AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #1 Skrevet 26. september 2019 Jeg vet ikke hvor jeg skal publisere denne her eller om det er noen som vil bry seg, men jeg må lufte tankene mine. Jeg har hatt en tøff periode - og kan kalle det for en kriseperiode. Jeg har gått fra å være ganske stabil psykisk til å bli helt utslitt psykisk, preget av mye angst og føler meg veldig nedfor. Jeg går på et studie hvor det er mye praksis involvert. Man må være flink til å snakke med folk, ta ansvar og til og med være en del av gjengen. Jeg vil ikke gi for mye informasjon i frykt for å identifiseres, men den siste måneden har vært tøff fordi jeg overtenker alt jeg gjør. Jeg sliter med sosial angst bl.a. og er generelt veldig engstelig for å måtte prestere foran andre. Jeg tror de som jobber der tenker at jeg er pinlig med pasienter og altfor stille. Jeg over analyserer alt jeg ser og hører - jeg ser på ansiktsuttrykket til de som snakker til meg, kroppsspråk og tonefall, og ut ifra det bestemmer jeg om de liker meg eller ikke. Jeg sitter og observerer slik oppførsel dag inn og ut. Jeg har en veldig svart-hvit tankegang - f.eks. om noen gir meg beskjed om å gjøre noe og ikke smiler/virker vennlige, tror jeg med en gang at de er irritert på meg. Jeg vet at dette ikke er logisk og for det meste usann, men jeg reagerer likevel negativt på det. Hvis jeg må gi beskjed om noe, så klarer jeg ikke å sette sammen en ordentlig setning uten å bruke feil ord/mumle. Jeg våkner ofte midt på natten med hjertebank og klarer ikke å sove videre. Det siste 6 måneder har vært ganske bra og jeg begynte å bli positiv igjen, men nå holder jeg på å gå i veggen. Jeg kan ikke ta permisjon fra studiet fordi det vil bare utsette problemet. Jeg skal besøke legen snart og bli rehenvist til en psykolog... Vil egentlig bare ha råd på hva jeg kan gjøre for å slutte å være så engstelig. Anonymkode: 38345...8a0
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #2 Skrevet 26. september 2019 Du trenger mer egenkjærlighet, selvverd og selvtillit. Det høres ut som du lat andres tanker påvirke deg. Det kan være klargjørende å gjøre parts work med den delen av deg som er engstelig. Finn ut hva det er som gjør den delen engstelig og hvorfor, få mer klarhet i dynamikken. Da blir det lettere å se mønsteret og finne ut hvor det må endring til. Anonymkode: 4bcbe...b81
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #3 Skrevet 26. september 2019 Kanskje du har unnvikende personlighetsforstyrrelse? Eller i alle fall en del trekk fra det. Det er bra du klarer å tenke at det egentlig ikke stemmer det du føler og oppfatter. Allerede der har du et godt grunnlag for å jobbe deg gjennom dette. Anonymkode: 79ef7...5dd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå