Anonymus13 Skrevet 26. september 2019 #1 Skrevet 26. september 2019 Jeg er en voksen dame som er til tider så plaget med hjertebank etter måltid. Det spiller ingen rolle om hva slags måltid det er. Jeg syns det er ubehagelig. Er det noen andre som har det sånn? Og er det noen som har noen tips til hvordan unngå dette?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #2 Skrevet 26. september 2019 Psykolog. Spiseforstyrrelser er et helvete. Anonymkode: 426db...dd5
Iva10 Skrevet 26. september 2019 #3 Skrevet 26. september 2019 Jeg har akkurat det samme. Har hatt det i perioder i mange år. Magesekken ligger rett nedenfor hjertet og når magesekken øker i størrelsen etter et måltid så kan den irritere området rundt hjertet. Det er den forklaringen legen min har gitt meg. Jeg prøver å unngå å bøye meg etter jeg har spist da det virker som det trigger det enda mer. I slutten av den siste graviditeten min ble innvollene presset opp mot hjertet og da hadde jeg det enda mer. Jeg har tatt ekg og vært på sykehuset for utredning to ganger men de finner ikke noe galt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #4 Skrevet 27. september 2019 17 hours ago, Iva10 said: Jeg har akkurat det samme. Har hatt det i perioder i mange år. Magesekken ligger rett nedenfor hjertet og når magesekken øker i størrelsen etter et måltid så kan den irritere området rundt hjertet. Det er den forklaringen legen min har gitt meg. Jeg prøver å unngå å bøye meg etter jeg har spist da det virker som det trigger det enda mer. I slutten av den siste graviditeten min ble innvollene presset opp mot hjertet og da hadde jeg det enda mer. Jeg har tatt ekg og vært på sykehuset for utredning to ganger men de finner ikke noe galt. Tusen, tusen takk for dette svaret! Dette synes jeg stemmer mye med plager jeg har hatt. Jeg er også undersøkt på mange forskjellige måter, men vi finner ikke noe galt hos meg heller. Anonymkode: fc631...663 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #5 Skrevet 27. september 2019 Er du overvektig? For da tenker jeg det hjelper å gå ned i vekt, selv om det er vanskelig Forsøke begrense kaffe, sjokolade, kakao? Selv om du merker det med all mat, så er det nok noen matvarer som gjør at kroppen har større tendens til palpitations. Anonymkode: 28fe6...ab3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #6 Skrevet 27. september 2019 Metabolismen øker rett etter et måltid. Kroppstemperaturen øker og hjertet slår fortere. Dette er helt vanlig. De fleste merker ikke dette, men noen er mer sensitive for feks hjertebank. Jeg har det også sånn. Andre kan oppleve å føle seg veldig opphetet etter et måltid. Ingenting farlig! Anonymkode: 4f11f...8d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå