AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #1 Skrevet 24. september 2019 Har i det siste hatt en del nattesvette. Vet dette kan være tegn på alvorlig sykdom, men når er det så ille at det bør tas opp med lege? Jeg våkner av at svetten renner og det er en våt dam under meg. Så da henter jeg håndklær. Ett under meg og ett oppå meg. Da går det greit. Er dette noe jeg bør nevne når jeg i oktober skal til hjertespesialist? Har gått med døgnmåling av EKG og blodtrykk og skal til ultralyd av hjertet, mulig belastningstest også måtte jeg ha med masse blodprøver som kolesterol, den prøven som påviser evt. Hjertesvikt, blodsukker osv. Jeg er i slutten av 20-årene. Kvinne. Går på P-stav og har ikke hatt menstruasjon siden januar eller noe sånt. Er det noen som har opplevd det samme og fant ut hva det var? Anonymkode: ce1d7...b8d
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #2 Skrevet 24. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har i det siste hatt en del nattesvette. Vet dette kan være tegn på alvorlig sykdom, men når er det så ille at det bør tas opp med lege? Jeg våkner av at svetten renner og det er en våt dam under meg. Så da henter jeg håndklær. Ett under meg og ett oppå meg. Da går det greit. Er dette noe jeg bør nevne når jeg i oktober skal til hjertespesialist? Har gått med døgnmåling av EKG og blodtrykk og skal til ultralyd av hjertet, mulig belastningstest også måtte jeg ha med masse blodprøver som kolesterol, den prøven som påviser evt. Hjertesvikt, blodsukker osv. Jeg er i slutten av 20-årene. Kvinne. Går på P-stav og har ikke hatt menstruasjon siden januar eller noe sånt. Er det noen som har opplevd det samme og fant ut hva det var? Anonymkode: ce1d7...b8d Nattesvette kan være et symptom på mye, men ikke nødvendigvis. Slapp av og slutt å bekymre deg. Du blir mer svett av å Google og bekymre deg Anonymkode: d46e0...5df
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #3 Skrevet 24. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har i det siste hatt en del nattesvette. Vet dette kan være tegn på alvorlig sykdom, men når er det så ille at det bør tas opp med lege? Jeg våkner av at svetten renner og det er en våt dam under meg. Så da henter jeg håndklær. Ett under meg og ett oppå meg. Da går det greit. Er dette noe jeg bør nevne når jeg i oktober skal til hjertespesialist? Har gått med døgnmåling av EKG og blodtrykk og skal til ultralyd av hjertet, mulig belastningstest også måtte jeg ha med masse blodprøver som kolesterol, den prøven som påviser evt. Hjertesvikt, blodsukker osv. Jeg er i slutten av 20-årene. Kvinne. Går på P-stav og har ikke hatt menstruasjon siden januar eller noe sånt. Er det noen som har opplevd det samme og fant ut hva det var? Anonymkode: ce1d7...b8d Jeg hadde bestilt legetime med en gang. Jeg hadde også for sikker skyld nevnd det til hjertespesialisten - bedre å nevne for mye enn for lite tenker jeg. Det kan være mange ulike årsaker, alt fra HIV til ufarlige ting, så jeg hadde sjekket det opp så du får slappet av - går sikkert bra og masse lykke til! Anonymkode: e4702...36c 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #4 Skrevet 24. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nattesvette kan være et symptom på mye, men ikke nødvendigvis. Slapp av og slutt å bekymre deg. Du blir mer svett av å Google og bekymre deg Anonymkode: d46e0...5df Jeg har verken googlet eller bekymret meg. Det er derimot veldig plagsomt med så voldsom svetting på natten og det er ikke noe jeg har slitt med tidligere. Så noe har jo endret seg. Anonymkode: ce1d7...b8d
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #5 Skrevet 24. september 2019 Jeg svetter voldsomt om nettene pga medisiner og angst. Anonymkode: 3732b...023
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #6 Skrevet 24. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde bestilt legetime med en gang. Jeg hadde også for sikker skyld nevnd det til hjertespesialisten - bedre å nevne for mye enn for lite tenker jeg. Det kan være mange ulike årsaker, alt fra HIV til ufarlige ting, så jeg hadde sjekket det opp så du får slappet av - går sikkert bra og masse lykke til! Anonymkode: e4702...36c Ja, jeg skal nok ta det opp. Må til legen for å ta blodprøve i løpet av uken uansett, men hadde vært interessant å høre om det er noen som har opplevd det samme og hva det var for noe. Anonymkode: ce1d7...b8d
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #7 Skrevet 24. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg svetter voldsomt om nettene pga medisiner og angst. Anonymkode: 3732b...023 Ok. Jeg sliter ikke med noe sterk angst. Uro og bekymringer og ellers psykisk sykdom, men ikke angst. Sliter derimot med søvnparalyse, men har ikke pleid å våkne i en svettedam av den grunn tidligere. Hmm. Anonymkode: ce1d7...b8d
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #8 Skrevet 24. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok. Jeg sliter ikke med noe sterk angst. Uro og bekymringer og ellers psykisk sykdom, men ikke angst. Sliter derimot med søvnparalyse, men har ikke pleid å våkne i en svettedam av den grunn tidligere. Hmm. Anonymkode: ce1d7...b8d Nå snakker jeg kun ut i fra min situasjon, så det er ikke dermed sagt det er slik for deg: Jeg følte heller ikke at jeg hadde verken angst eller depresjon, var bombe sikker på at alle andre hadde det slik som meg. Litt engstelig for mange ting, ganske skeptisk til mennesker osv. Ble oppdaget helt tilfeldig at jeg var både alvorlig deprimert og sterk generell angst. Etter hvert som behandlingen pågikk fikk jeg forklart at jeg slet såpass mye med søvnparalyse som jeg gjorde pga sterk indre angst. Har søvnparalyse flere ganger i måneden og mareritt hver eneste natt. Anonymkode: 3732b...023
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #9 Skrevet 24. september 2019 Det kommer an på hele symptombilde. Har du nedsatt matlyst og gått ned i vekt? Anonymkode: d46e0...5df
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #10 Skrevet 24. september 2019 Nattesvette er et alarmsymptom og absolutt noe å gå til legen med. Jeg fikk nattesvette i forbindelse med for lavt blodsukker. Har ikke diabetes, men av en eller annen grunn har jeg periodevis veldig lavt blodsukker (målte blodsukker en time etter frokost til 3,5, så det var enda mye lavere før frokost) men har hatt det sånn hele livet og ingen vet hvorfor. Grunnen til at det er så viktig å gå til lege med nattesvette er fordi det kan skyldes alvorlig sykdom som kreft. Anonymkode: aafad...fbb
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #11 Skrevet 24. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå snakker jeg kun ut i fra min situasjon, så det er ikke dermed sagt det er slik for deg: Jeg følte heller ikke at jeg hadde verken angst eller depresjon, var bombe sikker på at alle andre hadde det slik som meg. Litt engstelig for mange ting, ganske skeptisk til mennesker osv. Ble oppdaget helt tilfeldig at jeg var både alvorlig deprimert og sterk generell angst. Etter hvert som behandlingen pågikk fikk jeg forklart at jeg slet såpass mye med søvnparalyse som jeg gjorde pga sterk indre angst. Har søvnparalyse flere ganger i måneden og mareritt hver eneste natt. Anonymkode: 3732b...023 Interessant å lese. Takk for delingen. Tror ikke det er derfor jeg har nattesvette da siden dette ikke har vart så veldig lenge. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på hele symptombilde. Har du nedsatt matlyst og gått ned i vekt? Anonymkode: d46e0...5df Nei jeg sliter med det motsatte for tiden. Er svært sulten og har gått opp ett kg. Veier 64,5 kg på 174 cm. Anonymkode: ce1d7...b8d
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #12 Skrevet 24. september 2019 Jeg hadde så høyt blodtrykk at folk SÅ pulsen min.Hele meg dunket. Jeg svettet gjennom hele natten, jeg frøs osv. Jeg hadde alvorlig D-vitaminmangel. Gå til lege og få blodbilde! Anonymkode: c3b79...7b7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #13 Skrevet 24. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nattesvette er et alarmsymptom og absolutt noe å gå til legen med. Jeg fikk nattesvette i forbindelse med for lavt blodsukker. Har ikke diabetes, men av en eller annen grunn har jeg periodevis veldig lavt blodsukker (målte blodsukker en time etter frokost til 3,5, så det var enda mye lavere før frokost) men har hatt det sånn hele livet og ingen vet hvorfor. Grunnen til at det er så viktig å gå til lege med nattesvette er fordi det kan skyldes alvorlig sykdom som kreft. Anonymkode: aafad...fbb Ja, det er sant. Jeg var bare usikker på hva som regnes som så mye nattesvette at man bør oppsøke lege eller hvor lenge det må ha pågått. Jeg tror ikke jeg har kreft, hehe. Samtidig så vet man jo aldri før man plutselig står der. Så jeg skal ta det med legen. Anonymkode: ce1d7...b8d
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #14 Skrevet 24. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde så høyt blodtrykk at folk SÅ pulsen min.Hele meg dunket. Jeg svettet gjennom hele natten, jeg frøs osv. Jeg hadde alvorlig D-vitaminmangel. Gå til lege og få blodbilde! Anonymkode: c3b79...7b7 Wil do. Jeg har lavt blodtrykk. 😛 Anonymkode: ce1d7...b8d
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #15 Skrevet 24. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er sant. Jeg var bare usikker på hva som regnes som så mye nattesvette at man bør oppsøke lege eller hvor lenge det må ha pågått. Jeg tror ikke jeg har kreft, hehe. Samtidig så vet man jo aldri før man plutselig står der. Så jeg skal ta det med legen. Anonymkode: ce1d7...b8d Nettesvette kan være tegn på mye, men ikke kreft som debut Anonymkode: c3b79...7b7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #16 Skrevet 24. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det er sant. Jeg var bare usikker på hva som regnes som så mye nattesvette at man bør oppsøke lege eller hvor lenge det må ha pågått. Jeg tror ikke jeg har kreft, hehe. Samtidig så vet man jo aldri før man plutselig står der. Så jeg skal ta det med legen. Anonymkode: ce1d7...b8d Jeg vet om unge personer som har fått nattesvette helt plutselig og i løpet av noen dager fått ekstremt store lymfeknuter og i løpet av 1 uke blitt innlagt på kreftavdeling med mistanke om lymfom. Man skal ikke avskrive et alarmsymptom før legen har avskrevet det. Anonymkode: aafad...fbb
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #17 Skrevet 24. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettesvette kan være tegn på mye, men ikke kreft som debut Anonymkode: c3b79...7b7 Nattesvette kan absolutt være det første symptomet på kreft. Anonymkode: aafad...fbb 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #18 Skrevet 24. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Wil do. Jeg har lavt blodtrykk. 😛 Anonymkode: ce1d7...b8d Som ung kvinne hadde leg også lavt blodtrykk. Veldig lavt. Men det tok plutselig helt av. Aner ikke hvor gammel du er, men jeg er 26. Anonymkode: c3b79...7b7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #19 Skrevet 24. september 2019 Jeg svettet som en gris når jeg gikk av angstmedisinene mine. Var helt jævlig til og med LEGGENE mine var klissbløte. Trodde ikke det var mulig. Heldigvis gikk det over etter noen mnd Anonymkode: cf13d...619
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #20 Skrevet 24. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nattesvette kan absolutt være det første symptomet på kreft. Anonymkode: aafad...fbb Absolutt, men på KG? Anonymkode: c3b79...7b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå