TulleJenny Skrevet 25. september 2019 #21 Skrevet 25. september 2019 7 timer siden, loveli skrev: Jeg har ikke noe problem med å tro på at vi mennesker påvirker klimaet i stor grad. Men, jeg synes ikke politikerne gjør nok for å stoppe den menneskelige påvirkningen. De snakker om klimakvoter (tidenes hoax), setter opp bompengene og en skatt på 100,- per flyreise. Hva med å starte der det betyr noe? Å kjøre bil er noe mange må for å få tid til å dra på jobb og rekke hjem. Bompenger skaper derfor en enorm frustrasjon hos befolkningen. Hvorfor fødes det fortsatt barn i deler av verden der de ikke har noen fremtidsutsikter? Hvor barna er prisgitt donasjoner fra land med rikdom for å få mat og vann? Her kunne det blitt innført tvangssterilisering eller lignende. Hvorfor får vi lov til å pusse opp så mye vi bare orker? Lei av fargen på veggen? Bare mal om igjen! Med giftige avgasser og ingredienser. Transporten av malingen og produksjonsavtrykket i naturen ligner ikke grisen. 30% avslag, nå bare 269,- for 3 liter på Maxbo! Gjør et kupp! Kanskje du ikke engang hadde tenkt på å male veggene, men reklamen inpirerte deg til å løpe og kjøpe! Malingsspannet skal egentlig leveres til farlig avfall, men alle vet at det kastes rett i søpla av de fleste (jeg bor i borettslag og ser hva som kastes). Hvorfor får rikfolk lov til å kjøre privatfly til ferie, eie 20 eiendommer som bare brukes 5 dager i året og som ellers står tomme men som må vedlikeholdes. De går på restaurant og bestiller mat så det bugner. Bare se på "The Kardashians" hvilket enormt forbruk de har. Det er jo både kvalmt og sinnsykt. Hvorfor kan jeg kjøpe så mye mat, klær, forbruksvarer, osv som jeg bare orker? Klær, la oss si av bomull, som først må såes i jord som kunne blitt utnyttet til mat, plukkes av barnearbeidere, behandles, spinnes, lage tskjorten, farge t-skjorten i tungmetaller, pyntes med microplast i form av paljetter og perler, transport av t-skjorten over halve jordkloden i store tankskip eller tankfly, så oppbevares på et lager, så transporteres til butikk, så oppbevares i butikk, så brukes av deg én dag før du vasker den på 60 grader i vaskemaskin med vaskepulver og skyllemiddel før du tørker den i tørketrommel. Fuck, kanskje jeg aldri bruker t-skjorten engang fordi jeg angrer på kjøpet men ikke orker å returnere i butikken. Den kostet jo bare 100,- uansett. Man får kjøpe så mye sukkervarer, brus og snacks som man vil. Ikke bare går det ut over helsa, men dritten må produseres, fraktes og oppbevares etc. Man bruker jord som kunne vært brukt til å dyrke sunne matvarer på, men nei, butikkene og mange hjem i i-land fylles av tomme kalorier. Smågodt på tilbud, 2 for 1 på Cola, svenskehandel... Ikke nok med det, innpakningen på godteri er ofte overdreven for at man skal se godteriet. Troika i småbiter i pose, hver bit innpakket i mer plast. Black friday, at det er lov er helt sinnsykt. Tilbud på mat og varer jeg ikke trenger, folk hamstrer 100 pakker surkål fordi det kostet 1 kr pakken. Mat som ikke blir fordelt, men som havner i søpla hos de som har vært grådige og kjøpt mye mer enn de klarer å spise. Jeg kan dusje så lenge jeg vil og bruke så mange produkter jeg bare makter å bruke. Jeg liker å ta lange dusjer. Bruker ikke så mange produkter da, men jeg får lov. Jeg får vaske med både salmiakk og klor for 10,- pr liter. Og jeg får vaske og slå ut skittent såpe-salmiakk-klor-vann så ofte meg makter. Jeg kan kaste hva jeg vil i matavfallet, slik mange andre gjør hvis de ikke har flere plastposer igjen til restavfall. Kjenner en som kastet en håndfull batterier i matavfallet... Jeg resirklurerer og har et lavt forbruk. Men jeg driter i om jeg kjører hver dag. Verden går til helvette uansett, fordi politikerne ikke gjør nok. Dette må løses politisk. Jeg gjør det jeg kan, jeg har ikke barn f.eks. Men jeg ofrer ikke alt før jeg ser at andre også ofrer. Så enkel er jeg. Jeg liker friheten bilen gir meg. Men hadde ingen fått lov til å kjøre bil i verden f.o.m. i morgen så hadde det vært helt greit. Men jeg går ikke 2 timer til jobb i snøføyka i februar og ofrer min viktigste komfort, når folk kaster batterier i matavfallet. Sorry. 👏👏👏👏 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 25. september 2019 #22 Skrevet 25. september 2019 14 timer siden, A-hunter skrev: Sensur tiltaler de venstreradikale også i 2019 skjønner man. Det går ellers godt i ekkokammeret? Å legge fremtiden sin i hendene på en 16 år gammel autist, drevet frem av pengekåte bakmenn, er jo ikke i nærheten av en hoax... Er du seriøs? Jeg mener lite om den saken siden jeg er såpass mye eldre og ikke synes det er så lett å sette meg inn i de unges engasjement hele tiden, men forskerne sier da hele tiden at hun har satt seg inn i saken og baserer talene sine på fakta.
Gjest Geirfuglen Skrevet 25. september 2019 #23 Skrevet 25. september 2019 9 timer siden, Stina234 skrev: Det som ødelegger klimadebatten er politikere som kommer med meningsløse symbolpolitiske tiltak. Skal man gjøre noe med miljøet så må man tenke langsiktig, forskningsmiljøene må få tid til å se på problemstillingene og kunne utarbeide tiltak som faktisk virker. Akkurat det her tror jeg du har veldig rett i. Det oppleves som latterlig med bæreposeavgift når det er så enorme mengder plast overalt. Jeg bruker handlenett jeg altså, men synes dette var en typisk symbolsak som fikk altfor mye oppmerksomhet. Dessuten er jeg selv lei av tiltak der alt skyves over på enkeltindividet i stedet for at det sørges for strukturelle endringer. Men, jeg forstår fortsatt ikke at folk blir klimafornektere likevel, selv om de misliker politikken. Men, jeg har en god venn som tror på Soros-konspirasjonene, aliens og chemtrails, så jeg burde kanskje ikke blir overrasket.
Elaine Marley Skrevet 26. september 2019 #25 Skrevet 26. september 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner, innhold Kvinneguiden ikke ønsker å bli assosiert med og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Sliten&kjørt52 Skrevet 26. september 2019 #26 Skrevet 26. september 2019 (endret) Glad jeg samlet på primuser, parafinlamper, parafin, -og sånt. Er liv i kanoen og. Ikke mye jeg er ¨Stor på¨, -men har telt nåkk for detta livet, -og ett til, lett. Vet seff ¨bak og fram¨ på kart og kompass, land + sjø... Trenger ikke Batteri, -eller GPS jeg. ... ... a. Endret 26. september 2019 av Sliten&kjørt52
Gjest Geirfuglen Skrevet 26. september 2019 #27 Skrevet 26. september 2019 20 timer siden, slask skrev: Kanskje de synes det er fint å bli kvitt en som ikke forstår at han er offer for propaganda. Det blir forresten feil å kritisere Greta, for hun er misbrukt av en større gjeng pengesterke via hennes foreldre. At Carl I Hagen kommer på banen igjen er bare fint. Han vet tydeligvis hva han snakker om, akkurat som da han advarte mot svenske tilstander for 40 år siden. https://newsvoice.se/2019/04/vilseledande-klimatdebatt/ https://newsvoice.se/2019/04/klimatfornekare-konspiratorisk-klimatdebatt/ :-) 1 time siden, Elaine Marley skrev: Tråden er ryddet for spekulasjoner, innhold Kvinneguiden ikke ønsker å bli assosiert med og svar til dette. Elaine Marley, mod. Vet ikke helt hva du fjerna, men tenker at Newsvoice som elsker å skrive om homeopati og chemtrails antagelig ikke er så mye bedre.
A-hunter Skrevet 26. september 2019 #28 Skrevet 26. september 2019 10 timer siden, slask skrev: Greta uten manus En marionette-dukke som kynisk blir (mis-)brukt av krefter med sin helt egne, og ukjente, agenda. En aktivitet som ukritisk blir hyllet av noen av verdens mektigste mennesker og store skarer av mindre mektige. Som far og medmenneske frustrerer det meg grenseløst at dette blir akseptert, bejublet og forsvart over hele linja. Thunberg må ikke bli beskyttet mot seg selv, men mot de som i utgangspunktet skulle vært der for henne - de voksne rundt henne. Der er jo der, men ikke for henne. De er der for pengene, oppmerksomheten og makten hun skaffer de. 3
Gjest Optimo Skrevet 26. september 2019 #29 Skrevet 26. september 2019 Det er veldig mange med oppblåst ego og overdreven tillit til seg selv. Hele den "tenke sjæl" holdningen er latterlig. Det hjelper ikke å "tenke sjæl" hvis du ikke forstår hva du tenker og blir overbevist av hvilket som helst resonnement som kan høres noenlunde logisk ut, og der faktafeil i resonnementet går upåaktet hen. Majoriteten av de som virkelig kan noe om dette har advart lenge nok. Vi ser klimaet forandrer seg rett foran øynene våre. Hvorfor skal vi -ikke- gjøre noe? I verste fall får vi bedre luft og mindre forurensning uten at det hjelper på noe mer, men det er jo uansett en positiv ting. Det er tragisk at det ikke er noen politisk vilje til å ta grep.
Brutex Skrevet 27. september 2019 #30 Skrevet 27. september 2019 (endret) On 9/25/2019 at 10:23 PM, slask said: Greta uten manus Jeg gidder ikke se videoen men kan gjette hva som er poenget. Hun får noen spørsmål hun ikke kan svare på. Jeg har sett nok intervjuer hvor hun kan svare godt for seg til at jeg vet hun har langt mere peiling enn de fleste. Hun refererer heller ikke til seg selv men til vel etablert og akseptert forskning. Selv om hun er miljøaktivist skal hun få ha sine dårlige dager og ikke kunne svare på alt. At hun ikke kan svare sier heller ingen ting om at det ikke er en krise. De som er seriøst interessert kan søke opp global oppvarming på engelsk wikipedia ( også den norske siden er god). "Talk" siden er også interessant hvor det diskuteres motforestillinger o.s.v. Dette er en stjerneartikkel. Endret 27. september 2019 av Brutex 2
slask Skrevet 27. september 2019 #31 Skrevet 27. september 2019 17 minutter siden, Brutex said: Jeg gidder ikke se videoen men kan gjette hva som er poenget. Hun får noen spørsmål hun ikke kan svare på. Jeg har sett nok intervjuer hvor hun kan svare godt for seg til at jeg vet hun har langt mere peiling enn de fleste. Hun refererer heller ikke til seg selv men til vel etablert og akseptert forskning. Selv om hun er miljøaktivist skal hun få ha sine dårlige dager og ikke kunne svare på alt. At hun ikke kan svare sier heller ingen ting om at det ikke er en krise. De som er seriøst interessert kan søke opp global oppvarming på engelsk wikipedia ( også den norske siden er god). "Talk" siden er også interessant hvor det diskuteres motforestillinger o.s.v. Dette er en stjerneartikkel. Anbefaler et seriøst nettsted når det gjelder klimasaken.http://www.klimarealistene.com/ https://www.klimarealistene.com/vitenskap-2/klimarealistenes-vitenskapelige-rad/ 1
likestilling Skrevet 27. september 2019 #32 Skrevet 27. september 2019 Jeg kan/forstår mer fysikk, matte, kjemi etc. enn de fleste og er "delvis klimafornekter". Jeg nekter selvfølgelig ikke på at klimaet endrer seg, som det alltid har gjort, men jeg tror heller ikke på "hysteriet" som herjer nå. De som tror at NOEN fullt ut forstår hvordan klimaet på jorden fungerer, skjønner ikke hvor avansert det er. Det er helt åpenbart utrolig mye politikk her, det er bare å se på f.eks. den 97% "studien" og den håpløse metodikken der for å skjønne at det er en agenda bak. Ren løgn og en fornærmelse mot vitenskapen. Mange "skeptikere" kan ikke noe særlig om dette i det hele tatt, men det gjelder jammen de fleste som blindt aksepterer "alt" også. 5
slask Skrevet 27. september 2019 #33 Skrevet 27. september 2019 2 hours ago, likestilling said: Jeg kan/forstår mer fysikk, matte, kjemi etc. enn de fleste og er "delvis klimafornekter". Jeg nekter selvfølgelig ikke på at klimaet endrer seg, som det alltid har gjort, men jeg tror heller ikke på "hysteriet" som herjer nå. De som tror at NOEN fullt ut forstår hvordan klimaet på jorden fungerer, skjønner ikke hvor avansert det er. Det er helt åpenbart utrolig mye politikk her, det er bare å se på f.eks. den 97% "studien" og den håpløse metodikken der for å skjønne at det er en agenda bak. Ren løgn og en fornærmelse mot vitenskapen. Mange "skeptikere" kan ikke noe særlig om dette i det hele tatt, men det gjelder jammen de fleste som blindt aksepterer "alt" også. Fornuftig innlegg. Ivar Giæver er en som åpenbart ikke har latt seg kjøpe av de hysteriske og snakker om de små variasjonene i gjennnomsnittstemperatur. Han tviler på at det faktisk er mulig å måle gjennomsnittstemperatur korrekt. Mannen bak "frykt-kurven", temperaturkurven med form som ei ishockeykølle, Michael Mann ble for mange år siden utfordret av Tim Ball og det har vært flere rettsaker pga dette. Michael Mann (IPCC-type) har hele tiden nektet å gi fra seg datagrunnlaget for denne hockeysticken.https://principia-scientific.org/breaking-key-un-climate-fraudster-makes-concessions-tim-ball-lawsuit/ Heller ikke NASA er til å stole på, selv om mange ser på dem som en gud man bare må bøye seg for. De har jukset og forandret på sine egne data.From the publicly available data, Ewert made an unbelievable discovery: Between the years 2010 and 2012 the data measured since 1881 were altered so that they showed a significant warming, especially after 1950. […] A comparison of the data from 2010 with the data of 2012 shows that NASA-GISS had altered its own datasets so that especially after WWII a clear warming appears – although it never existed.”https://principia-scientific.org/nasa-exposed-in-massive-new-climate-data-fraud/ Mange viktige små-artikler - Klimanytthttps://www.klimarealistene.com/klimanytt/ IPCC er flere ganger avkledd av journalist Donna Laframboise i egne bøker. Hun driver eget nettsted.https://nofrakkingconsensus.com/?s=ipcc 1
StovnerJune Skrevet 27. september 2019 #34 Skrevet 27. september 2019 Jeg tror at for mange handler ikke dette om det er menneskeskapte klimaendringer eller ikke, men at de rett og slett ikke ønsker de endringene som må til for å gjøre noe med det. Man ønsker ikke å fly og kjøre mindre, eller spise mindre rødt kjøtt, eller legge ned store og lønnsomme bedrifter som forurenser. 5
Brutex Skrevet 27. september 2019 #35 Skrevet 27. september 2019 8 hours ago, slask said: Anbefaler et seriøst nettsted når det gjelder klimasaken.http://www.klimarealistene.com/ https://www.klimarealistene.com/vitenskap-2/klimarealistenes-vitenskapelige-rad/ Hadde du vært seriøs selv hadde du fortalt at dette er et nettsted som er veldig klima skeptisk. Kan du ikke bidra med et sted også som er like "for" klimakrisen slik at du også kan bli oppfattet litt seriøst? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå