AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #1 Skrevet 25. september 2019 hei er det noen her som har noen erfaringer med effexor? Jeg har prøvd forskjellige antidepessiva før uten særlig hell, lurer på om efexor har vært en bra medisin for noen her, evt bivirkninger? Anonymkode: 12ee7...265
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #2 Skrevet 25. september 2019 Jeg kjenner en dame fra Australia som gikk på det en periode. Hun ble fysisk syk av det, men legen sa det måtte være alderen.. Hun googlet det og fant at det hadde vært ekstremt mye bivirkninger med det, og sluttet med det. Hun sa det var verre å slutte med enn heroin. Hun var husokkupant og punker da hun var yngre, så hun har prøvd det meste. Her er hva hun skrev på PM til meg: "organs started to shut down, thyroid collapsed, found out thousand of other people had similar effects, and also it was at least 10 times worse than getting off heroin...and I still have a neurological thing from then (fibromyalgia), so I'm not a fan. Signed an online petition about it (Effexor), found that people had signed whose partners had died on it etc, but no lawyer would take on the civil case against big pharma. I felt, while on it, like I was walking dead, unable to feel alive, or feel any energy in my body, and body was basically starting to die on it. Completely legal, and encouraged by doctors!" Anonymkode: e9e5f...52c 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #3 Skrevet 25. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en dame fra Australia som gikk på det en periode. Hun ble fysisk syk av det, men legen sa det måtte være alderen.. Hun googlet det og fant at det hadde vært ekstremt mye bivirkninger med det, og sluttet med det. Hun sa det var verre å slutte med enn heroin. Hun var husokkupant og punker da hun var yngre, så hun har prøvd det meste. Her er hva hun skrev på PM til meg: "organs started to shut down, thyroid collapsed, found out thousand of other people had similar effects, and also it was at least 10 times worse than getting off heroin...and I still have a neurological thing from then (fibromyalgia), so I'm not a fan. Signed an online petition about it (Effexor), found that people had signed whose partners had died on it etc, but no lawyer would take on the civil case against big pharma. I felt, while on it, like I was walking dead, unable to feel alive, or feel any energy in my body, and body was basically starting to die on it. Completely legal, and encouraged by doctors!" Anonymkode: e9e5f...52c Beklager, men en "husokkupant og punker" som har "prøvd det meste" er kanskje ikke beste kilde til om en medisin fungerer eller ikke. Beskrivelsen hennes virker fantasifull... Medisiner virker individuelt, så hvis du har helseproblemer fra før, eller går på andre medisiner, kan en medisin fungere annerledes for deg enn for andre. Medisinbruk er individuelt, og må prøves ut i samråd med lege. Jeg har brukt effexor, og synes den var bedre enn f.eks. cipralex når det kom til uønsket økt matlyst, Men sexlysten ble kraftig redusert, og jeg opplevde tørre slimhinner som ved andre antridepressiver. Samtidig hadde den også de ønskede effektene, depresjonssymptomene la seg, og jeg følte meg langt bedre etter tre uker. Anonymkode: 1e080...362 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #4 Skrevet 25. september 2019 Jeg gikk opp i vekt av effexor... går ikke på den mer.. Anonymkode: 676f7...09c 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #5 Skrevet 25. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Beklager, men en "husokkupant og punker" som har "prøvd det meste" er kanskje ikke beste kilde til om en medisin fungerer eller ikke. Beskrivelsen hennes virker fantasifull... Anonymkode: 1e080...362 Legen mente det var alderen, fint at du har en teori også da. Anonymkode: e9e5f...52c
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #6 Skrevet 25. september 2019 Gikk på det når jeg var yngre. Funket bra. Anonymkode: 03d4d...0d5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #7 Skrevet 25. september 2019 "Effexor (venlafaxine) was the first SNRI-type medication used to treat depression. Though it was once the best-selling antidepressant worldwide, some patients have filed lawsuits due to injuries and birth defects caused by Effexor." https://www.seegerweiss.com/drug-injury/effexor-lawsuit/ Anonymkode: e9e5f...52c
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #8 Skrevet 25. september 2019 Det hjalp ganske godt på angst, ikke noe særlig på depresjon. Var helt grusomt å slutte med, kunne ikke ta meg av barna på to uker. Anonymkode: 396ae...f1c
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #9 Skrevet 25. september 2019 Brukte de selv for flere år siden, men har litt glemt hvordan de fungerer. men som jeg kan huske så er det noe av det bedre jeg har prøvd. Fikk brain-zapps da jeg sluttet, men ellers gikk det fint Syns bare det er interessant å høre hva slags erfaringer andre har Anonymkode: 12ee7...265
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #10 Skrevet 25. september 2019 Hvordan var det å slutte på effexor? Anonymkode: ea924...a76
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #11 Skrevet 25. september 2019 jeg prøvde den 6 uker, men måtte seponere. fikk kraftig forstoppelse, sov ikke, og økt angst. null sexlyst, selv om det er noe jeg kan leve med om angst og depresjon hadde bedret seg. verste medisin jeg noensinne har prøvd Anonymkode: ff3c6...c18
Gjest Huttetuen Skrevet 25. september 2019 #12 Skrevet 25. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: jeg prøvde den 6 uker, men måtte seponere. fikk kraftig forstoppelse, sov ikke, og økt angst. null sexlyst, selv om det er noe jeg kan leve med om angst og depresjon hadde bedret seg. verste medisin jeg noensinne har prøvd Anonymkode: ff3c6...c18 Dette + halsbrann ut av en annen verden...grøss
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #13 Skrevet 25. september 2019 Jeg har brukt de i 3 uker, men merker lite. Litt svimmel når jeg legger meg ned eller reiser meg opp. Anonymkode: f35c6...687
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå