Gå til innhold

Exit på NRK TV

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, tanke skrev:

Har bare sett 2 episoder, men syntes den faller litt flatt. Noen menn som oppfører seg dårlig, det er alt? Får ikke følelse av hvem disse er som personer, hva som driver de. Får heller ikke følelse av at skuespillerne forstår mennesket de spiller. Kanskje det blir bedre ut i serien? 

Dels enig. Har sett to episoder, og det skjer jo ingenting? 

En fyr sier ikke til kona at han har sterilisert seg, og hun vil bli gravid. Okei, liksom....? Men Agnes Kittelsen klarer ikke etablere en virkelig person, og man bryr seg virkelig ikke. Kjemien mellom henne og svensken er ikke-eksisterende, det er så tydelig at det er skuespill.

Så er det noen filmatiserte historier uten poeng. "Haha, og så gikk vi gjennom parken og du var skikkelig dopa, og så bare smalt du til hun der dama...." "Hehe, ja og så den gangen du skulle hente hummer til hagefesten og så glemte du det...!" Omtrent like morsomt som å høre noen mimre om poengløse fylleepisoder fra en fest for lenge siden.

Øigarden er typecasta IGJEN (han må jo bli drittlei), Kittelsen er flat og kjedelig, svensken er uinteressant, Lise Fjeldstad altfor gammel for rollen og usannsynlig klisjé. Pål Sverre Hagen er forsåvidt den mest interessante, men klarer ikke å berge de lamme replikkene fra klisjéhelvete.

Gikk inn for å se om noen  var enig, men orket ikke lese alt det her. Ser at mange liker dette mølet, da.... 

Anonymkode: 7302b...fff

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

En fyr sier ikke til kona at han har sterilisert seg, og hun vil bli gravid. Okei, liksom....? Men Agnes Kittelsen klarer ikke etablere en virkelig person, og man bryr seg virkelig ikke. Kjemien mellom henne og svensken er ikke-eksisterende, det er så tydelig at det er skuespill.

Så er det noen filmatiserte historier uten poeng. "Haha, og så gikk vi gjennom parken og du var skikkelig dopa, og så bare smalt du til hun der dama...." "Hehe, ja og så den gangen du skulle hente hummer til hagefesten og så glemte du det...!" Omtrent like morsomt som å høre noen mimre om poengløse fylleepisoder fra en fest for lenge siden.

Øigarden er typecasta IGJEN (han må jo bli drittlei), Kittelsen er flat og kjedelig, svensken er uinteressant, Lise Fjeldstad altfor gammel for rollen og usannsynlig klisjé. Pål Sverre Hagen er forsåvidt den mest interessante, men klarer ikke å berge de lamme replikkene fra klisjéhelvete.

Gikk inn for å se om noen  var enig, men orket ikke lese alt det her. Ser at mange liker dette mølet, da.... 

Jeg tenkte mye av det samme i starten. Sånne pikkete japper som sitter og forteller fyllehistorier og tror de vet noe mer om livet enn oss andre. Men det kommer seg etterhvert. Jeg syns fortsatt de var "kjedelige" karakterer (rike sosiopater som kjeder seg, ergo er kjedelige) men syns skuespillerne jobbet godt med det de hadde. Man får se mer av vennskapet/dynamikken deres og at de på et plan faktisk tenker litt mer utover dop og penger. Tror det snur litt mot ep. 3 eller 4. 

Overhodet ikke min type serie men syns den var seende på likevel.

Endret av miniomelett
  • Liker 4
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg nok kanskje gjøre. Men først må min pre-senile hjerne prøve å huske hva denne baren/restauranten het.... 

Noen som husker? Den lå på baksiden, altså ikke ut mot fjorden. Kunne se den fra Beach Club. Like ved den lille brua. 

Anonymkode: 86811...15d

Bar 1? 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

👍

Anonymkode: dd313...b20

Skrevet
På 7.10.2019 den 10.04, AnonymBruker skrev:

Du har et altfor snevert syn på hva en trofé-kone er. Om du kjenner Adam-typer ser du at hun er et lett offer.

Han som spiller Adam gjør forøvrig en fremragende jobb! Fantastisk slesk og beregnende. Syns alle skuespillerne var veldig gode, til og med Jon Øigarden, som jeg aldri har hatt sansen for. Tror de koste seg på innspillingen, for de har litt av noen karakterer å ta tak i. 

Anonymkode: fee2d...38f

Ja de koste seg, for de er gutteklubben grei i norsk filmbransje. 

Eh. Nei. Har sett en del trofé koner. Kittelsen spiller ikke godt og jeg synes ikke hun utseendemessig passer rollen heller 

På 7.10.2019 den 13.14, Pia Sofia skrev:

Pål Sverre Hagen er jo en av landets beste skuespillere!!

Jeg synes alle var så flinke, inkl Pim og Celine. Alle passet perfekt, dødsbra casting! 

Synes han gjør seg bedre i filmen om Amundsen og i Kon-tiki gitt. 

Hadde jo vært interessant å komme litt tettere innpå karakterene enn å bare se rølpe-historiene 

Anonymkode: dd313...b20

• Liker 5
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du skal se mer en de to episodene før du sier mer.

• Liker 11
Skrevet

Fredrik i denne sesongen av 71grader nord minner meg om Jeppe. Både oppførsel og utseende. 
Liker serien veldig godt. 

• Liker 2
Skrevet

Helt grei serie. Norsk terningkast 5, internasjonalt terningkast 3.

Anonymkode: ae2c6...cf0

• Liker 2
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Du høres ut som en ubetydelig filmkritikker som kommer med noe pretensiøst vås

• Liker 21
Skrevet
5 timer siden, Fiskegrateng skrev:

Du høres ut som en ubetydelig filmkritikker som kommer med noe pretensiøst vås

Haha! Det er jeg nok ikke, men jeg er ikke lenger så lett å imponere, merker jeg. Går fort lei. Har begynt på mange serier hvor jeg mister interessen etter et par episoder.... F eks Breaking Bad, Lykke-Per, The Good Place, The Politician (? Den om han som skulle bli skolepresident e.l.). Andre serier har jeg sett ferdig, selv om jeg egentlig begynner å kjede meg underveis (Big Little Lies, Stranger Things).

Liker nok bedre filmer, hvor de GREIER Å KOMME SEG TIL DET JÆVLA POENGET! Har ikke tid og tålmodighet til disse eeeevig lange greiene. Men akkurat Exit er vel ikke så lang, tror jeg. Bare litt uinteressant....

• Liker 2
Skrevet

Jeg har sett en episode for å se hva dette var, og det holder for meg. Mye penger, dop, overfladiske menn og kvinner, løgn og bedrag (ikke bare mennene, men også kvinnene). Moren til Agnes Kittelsen er jo i likhet med alle andre, bare opptatt av fasade. Agnes’ Kittelsens rollefigur, lever jo i et fengsel, der hun ønsker å ta ferdig utdanningen og få noe ut av hverdagen, men blir manipulert til å gjøre ingenting. Hun blir jo i et krysspress mellom mann, mor og egne ønsker. Og da han som skjøt seg ble hentet med ambulanse, var den høygravide kona opptatt av utseendet hans og valium... 

Etter å ha lest diverse nyhetsinnslag og sett på nyhetene, tror jeg på at dette har skjedd, og vil skje i fremtiden. Hvordan kan det stoppes? Har det noen hensikt å prøve å stoppe det? 

Skrevet
12 timer siden, pessimistisk skrev:

For en dårlig test! (Forøvrig ingen kritikk til deg som la den ut.) De fleste alternativene passer jo overhodet ikke for hvermansen, spørsmålene burde ikke ha vært så spesifikke. F.eks spørsmålet "hva jobber du som?" Alternativene var jo bare au pair og jobbene til gutta i serien. Mannen/kvinnen i gata jobber jo ikke med dette.

Anonymkode: 3698d...21a

• Liker 7
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en dårlig test! (Forøvrig ingen kritikk til deg som la den ut.) De fleste alternativene passer jo overhodet ikke for hvermansen, spørsmålene burde ikke ha vært så spesifikke. F.eks spørsmålet "hva jobber du som?" Alternativene var jo bare au pair og jobbene til gutta i serien. Mannen/kvinnen i gata jobber jo ikke med dette.

Dette er jo bare for moro. Det er ikke en reell test. 

Anonymkode: 8afcb...bb7

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo bare for moro. Det er ikke en reell test. 

Anonymkode: 8afcb...bb7

Det vet jeg selvsagt, men sammenlignet med andre "Hvem er du i..."-tester, så syns jeg denne var dårlig. Vanligvis kan man kjenne seg igjen i minst ett alternativ på hvert spørsmål, men her var det ikke slik. 

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg selvsagt, men sammenlignet med andre "Hvem er du i..."-tester, så syns jeg denne var dårlig. Vanligvis kan man kjenne seg igjen i minst ett alternativ på hvert spørsmål, men her var det ikke slik. 

Enig. Det var ikke mulig for meg å svare litt i nærheten av noe jeg kjente meg igjen i. 

Anonymkode: 7f8fe...93c

• Liker 5
Skrevet

Fyfaen for en psykopat han der Adam er, hadde jeg vært Hermine hadde jeg løpt fra han med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, eventuelt kappet av han ballene. Han trenger de ikke uansett.

• Liker 3
Skrevet
På 6.10.2019 den 4.46, AnonymBruker skrev:

Og selvfølgelig er har kg brukere kjennskap til dette miljøet også. For en overraskelse.

Anonymkode: 0efbf...615

Så merkelig svar. Det er jo ulike mennesker over landet som er medlem av kg fra ulike miljøer. Selvfølgelig kan det være at noen få av disse har kjennskap til miljøet. 

Anonymkode: f45e3...379

• Liker 8
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, ja jeg er enig😂 Men tok den bare for moroskyld siden noen postet den her. 

Skrevet
På 1.10.2019 den 16.36, AnonymBruker skrev:

En serie om gamle gubber som drikker seg fulle sammen med tenåringsjenter og som bruker søndagene til å lage fiktive reiseregninger? 

Anonymkode: c78d1...16d

Og som ser ned på kvinner, behandler alle som horer og kommer med foraktfulle uttalelser om kvinner over 40 år...som feks Einar Jørgen Greve gjorde før han havnet i sloss kamp med Eidem fordi han fornærmende ham med en vits på hans bekostning...litt av en mentalitet.

https://www.nettavisen.no/nyheter/--han-kalte-meg-for-en-fattiglapp-og-sa-jeg-ikke-hadde-fatt-til-noe-i-livet/3423496318.html

Anonymkode: dda0d...dc3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...