Cavia Skrevet 3. oktober 2019 #41 Skrevet 3. oktober 2019 3 timer siden, Anonymanda skrev: Hei, og takk for mange interessante svar. Jeg endte opp med å adoptere to fine kattepuser fra en annen lokal virksomhet Det er en dame som driver for seg selv, hun var så hyggelig og sammen fant vi de rette kattene for meg . Kunne ikke blitt bedre 😊 TS Gratulerer med pus! 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #42 Skrevet 9. desember 2021 Hva i helsike er dette? https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-vet-ikke-hvor-mange-katter-som-var-innesperret-hos-dyrebeskytteren-det-var-dode-det-var-lite-igjen-av/s/12-95-3424217520 Anonymkode: e7462...dd2 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #43 Skrevet 9. desember 2021 Jeg er forvert i dyrebeskyttelsen(ikke Fredrikstad), men skal være enig i at mange er sære. Ble faktisk advart da jeg ble forvert De er kritiske til hvem som får adoptere, det må de være og mange er nok litt «skadet» etter mange år i bransjen, de har sett mange grusomme mennesker og forferdelige skjebner. Men jeg ville kontaktet dem en gang til og fått snakket med en annen. Eller bare sendt mail/sms på den katten du vil ha(om du har sett annonsen på siden deres). Anonymkode: 988b9...821 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #44 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hva i helsike er dette? https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-vet-ikke-hvor-mange-katter-som-var-innesperret-hos-dyrebeskytteren-det-var-dode-det-var-lite-igjen-av/s/12-95-3424217520 Anonymkode: e7462...dd2 Fyfaen. alltid noen råtne epler dessverre Anonymkode: 988b9...821 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #45 Skrevet 9. desember 2021 Enkelte i dyrebeskyttelsen er vel ikke helt gode, kjenner en som adopterte i fjor og som sendte inn ny adopsjonssøknad i år. Den fikk han avslag på uten å vite hvorfor.. Han har ikke flyttet siden da, så boforholdene er ikke årsaken.. Anonymkode: 67e85...3ad
Arx Skrevet 10. desember 2021 #46 Skrevet 10. desember 2021 Jeg syns DB ofte ødelegger for seg selv, med å ha så strenge krav til nye hjem at de ikke får omplassert dyrene og dermed ikke har plass til å ta inn andre. Er selv fosterhjem for dem, men ville ikke adoptert fra dem. Eks krever de å bli stående som eier på chip på dyret man adopterer, så selv om jeg betaler eks 1000 kr for en kanin er det DB som blir stående som eier. For meg er det uaktuelt. 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #47 Skrevet 10. desember 2021 On 9/27/2019 at 3:56 AM, ti10 said: At et dyr (eller menneske) lever lenge er dessverre ikke synonymt med at det har kost seg og hatt det godt. Jf. dyrehager, storfe som står lenket til en bås i årevis osv. Det de mener, er vel at hvis du bor i 7. etasje i en blokk, burde man kanskje ikke ha katt, og man burde kanskje forstå det selv. Forholdene bør ligge til rette før man skaffer seg dyr. Dvs. har du ikke mulighet til å slippe katten ut, er det ikke ideelt (med få unntak) å skaffe seg en katt. Hvis man ikke har mulighet til å lufte en hund, er det ikke ideelt å skaffe seg en hund osv., osv. osv. Uansett hvor glad man er i katter/hunder. Og det er klart at de som jobber i Dyrebeskyttelsen bør formidle budskapet på en ordentlig måte, men jeg har full forståelse for at de når de jobber for en ideell organisasjon ikke overlater dyr til folk som synes det er en selvfølge at dyrene skal være inne på livstid. Og ja, jeg vet at det finnes unntak, dvs. dyr som pga. div. omstendigheter faktisk bør være inne, men de er få. Er så rart, for i andre land blir man sett på som dyremishandler om man slipper kattene ut - utekatter lever i gjennomsnitt kun i 5 år... Det er ikke så vanskelig å gi katten et fullverdig liv innendørs, men man må selvfølgelig bruke tid på å leke og aktivisere katten. Anonymkode: 92e70...019 9
Gjest Handyhedmark Skrevet 12. desember 2021 #48 Skrevet 12. desember 2021 Jeg fikk drapstrussel fra en lokal leder i Dyrebeskyttelsen ifbm at jeg jakter rovdyr. Nå er jeg særdeles vant til å få slike mld og sover godt om natten lell. Når heller ikke ledelsen i Dyrebeskyttelsen tar et oppgjør med slike holdninger, er denne "organisasjonen" utelukket som en seriøs organisasjon.
Troyamin Skrevet 12. desember 2021 #49 Skrevet 12. desember 2021 Jeg er enig med @Arxher. DB har ofte for strenge krav til nytt hjem. Dermed sitter de igjen med alt for mange katter som trenger nye hjem og DB går dermed tomme for fosterhjem ganske raskt. Etter at jeg sa nei til å ta i mot flere reddee katter, er det svært sjeldent jeg får inn nye fosterkatter. Årsaken til at jeg ikke kan ha redde katter, er hundene jeg har nå. De er fine rundt kattunger og trygge ungkatter, men de går ikke med sære voksne -og redde katter. I tillegg er jeg av den oppfatningen at ikke alle katter er "verdt" å redde. Enkelte er så skadet mentalt at de bør få slippe. Dessuten, hvis DB avliver katter som ikke blir adoptert etter x antall måneder, blir det rullering og de kan redde flere. 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #50 Skrevet 12. desember 2021 ti10 skrev (På 27.9.2019 den 3.56): At et dyr (eller menneske) lever lenge er dessverre ikke synonymt med at det har kost seg og hatt det godt. Jf. dyrehager, storfe som står lenket til en bås i årevis osv. Det de mener, er vel at hvis du bor i 7. etasje i en blokk, burde man kanskje ikke ha katt, og man burde kanskje forstå det selv. Forholdene bør ligge til rette før man skaffer seg dyr. Dvs. har du ikke mulighet til å slippe katten ut, er det ikke ideelt (med få unntak) å skaffe seg en katt. Hvis man ikke har mulighet til å lufte en hund, er det ikke ideelt å skaffe seg en hund osv., osv. osv. Uansett hvor glad man er i katter/hunder. Og det er klart at de som jobber i Dyrebeskyttelsen bør formidle budskapet på en ordentlig måte, men jeg har full forståelse for at de når de jobber for en ideell organisasjon ikke overlater dyr til folk som synes det er en selvfølge at dyrene skal være inne på livstid. Og ja, jeg vet at det finnes unntak, dvs. dyr som pga. div. omstendigheter faktisk bør være inne, men de er få. Her synes jeg du legger opp til en utidig debatt, spesielt når du legger opp til at katten til den du svarer ikke har kost seg eller hatt det godt som vedkommende skriver. Det er nedlatende. Anonymkode: f81bb...6ac 2
Chantielle Skrevet 15. desember 2021 #51 Skrevet 15. desember 2021 Ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #52 Skrevet 15. desember 2021 Ønsket å jobbe frivillig der for cirka 5 år siden. Leste på nettsiden at kattene trengte kos og sånn....Yup, fikk beskjed fra lederen der at jeg skulle rense kattedoene, alle 50ish stk., thats it. Ingen lek eller kos med kattene. Anonymkode: 7aaca...0b2 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #53 Skrevet 15. desember 2021 Samme her, dårlig inntrykk. Jeg måtte ha innekatt på ubestemt tid, med mål om å kjøpe innen en 5 års tid også kan katten få være ute om hen vil. Jeg fikk blankt nei til innekatt, fordi det tillater de ikke. Ikke en gang midlertidig. Jeg sa jeg kunne stå på venteliste for syke katter som MÅ være inne og eldre katter som helst vil være inne eller er innekatt. Fikk til svar at de har så å si aldri slike katter, så jeg fikk beskjed om at jeg aldri ville få adoptere en katt fra dem. Bare uker senere så fikk de inn en døv katt som måtte være inne, og like etterpå en delvis blind eldre katt som måtte være inne. Fulgt ikke med mer etter det og slettet dem på facebook, for jeg ble så forbannet "aldri" my ass. Jeg fant to kattunger på finn.no i stedet. Kjøpte bolig etter 4 år og han ene vil bare ute i hagen, andre vil ikke ut i det hele tatt. Begge to har fått tilbudet mange ganger. De er nå 8 år og vil ikke ut og er innekatt frivillig. Ei venninne av meg adopterte 3 utekatter fra dem samtidig som jeg fikk mine. To ble påkjørt og forsvant etter innen 3 år. Den siste døde av sykdom da han var 2 år. Hun har i dag en katt fra en oppdretter, og den er innekatt. Jeg var også i kontakt med dyrebeskyttelsen i forbindelse med en sykelig tynn og skadet ukjentkatt. Den hadde hengt i nabolaget i flere uker og jeg postet bilder i diverse grupper for å finne eieren. Ingen svar. En dag så kom den med store skader, med blant annet et blodig øye. Ringte dyrebeskyttelsen om de kunne hente den og ta seg av den. Fikk spørsmål om jeg hadde bur og jeg sa ja, "Ja da kan du ta den med til veterinæren og avlive. legg ut post på facebook om folk kan hjelpe deg å betale for avlivingen, lykke til". Dette var i November, altså ikke midt i sommerferien eller noe sånt. Vi har en facebook gruppe for katter som er funnet eller forsvunnet, der er det tre damer som er katteelskere som jobber privat og for dyrebeskyttelsen frivillig. De hjelper til ved å hente katter og sender dem til dyrebeskyttelsen, er med på å lete etter savnede katter, fange katter på rømmen, kjører rundt å plukker opp utstyr folk donerer og gir til dyrebeskyttelsen. De er også fosterhjem for dyrebeskyttelsen. Så jeg tok kontakt med dem for hjelp og råd og de kom på timen for å hente katten. Flere måneder senere la de den ut til adopsjon, med et kull kattunger. Hun var gravid uten at jeg viste det og hun ble frisk med behandling som de betalte med penger folk har donert fra en facebook gruppe. Noe lignende skjedde for mange år siden også, da tok naboen som var pensjonert veterinær inn katten og fant et hjem til den. Jeg fant katten, så det var mitt ansvar sa de. Jeg var 15! Dyrebeskyttelsen her i byen er nå forbanna møkk. Anonymkode: cf1f0...60e 7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #54 Skrevet 15. desember 2021 Hva var det de sa som var så ille da? Skal du «straffe» kattene for at de frivillige ikke er hyggelige? Hva med å dra på kattehuset å hilse på de i stedet for? Jeg bor forresten i Fredrikstad. Og har opplevd en av de som er frivillig der som litt stram, men lot ikke det gå så mye inn på meg. Det er bare dem som person og ikke organisasjonen. Anonymkode: d8d71...f74 2
Gliffy Skrevet 16. desember 2021 #55 Skrevet 16. desember 2021 Det er rart at de syns det er greit at syke eller handicappede katter er innekatter, mens friske katter er det bedre at går ute og ikke får hjelp enn at de skal leve inne. De sier jo ofte at de har inntaksstopp fordi de ikke har plass til flere. Da hadde det vel vært bedre å plukke ut de mest bedagelige som innekatter som kunne bli adoptert, enn at syke og avmagra katter skal gå uten hjelp! 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #56 Skrevet 17. desember 2021 On 12/9/2021 at 10:38 PM, AnonymBruker said: Hva i helsike er dette? https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-vet-ikke-hvor-mange-katter-som-var-innesperret-hos-dyrebeskytteren-det-var-dode-det-var-lite-igjen-av/s/12-95-3424217520 Anonymkode: e7462...dd2 Faktisk helt sykt... Hvor er rutinene, oppfølgingen, oversikt over hva de driver med? En rekke katter måtte lide under dyrebeskyttelsen her, håper de skammer seg. Anonymkode: 2a81d...13f 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #57 Skrevet 18. august 2024 https://www.nettavisen.no/okonomi/dyrebeskytternes-indre-splid/f/5-95-1925543 Politianmeldelser, rettssaker, ekskluderinger og millioner på avveie. Kampen innad i Norges største dyrevernsorganisasjon er blitt et realt bikkjeslagsmål. Anonymkode: 5b8a3...97d 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #58 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.nettavisen.no/okonomi/dyrebeskytternes-indre-splid/f/5-95-1925543 Politianmeldelser, rettssaker, ekskluderinger og millioner på avveie. Kampen innad i Norges største dyrevernsorganisasjon er blitt et realt bikkjeslagsmål. Anonymkode: 5b8a3...97d Uff, så mye styr. Vært mye greier i Bergen. Styret ble vel endret for noen år siden også, nettopp på grunn av misnøye og bekymring, men så ble det omgjort på en eller annen måte. Mor og datter er lite tiltalende mennesker, ganske ufordragelige, høye på egen posisjon. Anonymkode: 003fe...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #59 Skrevet 18. august 2024 Jeg får helt hodepine av å lese den artikkelen til Nettavisen, haha. Ikke fordi den er dårlig skrevet eller noe, men det går helt i surr med alle forkortelser og navn på folk og hvem som hører til hvor og hva. Dyrenes hus og DNBH er det samme, men egentlig ikke. Tror jeg trenger en visuell guide for å skjønne greia. Anonymkode: 2a81d...13f
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #60 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (På 26.9.2019 den 22.22): Hei Jeg er nesten litt sjokkert og trist etter å ha vært i kontakt med min lokale dyrebeskyttelse (i Fredrikstad). Har nettopp flyttet hit , så dette er første gang jeg har kontakt med de. Var ute etter å adoptere en katt, men den personen jeg snakket med (fikk ikke navn) var rett og slett frekk og jeg fikk inntrykk av at de ikke var interessert i å adoptere vekk katter idet hele tatt. Jeg har mye erfaring med katt, men fikk ikke sagt så mye om meg selv da de svarte utrolig kort og frekt i tlf samtalen og i meldingene. Opplevde de som nedlatende og belærende. Kommer til å få meg katt uansett, så det går jo bra. Men merker at det her har plaget meg litt . Er det vanlig at Dyrebeskyttelsen er slik ? Vil gjerne høre deres tanker. Anonymkode: c94b3...381 Ikke her..vi adopterte en katt derfra for 4 år siden...bare hyggelig mennesker Anonymkode: e5990...de7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå