Gå til innhold

Ta lektorutdanning? Har master i norsk

Villsvin

Anbefalte innlegg

Vurderer master på USN i norsk, men hva skiller denne fra andre masterstudier i norsk som nevnt over? 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.9.2019 den 10.33, AnonymBruker skrev:

Jo, ped og didaktikk TS har er rettet mot 1.-7., det er ikke det samme som ped og didaktikk på ungdomsskolen og videregående.

Anonymkode: 9215e...7e8

Jeg er nyutdannet fra et av landets største institusjoner for lærerutdanning, og da jeg studerte var pedagogikken helt lik på 1-7 og 5-10. Slik var det også med de fleste undervisningsfag. Dette ble forklart med at inndelingen fra 1-10 til 1-7 og 5-10 førte til endringer i inntaket, men ikke i selve undervisningen. Det tredje og fjerde året av utdanningen hadde til og med 1-7 og 5-10 undervisning sammen. Mulig det er annerledes nå med den integrerte masteren.

Anonymkode: 0b731...665

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/26/2019 at 5:39 AM, liljene said:

Jeg tok bachelor + master + ppu = lektor. Spørs om du ikke har nok fordypning, ift forskning på masternivå. Kan det være det? 

Jeg vurderte å ta samfunnsfag via nett nå, men fikk vite at det ikke var nok for å undervise, da det var 30 stp 1-7 + 30 stp 7-10. Jeg synes det har blitt mer innsnevret ift hva man kan ta, og ser at man må bestemme nivå før man i det hele tatt begynner på utdanningen.

Da er du vel strengt tatt lektor med tilleggsutdanning? 

Anonymkode: e6de5...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er du vel strengt tatt lektor med tilleggsutdanning? 

Anonymkode: e6de5...e4a

For å bli lektor med tilleggsutdanning må du ha det jeg skrev + en ekstra årsenhet. Noe jeg har. :).

Min tittel er lektor med tillegg og avansement. 

Endret av liljene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...