AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #1 Skrevet 24. september 2019 Kan de med en personlighetsforstyrrelse ha depresjoner? Er det da «en del av» personlighetsforstyrrelse , eller egen diagnose? Anonymkode: a023b...bd0
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #2 Skrevet 24. september 2019 Tror man kan ha det som egen diagnose? Eller jeg vet ikke. Jeg ble først diagnostisert med alvorlig depresjon. Da var jeg innlagt over lang tid. Så etter nesten ett år hvor jeg da først hadde en lang og sammenhengende innleggelse og etter det var inn og ut av sykehus så ble det endret til personlighetsforstyrrelse på grunn av måten jeg håndterte alle de vanskelige følelsene på. Da ble depresjonsdiagnosen tatt vekk. Men jeg er jo likevel inn og ut av depresjoner. Så jeg og behandler pleier å omtale det som depresjon selv om det kanskje er linket opp til personlighetsforstyrrelsen. Jeg slet med tilbakevendende depresjoner i 16 år før jeg utviklet en adferd som var tydelig personlighetsforstyrret. Tankegangen min og diverse andre småting har derimot bært preg av det i årevis før jeg fikk diagnose. Personlighetsforstyrrelsen er jo der hele tiden, men depresjonen går jeg inn og ut av. Så i mitt hode kan man ha begge deler i hvert fall. Anonymkode: c91ab...7c4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #3 Skrevet 24. september 2019 Jeg har tvangspreget personlighetsforstyrrelse med sekundær angst og depresjon. Dvs at når livet blir for uforutsigbart og det skjer for mye/blir for hektisk, utløses først angst, så depresjon. Personlighetsforstyrrelsen krever en del energi, fordi jeg konstant må jobbe med/mot den for å fungere noenlunde normalt i hverdagen. Dermed skal det ikke så mye til før jeg blir svært sliten, angsten kommer snikende og jeg blir deprimert. Anonymkode: 857e4...cc4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #4 Skrevet 24. september 2019 En som har prostatakreft kan også få hudkreft uten av disse nødvendigvis har noen sammenheng. Slik er det også med psykisk sykdom. Diagnosene kan ha en påvirkning på hverandre, men det er ikke en selvfølge. Anonymkode: bb042...b46 2
duplexx Skrevet 24. september 2019 #5 Skrevet 24. september 2019 (endret) Jeg har tvangspreget personlighetsforstyrrelse, angst, OCD og er bipolar, nå med en ekstremt lang depresjon. Alt er mulig. Endret 24. september 2019 av duplexx 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #6 Skrevet 24. september 2019 Jeg har også diagnoser, vil dere høre mine? Jeg har depresjon og angst, bipolar, schizofren, Aspergers og adhd. Personlighetsforstyrrelser, introvert, leddgikt, tourette syndrom og psykotisk. Jeg leder!! 🙌🏼🙌🏼 Anonymkode: ad0bf...c25
Romilo Skrevet 24. september 2019 #7 Skrevet 24. september 2019 Det kan være en del av diagnosen, men også en egen diagnose. 1
duplexx Skrevet 24. september 2019 #8 Skrevet 24. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også diagnoser, vil dere høre mine? Jeg har depresjon og angst, bipolar, schizofren, Aspergers og adhd. Personlighetsforstyrrelser, introvert, leddgikt, tourette syndrom og psykotisk. Jeg leder!! 🙌🏼🙌🏼 Anonymkode: ad0bf...c25 Wow. Det var ikke engang morsomt! -1. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #9 Skrevet 24. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også diagnoser, vil dere høre mine? Jeg har depresjon og angst, bipolar, schizofren, Aspergers og adhd. Personlighetsforstyrrelser, introvert, leddgikt, tourette syndrom og psykotisk. Jeg leder!! 🙌🏼🙌🏼 Anonymkode: ad0bf...c25 Jeg har AIDS. Anonymkode: a9421...3c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå