AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #201 Skrevet 30. september 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Her er derimot en annen sak: https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/blodet-flot-etter-millionaerkrangel/3423496865.html Anonymkode: 8bcdb...02e Dette er jo akkurat som å se på serien. Anonymkode: aacff...2ea 6
Djungelvrål Skrevet 1. oktober 2019 #202 Skrevet 1. oktober 2019 På 29.9.2019 den 7.07, AnonymBruker skrev: Gleder meg til sesong 2. Lurer på hva slags syn man får på menneskeverd etter en stund i slike miljøer. Folk blir slått til blods, damer blir beyond ydmyket, men "the show must go on..." Når skjønte dere at torpedoene kun var i hodet til William? Jeg skjønte det ikke før i siste episode, og følte meg litt dum.. Suverene skuespillerprestasjoner! Anonymkode: e2be8...544 Ja, jeg skjønte at han var i en psykose ganske tidlig.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #203 Skrevet 1. oktober 2019 Utrolig bra serie, håper det kommer flere sesonger. Anonymkode: fa719...54e 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #204 Skrevet 1. oktober 2019 Ble skuffet over serien. Hovedpersonene fremstår som så dumme, blir så lite troverdig. Enkeltepisodene tror jeg på, hovedrollene ikke. Anonymkode: 313f7...e60 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #205 Skrevet 1. oktober 2019 På 30.9.2019 den 0.25, Clara80 skrev: Skjønner ikke hvorfor de måtte bruke protese?? Er det ikke bare å lage en "animert" pikk? 😂 Anonymkode: 0acc3...271 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #206 Skrevet 1. oktober 2019 Denne serien er troverdig. Jeg levde slik selv en periode av livet. Jeg var da politiker. Så dette finnes i alle miljøer. Jeg kom meg ut av det. Anonymkode: 7e27c...e58 13
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #207 Skrevet 1. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Denne serien er troverdig. Jeg levde slik selv en periode av livet. Jeg var da politiker. Så dette finnes i alle miljøer. Jeg kom meg ut av det. Anonymkode: 7e27c...e58 On 9/30/2019 at 2:49 AM, AnonymBruker said: Det er en ganske velkjent forskerundersøkelse som fant en mye høyere andel sosiopater og narsissister i finansmiljøet samt politikken. Tror undersøkelsen var basert på spørsmål de fikk om seg selv hvis jeg ikke husker feil. Jeg er ikke overrasket. De trekker yrker som innebærer makt eller yrker med risiko. Om du ikke visste det er kjedsomhet et trekk ved mange psykopater. Har vel kanskje med at de ikke greier føle samme glede over helt banaløse ting som oss andre med normalt følelsesmønster. Eller en slags indre tomhet. Anonymkode: 256c4...2fe Så mer i noen miljøer enn i andre. Når får vi en slik serie om politikere? Anonymkode: aacff...2ea 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #208 Skrevet 1. oktober 2019 Dingler ikke en ekte penis mer fra side til side når man går? Anonymkode: ec831...78c 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #209 Skrevet 1. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Så mer i noen miljøer enn i andre. Når får vi en slik serie om politikere? Anonymkode: aacff...2ea En serie om gamle gubber som drikker seg fulle sammen med tenåringsjenter og som bruker søndagene til å lage fiktive reiseregninger? Anonymkode: c78d1...16d 37
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #210 Skrevet 1. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så mer i noen miljøer enn i andre. Når får vi en slik serie om politikere? Anonymkode: aacff...2ea Typ house of cards? Anonymkode: 8afcb...bb7 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #211 Skrevet 1. oktober 2019 31 minutter siden, AnonymBruker said: En serie om gamle gubber som drikker seg fulle sammen med tenåringsjenter og som bruker søndagene til å lage fiktive reiseregninger? Anonymkode: c78d1...16d Er politikere bare gamle gubber? Og tror du det stopper med det som kommer frem i media? Anonymkode: aacff...2ea 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #212 Skrevet 1. oktober 2019 28 minutter siden, AnonymBruker said: Typ house of cards? Anonymkode: 8afcb...bb7 Typ psykopater som er norske politikere. Anonymkode: aacff...2ea 2
EmVeeJee Skrevet 1. oktober 2019 #213 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg har ikke lest hele tråden i frykt for spoilere, så jeg må spørre. Har sett halvveis og digger serien, men er den ikke veldig avslørende for de involverte? Vi har ikke SÅ mange styrtrike her til lands. En med ei kone med afrikansk opprinnelse, en med skuddskade i kinnet osv. Forstår det antagelig ikke er virkeligheten, men da har kanskje vedkommende kone fra et annet land, en skuddskade et annet sted blabla. Hva tror dere? 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #214 Skrevet 1. oktober 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ble skuffet over serien. Hovedpersonene fremstår som så dumme, blir så lite troverdig. Enkeltepisodene tror jeg på, hovedrollene ikke. Anonymkode: 313f7...e60 Helt enig ! Jeg prøvde å antyde noe lignende i starten av tråden, men ble da latterliggjort som naiv tulling. Serier som bare har masse vold, dop og sex for å holde seerne i ånde ser jeg ikke på som kvalitetsserier. Skuffende at Nrk-drama har kastet seg på den bølgen. Blir mer og mer "Rema-TV" (billig og enkelt). Anonymkode: e99cf...b74 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #215 Skrevet 1. oktober 2019 De har nok diktet mennesker og flettet inn anonymiserte historier, tror ikke det er noen fare for at noen blir gjenkjent. Men når noen går løs på noen andre med et hvitvinsglass i virkeligheten kan man jo tenke litt rundt hvem som kan ha egenskaper like som dem i serien. Anonymkode: aacff...2ea 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #216 Skrevet 1. oktober 2019 Denne serien opprettholder og sementerer meningene mine når det gjelder folk som jobber innenfor finans. Jeg har studert, heldigvis ikke på et universitet/en høgskole hvor det er folk som studerer finans (kun indøk, som er ille nok), men de gangene jeg har møtt folk med finansbakgrunn, får jeg dårlige vibber. Hele gjengen virker som noen snobber/pappergutter med gelé i håret, stereotypisk klesstil, gjerne ralph lauren-skjorte og olje/voksjakke og som mangler dybde. Finnes det mer harry folk enn dette? Hele yrket handler om å genere mest mulig penger. Er så glad for at jeg har en helt vanlig jobb med vanlig lønn og en omgangskrets som har kontakt med virkeligheten. Av en eller annen merkelig grunn ble jeg ofte sjekket opp av menn som studerte finans under studietiden, men disse typene har aldri interessert meg, kvalmende folk. Hilsen sivingen med en helt vanlig kontorjobb og med en kjæreste som jobber som energimontør ❤️ Anonymkode: ad3ef...85a 11
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #217 Skrevet 1. oktober 2019 På 29.9.2019 den 19.25, AnonymBruker skrev: Ganske like tendenser i en liten bygd i Telemark. Høy jappefaktor, kokain, swingersmiljø og de med makt klør hverandre på ryggen. Anonymkode: 418e2...213 Hvor i Telemark? 🙈 Anonymkode: dd0b5...1e9 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #218 Skrevet 1. oktober 2019 Ja, om en blir fascinert av den hypermaterialistiske og kalde kulturen i denne serien, så er det bare å sjekke ut American Psycho samt resten av verkene til Bret Easton Ellis - som nevnt tidligere. Bøkene han skrev hadde veldig mye av samme tema; Rike og vellykkede folk som lever / fester / har sex med likesinnede, og som kanskje bruker dette til å rømme fra virkeligheten. Less Than Zero, Rules of Attracton, American Psycho, The Informers, Glamorama. Samme omgivelser, forskjellige folk (showbiz / finans / pappagutter / osv.) Anonymkode: 7fa98...f64 2
tirben Skrevet 1. oktober 2019 #219 Skrevet 1. oktober 2019 På 28.9.2019 den 14.45, AnonymBruker skrev: Så bare første episode, men den eneste av karakterene som interesserte meg var hun som Agnes Kittelsen spiller. Dersom serien hadde hatt fokus på henne og hennes psyke og hvorfor hun har valgt slik som hun har gjort, tror jeg serien faktisk hadde blitt mørk og sjokkerende. Som jeg har nevnt tidligere, hva gutta boys driver med er noe alle vet og det er slett ikke sjokkerende for noen. Derimot tror jeg at en mer lavmælt og dyster, psykologisk serie med fokus på konene og andre støttepersoner kunne ha vært sjokkerende og spennende. Anonymkode: 68dd8...0c1 Hadde du sett resten, så hadde du sett at Kittelsen er hovedpersonen sammen med Santelmann. Håper også på en sesong 2 for å få vite hvordan det går med Hermine. (Agnes Kittelsen) 10
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #220 Skrevet 1. oktober 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor i Telemark? 🙈 Anonymkode: dd0b5...1e9 Seljord Anonymkode: 418e2...213 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå