Gå til innhold

Exit på NRK TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så en episode og synes de var så ekle at jeg ikke gadd å se mer 🤪

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er greia m kokain? Varer ikke virkningen bare rundt 40 min? 

Anonymkode: dd313...b20

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er helt realistisk. Ikke bare i finansmiljøet, men hos menn med makt generelt. Særlig leger, advokat, eiendom, piloter, politikk etc. Det er helt klassisk. De bruker mennesker som objekter, tar seg til i terrenget og tror de er hevet over loven. 

Konene tror de lever det perfekte livet, men de vet ikke hva som skjer på jobben, «overtid» osv. Kvinner er naive om de har 100% tillit til menn i forhold

Anonymkode: 473f7...3db

Bilselgere, ordførere... faktisk

Anonymkode: 418e2...213

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både Hagen og Øigarden er fantastiske skuespillere. 

Anonymkode: 7f8fe...93c

Helt enig,  men i denne serien ble jeg mest imponert av Santelman. Fy fader så godt han spilte!

• Liker 22
Skrevet

Likte serien veldig godt. Er jo helt motbydelige typer, men det var noe fascinerende med å få et innblikk i noe som faktisk skjer. Så langt fra mitt A4 liv som det går an. Ingenting sjokkerende, men likevel interessant. Sykt hva penger kan gjøre.

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en hemmelig crush på Hagen, derav hjertet😉

Øigarden er fantastisk! Synes det er mange gode skuespillerprestasjoner! 😊👏🏻👏🏻 Siste scenen med Pim blant annet, veldig bra, jeg fikk tårer i øynene av å se på henne 😭

Anonymkode: 8bcdb...02e

Jeg og, stakkars Pim💔

Anonymkode: 19c47...896

• Liker 6
Skrevet

Ser American Psycho nevnes, men jeg ser heller likhetstrekk til Wonderboy og Fyrsten av Henrik H Langeland. Jeg kjenner ikke finansmiljøet i det hele tatt, men ble ikke sjokkert av dette siden det ligner mye på det som beskrives i bøkene. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde kanskje vært interessant å sett litt mer av jobben deres. Ikke bare det private dramaet. 

Anonymkode: dd313...b20

Absolutt ikke. Det hadde isåfall vært gørrkjedelig hvis serien handlet mer om hva de jobbet med.

• Liker 10
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du kjennskap til finansmiljøet?

Anonymkode: aacff...2ea

Jeg kan skrive under på at dette ikke er representativt for alle i finansmiljøet, det finnes selvfølgelig unntak fra regelen. En av mine bestekompiser er stor i finansmiljøet og han er noe av det mest ydmyke jeg har møtt på - privat.

• Liker 8
Skrevet

Tror jeg aldri har sett Tobias Santelmann så kjekk som i denne serien 😩❤️

• Liker 32
Skrevet

Viste han skuespilleren faktisk ståtissen sin i serien? Eller hadde han protese?

Ellers kul serie!

Anonymkode: 72b56...5f5

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viste han skuespilleren faktisk ståtissen sin i serien? Eller hadde han protese?

Ellers kul serie!

Anonymkode: 72b56...5f5

Desverre protese. Men det var nais😎

Anonymkode: dc3eb...b37

• Liker 7
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de måtte bruke protese?? Er det ikke bare å lage en "animert" pikk? 

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man tror at dette er representativt for alle som jobber i finans så tar man kraftig feil. Det finnes de som er sånn men det er unntaket og ikke regelen. Slike mennesker finnes i alle miljøer. Forskjellen er bare at de med mye penger kan ta seg friheter de med mindre penger ikke kan. 

Narsissister, sosiopater og psykopater finnes over alt. Ikke bare i finansmiljøene. 

Anonymkode: 8afcb...bb7

Det er en ganske velkjent forskerundersøkelse som fant en mye høyere andel sosiopater og narsissister i finansmiljøet samt politikken. Tror undersøkelsen var basert på spørsmål de fikk om seg selv hvis jeg ikke husker feil. Jeg er ikke overrasket. De trekker yrker som innebærer makt eller yrker med risiko. Om du ikke visste det er kjedsomhet et trekk ved mange psykopater. Har vel kanskje med at de ikke greier føle samme glede over helt banaløse ting som oss andre med normalt følelsesmønster. Eller en slags indre tomhet. 

Anonymkode: 256c4...2fe

• Liker 26
Skrevet
6 hours ago, Albbas said:

Ser American Psycho nevnes, men jeg ser heller likhetstrekk til Wonderboy og Fyrsten av Henrik H Langeland. Jeg kjenner ikke finansmiljøet i det hele tatt, men ble ikke sjokkert av dette siden det ligner mye på det som beskrives i bøkene. 

Det var jeg som opprinnelig nevnte Brett Easton Ellis og hans bøker. Det er ikke handlingen i Americhan Psycho jeg tenkte på, men det miljøet som Ellis beskriver i sine bøker: Rike, litt avstumpede mennesker som må ha mer og mer ekstreme opplevelser for å ha det "gøy".

• Liker 6
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er en ganske velkjent forskerundersøkelse som fant en mye høyere andel sosiopater og narsissister i finansmiljøet samt politikken. Tror undersøkelsen var basert på spørsmål de fikk om seg selv hvis jeg ikke husker feil. Jeg er ikke overrasket. De trekker yrker som innebærer makt eller yrker med risiko. Om du ikke visste det er kjedsomhet et trekk ved mange psykopater. Har vel kanskje med at de ikke greier føle samme glede over helt banaløse ting som oss andre med normalt følelsesmønster. Eller en slags indre tomhet. 

Anonymkode: 256c4...2fe

Kanskje noe folk bør tenke på før de kategorisk avfeier alle konspirasjonsteorier som oppspinn. Og også før de stemmer.

• Liker 9
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det var jeg som opprinnelig nevnte Brett Easton Ellis og hans bøker. Det er ikke handlingen i Americhan Psycho jeg tenkte på, men det miljøet som Ellis beskriver i sine bøker: Rike, litt avstumpede mennesker som må ha mer og mer ekstreme opplevelser for å ha det "gøy".

Ja jeg skjønner sammenligningen altså! Det var bare for å påpeke at det finnes et par norske bøker som beskriver noe lignende, men uten å bli like ekstreme som hovedpersonen i American Psycho. :P American Psycho foregår jo på 80-tallet under jappetiden, og Wonderboy er vel rett før dotcom-bobla, og det er vel i sånne oppturer atferden i disse miljøene blir mer ekstrem. 

Skrevet (endret)

Veldig bra serie! Jeg har blitt hekta. Bra skuespill også, spesielt av Pål Sverre Hagen. Og forresten: Tobias Santelmann er så kjekk! ❤️

Endret av Ti.09
  • Liker 18
Skrevet

Nå har jeg binget Exit to ganger! 

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg binget Exit to ganger! 

Hva tenker du om andre gangen du så den? Noe du ikke tenkte etter første?

Anonymkode: de6e7...4e0

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...