AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #1 Skrevet 25. september 2019 Hei. Jeg vet ikke om dette innlegget passer inn her.. Jeg har dårlig syn, nærsynt og trenger nå nye briller. Jeg orker ikke å kjøpe dette hos optiker da de kun anbefaler de dyreste. Jeg bruker vanligvis linser, men synes det er greit å ha briller til dager hvor jeg er hjemme og i tilfelle jeg ikke kan bruke linser. Er det noen som har erfaring med å bestille briller på nett til en grei pris? Evt hvor? Prøvde å kikke litt på lensway, men blir forvirret da de ikke har noen som har tilsvarende linsebredde, stanglengde og nesebro. Noen som vet hvor mye dette har å si? Spiller det en stor rolle med litt avvik i forhold til de jeg har? Anonymkode: 2b7ad...cad
Antoinette Skrevet 25. september 2019 #3 Skrevet 25. september 2019 Specsavers har kampanje stadig vekk på syntest 645 kr + gratis briller inkl.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #4 Skrevet 25. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg vet ikke om dette innlegget passer inn her.. Jeg har dårlig syn, nærsynt og trenger nå nye briller. Jeg orker ikke å kjøpe dette hos optiker da de kun anbefaler de dyreste. Jeg bruker vanligvis linser, men synes det er greit å ha briller til dager hvor jeg er hjemme og i tilfelle jeg ikke kan bruke linser. Er det noen som har erfaring med å bestille briller på nett til en grei pris? Evt hvor? Prøvde å kikke litt på lensway, men blir forvirret da de ikke har noen som har tilsvarende linsebredde, stanglengde og nesebro. Noen som vet hvor mye dette har å si? Spiller det en stor rolle med litt avvik i forhold til de jeg har? Anonymkode: 2b7ad...cad Briller på nett når du har dårlig syn er ikke å anbefale. At brillebutikken tvinger på deg de dyreste brillene høres høyst merkelig ut. Hvilken brillebutikk er det som har en så unik kundebehandling? Bruker brilleland, og der kan jeg selv gå og prøve og låne med meg hjem briller jeg selv ønsker. 2 minutter siden, Antoinette skrev: Specsavers har kampanje stadig vekk på syntest 645 kr + gratis briller inkl. Den kjeden er ikke å anbefale når man har litt styrke på glassene. I tillegg, de har kampanjer ja, men disse kampanjene har mange unntak, ett av unntakene er styrke. Brilleglass med styrke hos den anbefalte kjeden er ekstremt dyre, nesten dobbel pris av hva brilleland tar. Særlig nå når Brilleland har 50 % på alle glass. Anonymkode: 05c11...e8b 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #5 Skrevet 25. september 2019 Du burde i alle fall få tatt en synstest, slik at du får sjekket styrken osv. Men hvis du drar på kjedene, speacsavers, Brilleland, synsam osv, så har de ofte tilbud og mange billige innfatninger. Anonymkode: 90037...a0f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #6 Skrevet 25. september 2019 Hvis du har justering i glasset fra før anbefaler jeg du får briller hos optiker. Du risikerer å kjøpe feil styrke som igjen kan føre til vondt i øyene, en myser mer, hodepine og svimmelhet. Er nærsynt selv. Jeg jakter alltid på rimelig innfatning hvis jeg må ha det og de ha alltid et stativ på salg med fine innfatninger. Ene gangen var de greie og jeg fikk dele regningen i to. Jeg bruker to forskjellige briller og har styrke i solbrillene. Men har vært kunde der i mange år. Anonymkode: 108cc...9b8 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #7 Skrevet 25. september 2019 Takk for svar. Jeg har tatt synsprøve og fått brilleseddel. Det var noen som tipset meg om at det var rimeligere å kjøpe over nett Anonymkode: 2b7ad...cad
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #8 Skrevet 25. september 2019 Takk til den som har tipset Specsavers om denne tråden. Anonymkode: 05c11...e8b
_popcorn_ Skrevet 25. september 2019 #9 Skrevet 25. september 2019 Ryddet for spekulasjoner og svar til dette. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #10 Skrevet 25. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk til den som har tipset Specsavers om denne tråden. Anonymkode: 05c11...e8b Hva gikk jeg glipp av? Anonymkode: 2b7ad...cad
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #11 Skrevet 26. september 2019 Jeg går hos Brilleland og Specsavers innimellom. Velger alltid rimelige briller. Jeg synes det er mer behagelig hos Spesavers, fordi jeg føler ikke at de prøver å pushe på meg alt mulig ekstra til brillene. Mens på Brilleland var det litt sånn: "Hva?! Ønsker du virkelig ikke ekstra glansreduksjon i glassene til kun 2000 kr?!" Jeg skulle bare ha et par billige PC-briller til jobben. Følte at det ble litt dårlig stemning da jeg takket nei til alle punktene på tilbehørs-listen. Har aldri opplevd dette hos Specsavers. Anonymkode: 316dc...114
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #12 Skrevet 26. september 2019 Min erfaring er at det er glassene som koster, og ikke innfatningen. Men nå er jeg såpass nærsynt at de billigste glassene koster 1600 kr - per glass... Anonymkode: 930cd...664
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #13 Skrevet 26. september 2019 Jeg har kjøpt alle brillene mine på nett i fem år. Handler fra norske nettbutikker, og utenlandske. Bruker ikke linser så liker å ha flere par å variere mellom. Fra Kina får jeg gode briller til 300 kr. Har også designerbriller, men de er betydelig billigere når jeg kjøper dem fra nett. Bruk brilleseddel til å plotte inn verdiene dine. Anonymkode: 47d12...d77 1
Antoinette Skrevet 26. september 2019 #14 Skrevet 26. september 2019 Designinnfatninger er ofte mye billigere online. Vi snakker tusenlapper her, ikke 50 kr.
Jadzia Skrevet 26. september 2019 #15 Skrevet 26. september 2019 Jeg har hatt briller i 25 år nå. Og har lært meg å gjennomskue salgstriksene til butikkene. Vær klar over at specsavers sine priser som regel er uten refleksbehandling i glassene, så det kommer i tillegg. For min del er det en nødvendighet da jeg blir helt uvel i øya uten. Sjekk innfatninger selv. Til og med synsam har innfatninger som ikke koster all verdens. Mine kostet vel 899 tror jeg pluss da glass. Så lenge styrken din er under 3, så trenger du faktisk ikke hverken ekstra tynne glass eller plastglass. De argumenterer med tyngden, men med styrke under tre blir ikke glassene så tunge uansett så lenge ikke brillene er gedigne. Jeg har briller med -2,5 på begge, og betalte 2400 for glassene med refleksbehandling hos synsam. Grunnen til at jeg velger synsam, er så enkel som at jeg har veldig dårlig erfaring med specsavers både på kvalitet, og hvordan øynene mine reagerer på glassene der. Pluss at det er en del "skjulte kostnader" om du skal ha briller som faktisk går an å bruke.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #16 Skrevet 26. september 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt alle brillene mine på nett i fem år. Handler fra norske nettbutikker, og utenlandske. Bruker ikke linser så liker å ha flere par å variere mellom. Fra Kina får jeg gode briller til 300 kr. Har også designerbriller, men de er betydelig billigere når jeg kjøper dem fra nett. Bruk brilleseddel til å plotte inn verdiene dine. Anonymkode: 47d12...d77 Hvilke butikker bestiller du fra? Anonymkode: 2b7ad...cad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå