AnOnYm jEnTe. Skrevet 26. september 2019 #1 Skrevet 26. september 2019 Hei, jeg har så inderlig lyst til å synge i et kor, gjorde dette da jeg var yngre, men synes det er vanskelig nå som voksen. Må en være flink til å synge for å få være med? jeg synes det er gøy å synge, men er ganske dårlig på det... finnes det kor som en kan synge i som voksen uten at en trenger å være kjempe god ? og finnes det kor for unge voksne... de voksenkorene jeg finner ser ut til å bestå av kun godt voksne mennesker, jeg er redd for at jeg på 20 ikke vil passe inn? noen som har erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #2 Skrevet 26. september 2019 Hiv deg med! Jeg synger i kor, selv om jeg ikke kan noter og derfor må bruke litt tid på innlæring av nytt materiale. Anonymkode: b8763...4b1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #3 Skrevet 26. september 2019 I vårt kor tok vi nylig inn noen nye, de måtte sende søknad og skrive noen linjer om hvorfor de ville synge med oss, så ble de tatt inn til prøvesynging hos vår dirigent og nå er noen av dem inne på prøvetid. Mitt forslag er å finne ut hvilket kor du mener du passer inn i og så ta kontakt med dem. Lykke til - kor er fantastisk morro! Anonymkode: 31e2d...086
Millimani Skrevet 26. september 2019 #4 Skrevet 26. september 2019 Det kommer jo an på tilbudene der du bor. Om du finner et kor i musikkskolen, i en kirke, eller hvor det måtte være. Om du må være flink til å synge går vel også litt på om koret er veldig "seriøst", tradisjonelt, og har mange sang-oppdrag, - eller om koret er mer "rolig" og ikke har behov for så mye mer enn "husbruk". Vanskelig å forklare, men kanskje du skjønner hva jeg mener. Noen av de "større" korene har også opptaks-prøver hvor du må ha en eller flere sangtimer før du får begynne i koret, og du må evt stå på venteliste fordi det ikke er plass til flere der. Men som en over meg skriver, kan ikke noter og må bruke litt tid på innlæring av nytt. Jeg synger selv i kor. Gjorde det først i min barndom, så i min ungdom, og nå. Koret er et kirkekor, men sangene er ikke bare kirkelige. det fokuseres en del på oppvarming av stemmen, pusting på steder i sangene, stemmer og samklang. Naturlig nok.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #5 Skrevet 27. september 2019 Du kan sjekke sidene til Norges Korforbund og søke opp kor i ditt nærområde. Er du student så finnes det jo masse kor for studenter, eller pleier ulike kirker/meningheter å ha kor, samt at google med kor + stedsnavn ofte kan gi deg tips. Hva mener du med at du er dårlig til å synge? Synger du falskt? Jeg har sunget i kor hele livet, og finner stor glede i det. Nå synger jeg i et kor som tilhører en kirke, men synger både klassisk, pop, viser og mer kirkelige sanger. Vi har ikke prøvesang, men dersom du synger skjærende falsk vil du få beskjed om at dette ikke er stedet for deg. Hvis "dårlig til det" i teksten din henspiller på å ikke kunne noter, så trenger ikke det være noe problem. Anonymkode: 32b9e...111 1
AnOnYm jEnTe. Skrevet 27. september 2019 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan sjekke sidene til Norges Korforbund og søke opp kor i ditt nærområde. Er du student så finnes det jo masse kor for studenter, eller pleier ulike kirker/meningheter å ha kor, samt at google med kor + stedsnavn ofte kan gi deg tips. Hva mener du med at du er dårlig til å synge? Synger du falskt? Jeg har sunget i kor hele livet, og finner stor glede i det. Nå synger jeg i et kor som tilhører en kirke, men synger både klassisk, pop, viser og mer kirkelige sanger. Vi har ikke prøvesang, men dersom du synger skjærende falsk vil du få beskjed om at dette ikke er stedet for deg. Hvis "dårlig til det" i teksten din henspiller på å ikke kunne noter, så trenger ikke det være noe problem. Anonymkode: 32b9e...111 Jeg kan ikke noter overhode og det blir litt falskt innimellom.
Millimani Skrevet 27. september 2019 #7 Skrevet 27. september 2019 11 hours ago, AnOnYm jEnTe. said: Jeg kan ikke noter overhode og det blir litt falskt innimellom. Det er mange som ikke kan noter når de begynner i kor, men det kommer man inn i etter hvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå