skuespill. Kjedelig og lite underholdende. Norge leverer nok engang IKKE på filmfronten.

• Liker 2
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har mye erfaren fra finansmiljøet personlig og gjennom venner, og kan si jeg ikke kjenner meg igjen i det hele tatt. Tror dette er sterkt overdrevet.

De jeg kjenner til - som er ganske mange, er utelukkende normale, oppegående hedersmenn.

Anonymkode: e71b3...4ad

ENIG

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JA! Etter 10 min. med "Exit" var det eksakt det jeg ropte ut i frustrasjon fra sofaen ....Norge klarer det bare ikke!  Sammenlignet med Sverige og Danmark er våre bidrag en parodi på det beste. Jeg har forsøkt å se norsk film/tv-drama flere ganger; Varg filmene fra Bergen ..Kristoffer Joner eller hva han heter og han andre (de to som er i alle filmer) osv. osv. . Det tar ikke lang tid før det skrus av... Så nå skulle jeg altså "glede meg" til å se "Exit" med "Norges beste skuespillere" (ref. en avisomtale).

Jeg vrenger meg... "æ ska på fertilitetsklinikken" ...GOD GIVE ME STRENGTH!..Jeg kjøper det bare ikke...Hvordan kan det være så dårlig?? Jeg ser for meg de står foran et kamera hele tiden. Irriterende. 

Ok, jeg skal ikke være helt nådeløs..Et unntak når det gjelder norske skuespillere er en Kristofer Hivju.  Såg han i Beck. Ble imponert. Kunne ikke tro han var norsk, men han er faktisk det. Avslappet og overbevisende i rollen.. Utrolig bra. Så har vi flere av de gamle ...de fikk det jo til ...Wenche Foss..Rolf Wesenlund osv...Men nå da..Hva skjer??? Bør vi forlate jobbene våre og satse på skuespill og film? 

Hahaha 😂😂😂

morsomste «anmeldelsen» hittil 

Anonymkode: dd313...b20

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper ikke Agnes Kittelsen jeg Heller. Hun er jo helt lik i alle filmer. Og hun passer ikke til den rollen 

• Liker 9
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry for 3 siteringer men ...  som du sier : man ser for seg de stå foran kamera ja.

norsk film er veldig gutteklubben grei 

• Liker 3
Skrevet

Fantastiske skuespillere! God serie.

• Liker 2
Skrevet
På 1.10.2019 den 23.45, AnonymBruker skrev:

Den saken husker jeg. Så innmari flaut. 

De flyttet fra huset kort tid senere. Det var sikkert kjendisnaboen glad for. Han derre eksdirektøren virker ikke helt god. 

Anonymkode: 4a114...b70

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

:rulle:

Hun har blitt et ikon, men var hun en god skuespiller? Nei.

Anonymkode: 58856...55e

• Liker 4
Skrevet
På 2.10.2019 den 10.11, AnonymBruker skrev:

Jeg har mye erfaren fra finansmiljøet personlig og gjennom venner, og kan si jeg ikke kjenner meg igjen i det hele tatt. Tror dette er sterkt overdrevet.

De jeg kjenner til - som er ganske mange, er utelukkende normale, oppegående hedersmenn.

Anonymkode: e71b3...4ad

Selv har jeg opplevd Exit på nært hold en uke for noen år siden.

Ble invitert ombord på en større båt en vakker sommerdag. Min venninne og jeg takket ja, vi hadde intet annet fore. Hadde ikke før kommet ombord, så fløt det med alt! Svære hauger med kokain på bordene, alkohol ble levert direkte i båten og restauranten i nærheten leverte all mat vi kunne ønske oss. Vi spilte poker med ekte tusenlapper og jeg ble ganske målløs, selv om jeg gjorde mine til at dette var helt normalt for meg 😅

Hadde en vill, heftig og hensynsløs uke, dum som jeg var, så ble jeg halvforelska i en av gutta. Enda dummere var det å ymte frampå om vi kanskje skulle treffes igjen etter ferien. Tror ikke han engang visste hva jeg het etter en uke sammen, han brydde seg nok overhodet ikke om meg. 

Anonymkode: d116e...042

• Liker 9
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv har jeg opplevd Exit på nært hold en uke for noen år siden.

Ble invitert ombord på en større båt en vakker sommerdag. Min venninne og jeg takket ja, vi hadde intet annet fore. Hadde ikke før kommet ombord, så fløt det med alt! Svære hauger med kokain på bordene, alkohol ble levert direkte i båten og restauranten i nærheten leverte all mat vi kunne ønske oss. Vi spilte poker med ekte tusenlapper og jeg ble ganske målløs, selv om jeg gjorde mine til at dette var helt normalt for meg 😅

Hadde en vill, heftig og hensynsløs uke, dum som jeg var, så ble jeg halvforelska i en av gutta. Enda dummere var det å ymte frampå om vi kanskje skulle treffes igjen etter ferien. Tror ikke han engang visste hva jeg het etter en uke sammen, han brydde seg nok overhodet ikke om meg. 

Anonymkode: d116e...042

Kjenner meg igjen, men var hadde aldri seksuell kontakt med noen av finanskara annet enn kyss og klem. Det var aldri aktuelt å innlede et forhold med en narkoman😂

Men en tidligere venninne av meg var fast «partner» til tre finanskarer samtidig. De spleiset på en leilighet på Frogner til henne og var med på reiser. Ganske profilerte karer og hadde kone og barn hjemme. 

Vi har sporadisk kontakt, så jeg vet ikke om hun fortsatt er på deling, men hun lever like luksuriøst som før. 

• Liker 6
Skrevet

👏🏻

Anonymkode: 0acc3...271

Skrevet

R

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen, men var hadde aldri seksuell kontakt med noen av finanskara annet enn kyss og klem. Det var aldri aktuelt å innlede et forhold med en narkoman😂

Men en tidligere venninne av meg var fast «partner» til tre finanskarer samtidig. De spleiset på en leilighet på Frogner til henne og var med på reiser. Ganske profilerte karer og hadde kone og barn hjemme. 

Vi har sporadisk kontakt, så jeg vet ikke om hun fortsatt er på deling, men hun lever like luksuriøst som før. 

Så hun var/er altså en sugarbaby? 

Anonymkode: 9ac49...df0

• Liker 4
Skrevet

Jeg har jobbet i dette miljøet før (og dersom kilden for intervjuobjektene stemmer, også med flere av dem...). Er ikke noe som ikke stemmer her, det kan heller legges til en god del. Er mest forundret over at disse finansgutta fremdeles går med hvit snipp, det er så latterlig som det kan få blitt. (Vi kjenner dere igjen, uansett!) 

Anonymkode: 21aff...bf8

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

R

Så hun var/er altså en sugarbaby? 

Anonymkode: 9ac49...df0

Jupp.

Hun hadde en liten deltidsjobb til å begynne med, men tror ikke hun har det mer. Hoppet ut av studiene for å leve luksuslivet, men hun eier ingenting utenom klærne og veskene hun har fått. Jeg tviler på at hun har fått leiligheten, men at hun bor gratis. Hun kommer nok ut av bobla den dagen hun blir erstattet av en yngre modell. Hun er vakker, men da jeg møtte henne ifjor var mye fikset. Ny rumpe, pupper og ansiktet er fylt med ett og annet.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...