Gå til innhold

HJELP! Ringspørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet drømmeringen! Men problemet er at nettbutikken ikke har den i min str å det er en ring som går ut og som de ikke får inn igjen. Nærmeste gullsmedbutikk som jeg vet har den, er også 350-400 km ifra her jeg bor. 

Ring i 375 hvitt gull med 0,23 CT diamanter. 

Det jeg lurer på; er det noen som har funnet en lignende ring på andre nettsider eller gullsmedbutikker? Har også tenkt på å kjøpe den i en str større og sende den inn for tilpasning i min nærmeste gullsmed, men det er siste utvei

0007197_ring-i-375-hvitt-gull-med-diaman

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bare å få den tilpasset? Alle mine ringer har blitt justert, trodde det var helt vanlig. 

Skrevet

Helt vanlig å få den justert. Forblir man mot all statistikk gift til alderdommen er det normen at den må blokkes ut uansett. Og endel får blokket den ut under graviditet før de kommer til fasen der de skiller seg også.. 

Anonymkode: 2623c...55c

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt vanlig å få den justert. Forblir man mot all statistikk gift til alderdommen er det normen at den må blokkes ut uansett. Og endel får blokket den ut under graviditet før de kommer til fasen der de skiller seg også.. 

Anonymkode: 2623c...55c

...da er det ikke lenger ringen som blokkes. (Off topic, men klarte ikke la være 😅)

Anonymkode: 5ffe8...475

• Liker 1
Skrevet

Dette er en type ring son kab tas ut, men ikke inn - uten svært mye jobb. Dette pga steinene øverst. Om ringen tas inn, selv bare litt, så kan disse bli løsere og lettere falle ut. 

Anonymkode: 093e6...582

Skrevet

Hva med å ringe den aktuelle gullsmedbutikken å spørre om de har mulighet til å sende selv om de ikke har nettbutikk? Mange butikker yter den ekstra kundeservicen, i allefall vil jeg tro de vil være behjelpelige når det gjelder noe så dyrt og viktig som en giftering. Den kan f.eks sendes rekommandert, det er dyrere enn vanlig porto, men mye tryggere måte å sende viktig post på.

Alternativet er å ta den inn, men usikker på om det går pga alle diamantene. Jeg arvet en perlering som var altfor stor, og da måtte gullsmeden fjerne perlen før hun forminsket størrelsen for så å sette perlen tilbake igjen. Dette gikk bra pga det var bare en perle midt på. Ringer som er emaljerte f.eks kan man ikke endre størrelsen på pga emaljen kan sprekke opp og bli ødelagt

Tror jeg ville gått for å ringe butikken som ligger langt unna og høre om de kan være behjelpelige med å sende. 

Å kjøpe noe som ligner tror jeg heller ikke er noe du vil bli fornøyd hvis det er akkurat denne ringen du har forelsket deg i 

Skrevet

Min mann ringte en gullsmed et annet sted enn her vi bor, og fikk den tilsendt. De hadde ikke nettbutikk. 

Anonymkode: 537e5...ff5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...