Gå til innhold

Hvor er rimelig å reise?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har ikke reist på mange år og gleder meg sånn. Vi tenker å reide 2 voksne og 3 barn på 4-5-10 år. Jeg vet det er dyrest i høstferien, men det er kun da vi og barna har fri, så må bare ta den. Vil bare flykte til et varmere sted, og siden jeg bare har reidt til Paris, så kjenner jeg ikke til andre steder. Når jeg ser på pris på fly og opphold, kjenner jeg at jeg blir blakk når jeg kommer hjem. Har søkt meg ihjel, men alt er like dyrt. Har dog bare søkt på hellas og spania. Er det noen andre land som er så varm og god, trygg, og billig? Ikka asia. Prismessig, hvilke land er billigere?

Anonymkode: adf5f...a39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt Middelhavet er det vel fint. Har du søkt på Norwegian? 

Anonymkode: c916a...1fb

Skrevet

Sjekk Agadir. Marokko`s "syden"  Litt kaldt på natta, men varmt og godt på dagtid. Veldig billig med mat, drikke, transport og utflukter :) 

Anonymkode: a6282...452

Skrevet

Det er heller flybillett og hotell jeg tenker på. Vi kommer til å være mye på dtranda og div utflukter for barn. Ikke shoppe eller alkohol eller noe. Søkte på masse rart, endte opp med 12k på hotell og 22k på flybillett. Det er for 6 dager og utrolig dyrt!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er heller flybillett og hotell jeg tenker på. Vi kommer til å være mye på dtranda og div utflukter for barn. Ikke shoppe eller alkohol eller noe. Søkte på masse rart, endte opp med 12k på hotell og 22k på flybillett. Det er for 6 dager og utrolig dyrt!

Oj, det var sykt dyrt! Hvilket sted er dette? Er helt sikker på at du kan finne - mye - billigere.

Anonymkode: 05d55...8c5

Skrevet

Det er til rhodos hellas. Vi er jo 5 stk, så 22k er kanskje riktig det, men trodde det skulle være billigere. Syntes jeg så annonser til disse landene i syden for ca 1000kr annonsert i hytt og pine,  så 22k er en sjokk. Men kanskje gjaldt kampanjen dager utenom ferier ?

Skrevet

Søkte på restplass.no, der fant jeg 8 dager fra 30 sept( høstferie på Sørlandet) til Hellas (17 000)og Spania (20 000)for fly og hotell tilsammen. 2 v og 3 b. 

Anonymkode: 26dc2...edf

Skrevet

Man kunne ikke søke på eksakt dato. Det står bare hvilken mnd. Så jeg valgte oktober siden vi ønsker å dra 1-6okt. Og kom opp 8300kr per person. X5 stk blir dette ca 41.000kr.

Skrevet

Fikk heller ikke lagt til hcor mange personer. Så dette var veldig rart.

Gjest frankie1985
Skrevet

Stort sett billig overalt egentlig hvi du bare tar det billigste flyet på www.momondo.no og så tar du drosje når du er fremme og ber om det billigste hotellet

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er til rhodos hellas. Vi er jo 5 stk, så 22k er kanskje riktig det, men trodde det skulle være billigere. Syntes jeg så annonser til disse landene i syden for ca 1000kr annonsert i hytt og pine,  så 22k er en sjokk. Men kanskje gjaldt kampanjen dager utenom ferier ?

Det pleier å være dyrere i skoleferien.

Anonymkode: c916a...1fb

• Liker 1
Skrevet

Noen som vet hva dette betyr? 

Måltider: selvhusholdning

Står på nå jeg søker på hotell

Skrevet

Når skal du reise det spiller inn rolle.

vinterstid anbefaler gc, rimelig, varmt og rimelig.

Anonymkode: 07928...48b

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hva dette betyr? 

Måltider: selvhusholdning

Står på nå jeg søker på hotell

At du kan/må lage maten selv der. 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kunne ikke søke på eksakt dato. Det står bare hvilken mnd. Så jeg valgte oktober siden vi ønsker å dra 1-6okt. Og kom opp 8300kr per person. X5 stk blir dette ca 41.000kr.

Vanskelig å finne pakke tur til de datoene, da er det bedre å søke 29 sept til 6 okt. 

Skrevet

Høstferien og andre skoleferier så tripples prisen. Sjekk chartertilbydere. De blir oftest rimligest på slike reiser.

Anonymkode: 02b98...578

• Liker 1
Skrevet

Er ca dobbelt så dyrt på attraktive datoer, som høstferie. Du kan spare flere tusen på å bare fly ned en dag før og hjem en dag før/etter "alle andre". Kanskje vurdere 4 dager i stede for 6 dager. 

Jeg vet ikke priser, men er veldig fint i Kroatia. Ikke supervarmt, men vårvarmt vil jeg tro. 

Hvis dere ikke må til Syden er Polen, Estland, Latvia billige land å reise til. Kan dra på badeland og lignende i stede. 

Skrevet

Høstferie er alltid myyye dyrere enn ukene før og etter, så i skoleferiene og når dere bestiller såpass seint vil du nok måtte betale denne prisen dessverre. Sjekket Kreta eller kypros? På restplass får du lagt inn eksakt dato og antall personer btw.

Anonymkode: f8758...853

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser at det er forskjell på pris fra dag til dag. Om man reiser 30 sept så er flybilletten 5000kr dyrere (totalt for alle 5)

Jeg nevnte oppe ang måltid: husholdning. Og fikk til svar at man må lage maten selv. Dette frister ikke. På hjemmesiden til hotellet står det også froskost og missag halvpensjon eller noe. Betyr ikke det at det er med når man bestiller rommet? Eller ee det noe man må bestille ekstra ved siden av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...