AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #221 Skrevet 1. oktober 2019 Nå har jeg nettopp sett ferdig. Etter første episode syns jeg det ble overfladisk og var litt usikker, men syns serien bare har blitt bedre og bedre ettersom karakterene får mer dybde. Skal ikke spoile, men det var en fantastisk bra avslutning. Og syns alle har vist noen utrolig skuespillerprestasjoner. Legger inn en spoiler her: Spoiler Må bare skrive at møtet mellom psykologen og Hermine på slutten, hvor psykologen begynner å gråte, da fikk jeg frysninger. Hermine har aldri blitt godtatt av hverken mann eller moren sin, og hun har vært naiv i sin kjærlighet til Henrik. Men så klarer hun å være så kalkulerende for å få det hun vil ha på slutten. Anonymkode: 9fe96...141 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #222 Skrevet 1. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjul innhold for å få det hun vil ha på slutten. Anonymkode: 9fe96...141 Sesong 2 kommer nok med overraskelser der også. Kanskje hun ikke får det så fint likevel. Anonymkode: 8afcb...bb7 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #223 Skrevet 1. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seljord Anonymkode: 418e2...213 Ikke uvanlig flere steder rundt om i Bygdenorge. Anonymkode: e99cf...b74 2
Gjest Albbas Skrevet 1. oktober 2019 #224 Skrevet 1. oktober 2019 1 hour ago, EmVeeJee said: Jeg har ikke lest hele tråden i frykt for spoilere, så jeg må spørre. Har sett halvveis og digger serien, men er den ikke veldig avslørende for de involverte? Vi har ikke SÅ mange styrtrike her til lands. En med ei kone med afrikansk opprinnelse, en med skuddskade i kinnet osv. Forstår det antagelig ikke er virkeligheten, men da har kanskje vedkommende kone fra et annet land, en skuddskade et annet sted blabla. Hva tror dere? Serien er inspirert av historiene, den er ikke en gjenfortelling av livene til disse finansfolkene. Skaperne har sagt at ca 70% er sant, men da har de nok ikke tenkt på detaljer som "utenlandsk kone", "skuddskade i kinnet" - det er jo helt uinteressant at sånne detaljer stemmer. De 70% kan også blandes på tvers av karakterer - kanskje er det i virkeligheten den sterile som prøvde å ta livet sitt? Eller kanskje er begge deler oppdiktet? Derfor vil det være vanskelig å vite hvem de er. Det er jo mange mennesker som har forsøkt å ta livet sitt, så det er ikke en avslørende detalj. Disse fire karakterene er satt sammen av noen reelle historier og noe fri fantasi, de gjenspeiler ikke virkelige mennesker.
Sicci Skrevet 1. oktober 2019 #225 Skrevet 1. oktober 2019 På 29.9.2019 den 22.58, AnonymBruker skrev: Tror jeg aldri har sett Tobias Santelmann så kjekk som i denne serien 😩❤️ Anonymkode: 19c47...896 Enig🤤 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #226 Skrevet 1. oktober 2019 Anbefaler folk å lese Rus og Rolex av Bjørn Olav Jahr og Olaf Olsvik. Biografi på fra forretningsmannen Olaf Olsvik og hans tid på 80-tallet, når jappetiden herjet, og hvordan fiffen fra næringslivet dreve den gang da. Flere kjente navn og fjes der, og ikke så ulikt livet til gutta i Exit. Google Books har forsåvidt noen kapitler her https://books.google.no/books/about/Rus_og_Rolex.html?id=6bB7BAAAQBAJ&redir_esc=y Anonymkode: 7fa98...f64 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #227 Skrevet 1. oktober 2019 Så første episoden, og det var like banalt og dårlig som jeg hadde sett for meg. Nå hadde jeg i utgangspunktet lave forventninger ettersom det er så mye dårlig norsk drama og komedie. Men det var akkurat det jeg så for meg - svak og kunstig dialog, dårlig dramaturgi. Fellesnevneren for slike serier er at det kun appelerer til de som har miljøet på ganske god avstand. Da får de følelsen av at de får et "blikk inn" i en hemmelig verden. Litt på samme måte som at Skam appellerte til de som ikke hadde gått på videregående i Oslo sentrum. Og det er jo greit, det er jo mesteparten av befolkningen. Men det betyr at man kan ta seg en del friheter, og man blir ikke stilt til veggs på noe av det. For alt er spennende for alle som ser på. Og de "vedder på at det er sant!". Men hvis man er vokst opp på Oslo vest og har hatt mange finansfolk rundt seg i oppveksten og i voksenlivet, så blir det for dårlig. Dialogen er unaturlig og rar, mange av situasjonene overdrevne. Det finnes vanvittig mange serier, filmer og bøker som hevder å gi en titt inn i denne bransjen og livsstilen, og noen av situasjonene i serien er skamløst hentet direkte ut fra Wolf of Wall Street. Gutta som har laget dette har ingen bakgrunn fra miljøet. Manusforfatter og regissør er fra Halden, men bakgrunn som snekker og i radioen hos NRK Østfold. Intervjuobjektene deres er jo ikke 'tyngden' i finansmiljøet - de største investorene holder seg langt unna NRK. I stedet får de noen jyplinger som synes det er moro å lire av seg overdrevne historier, gjerne av aksjemeglersorten. De har ikke engang fått låne de skikkelige boligene - husene det er filmet i er utenbys. Så nei, alt sammen blir bare litt tynt og uinteressant. Anonymkode: a03f7...1c7 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #228 Skrevet 1. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke uvanlig flere steder rundt om i Bygdenorge. Anonymkode: e99cf...b74 Finnes det mange bygd med mange rike mennesker? Anonymkode: 19c47...896
GjestSiden2006 Skrevet 1. oktober 2019 #229 Skrevet 1. oktober 2019 (endret) Altså, jeg kjenner miljøet litt. Mannen min jobber innen dette feltet og vi har en del felles venner gjennom det miljøet i løpet av snart 20 år. Vi ler høyt av serien, den er svært nøyaktig. En ting er narko og horing. Noe annet er Nabokrangel og au-pairer. Selv er vi stikk motsatt, og om vi må samles for en eller annen feiring, julebord, bryllup, nyttårsfest osv, - med de som har fullstendig hai-mentalitet, så er det underholdene og litt skummelt. Har blitt målløs en håndfull ganger, lignende; Kan vi ikke ha fest uten å måtte ringe ambulanse?? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Endret 1. oktober 2019 av GjestSiden2006 24
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #230 Skrevet 1. oktober 2019 Liker serien godt , og mye godt skuespill. Men synes ikke Agnes Kittelsen spiller så bra. Anonymkode: ed8de...529 10
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #231 Skrevet 1. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så første episoden, og det var like banalt og dårlig som jeg hadde sett for meg. Nå hadde jeg i utgangspunktet lave forventninger ettersom det er så mye dårlig norsk drama og komedie. Men det var akkurat det jeg så for meg - svak og kunstig dialog, dårlig dramaturgi. Fellesnevneren for slike serier er at det kun appelerer til de som har miljøet på ganske god avstand. Da får de følelsen av at de får et "blikk inn" i en hemmelig verden. Litt på samme måte som at Skam appellerte til de som ikke hadde gått på videregående i Oslo sentrum. Og det er jo greit, det er jo mesteparten av befolkningen. Men det betyr at man kan ta seg en del friheter, og man blir ikke stilt til veggs på noe av det. For alt er spennende for alle som ser på. Og de "vedder på at det er sant!". Men hvis man er vokst opp på Oslo vest og har hatt mange finansfolk rundt seg i oppveksten og i voksenlivet, så blir det for dårlig. Dialogen er unaturlig og rar, mange av situasjonene overdrevne. Det finnes vanvittig mange serier, filmer og bøker som hevder å gi en titt inn i denne bransjen og livsstilen, og noen av situasjonene i serien er skamløst hentet direkte ut fra Wolf of Wall Street. Gutta som har laget dette har ingen bakgrunn fra miljøet. Manusforfatter og regissør er fra Halden, men bakgrunn som snekker og i radioen hos NRK Østfold. Intervjuobjektene deres er jo ikke 'tyngden' i finansmiljøet - de største investorene holder seg langt unna NRK. I stedet får de noen jyplinger som synes det er moro å lire av seg overdrevne historier, gjerne av aksjemeglersorten. De har ikke engang fått låne de skikkelige boligene - husene det er filmet i er utenbys. Så nei, alt sammen blir bare litt tynt og uinteressant. Anonymkode: a03f7...1c7 Syns det er interessant at man kan ha så ulike oppfatninger av ting, selv om man har levd tett på begge to. Er oppvokst med finans og politikk i serien, og syns heller de underdramatiserer heller enn overdramatiserer. Mer kvalme folk enn det du finner i disse retninger skal du lete lenge etter mener jeg. Anonymkode: 9b532...d01 20
GjestSiden2006 Skrevet 1. oktober 2019 #232 Skrevet 1. oktober 2019 For dere som husker denne filmen fra 1999, Eyes Wide Shut...er noe i denne duren, håper NRK kan pirke borti denne delen også... 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #233 Skrevet 1. oktober 2019 3 minutter siden, GjestSiden2006 skrev: For dere som husker denne filmen fra 1999, Eyes Wide Shut...er noe i denne duren, håper NRK kan pirke borti denne delen også... Det blir jo bare en dårlig kopi av New York society... Anonymkode: a03f7...1c7
GjestSiden2006 Skrevet 1. oktober 2019 #234 Skrevet 1. oktober 2019 ene boligen tilhører Ørnulf Høyer i Trosterudveien på Vinderen i Oslo. Herskapshuset har blant annet vært å se i NRK-serien «Mammon», «Villa Paradise», «Trygdekontoret» med Thomas Seltzer og i filmen «Hjelp, vi er i filmbransjen», der blant annet superstjernen Peter Stormare medvirket. https://www.seher.no/kjendis/spilte-inn-film-hos-tv-2-kjendis/64233949 2
GjestSiden2006 Skrevet 1. oktober 2019 #235 Skrevet 1. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir jo bare en dårlig kopi av New York society... Anonymkode: a03f7...1c7 Sant, samtidig er det gøy å se det fra NRK
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #236 Skrevet 1. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er politikere bare gamle gubber? Og tror du det stopper med det som kommer frem i media? Anonymkode: aacff...2ea 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Typ psykopater som er norske politikere. Anonymkode: aacff...2ea Serien «Norge på dop» avslørte jo narkotika på stortingsdassene 😏 Anonymkode: 25b09...3e3 2
Djungelvrål Skrevet 1. oktober 2019 #237 Skrevet 1. oktober 2019 Et spørsmål: Spoiler Heiv hu kona til svensken seg ned den trappa med vilje eller skjedde det fordi hun var svimmel/medtatt etter kvelningen? 1
GjestSiden2006 Skrevet 1. oktober 2019 #238 Skrevet 1. oktober 2019 (endret) Vil svare Endret 1. oktober 2019 av GjestSiden2006
GjestSiden2006 Skrevet 1. oktober 2019 #239 Skrevet 1. oktober 2019 (endret) 4 minutter siden, GjestSiden2006 skrev: Vil svare Spoiler Ja han kvelte henne og kastet seg på andre siden av rekkverket mot soverommet. Hun ble værende ved trappenedgangen, og slang seg ned som en form for utvei. Slo også ansiktet sitt i bilrattet med vilje for å lage mer skade. Så når han sitter å blånekter hos politiet, for slag i ansiktet og kasting ned trappen, har han teknisk sett rett i at det ikke var han som utførte det. Endret 1. oktober 2019 av GjestSiden2006 6
GjestSiden2006 Skrevet 1. oktober 2019 #240 Skrevet 1. oktober 2019 8 minutter siden, SupaWoman skrev: Et spørsmål: Vis skjult innhold Heiv hu kona til svensken seg ned den trappa med vilje eller skjedde det fordi hun var svimmel/medtatt etter kvelningen? Svarte ovenfor, kløner litt med siteringer, beklager...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå