Gå til innhold

Trene/idrett i voksen alder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du begynt å trene eller en ny idrett eller sport i voksen alder, og blitt god? Eller fått god progresjon? Jeg blir så fort demotivert over at jeg ikke har vært særlig aktiv i barndommen og føler litt at «løpet er kjørt» selv om det er mange ting jeg har lyst til. 

Anonymkode: faf10...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kast deg i det! Blir ikke helt det samme, men jeg ble med på aerobic i basseng, aldri prøvd før og ikke vært spesielt aktiv, men jeg trives veldig, og merker allerede at jeg er bedre😅

Anonymkode: e6582...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg red på hobbynivå frem til jeg var 15, så hadde jeg en pause frem til jeg var 22. Da kjøpte jeg meg en ok hest og nå er jeg i norgestoppen. 

Anonymkode: b6de3...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en kreftdiagnose så startet jeg så smått å jogge i en alder av 48. Det er fire år siden. Har aldri løpt tidligere, spilte riktignok en del fotball i tenåra.

I år har jeg fullført 3 maraton og 2 halvmaraton. Jeg løper i snitt ca 40km i uka. 

Løpet er aldri kjørt. Det er aldri for sent! Du kan aldri få gjort noe med det som har vært, bare det som ligger foran deg :)

Endret av Gjeste mann
skriveleif
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente håndball fram til jeg var 15. Stoppet helt med å trene fram til jeg ble 25. Da fikk jeg mitt første barn og var blitt overvektig. Begynte å trene igjen først og fremst for å gå ned i vekt, men ble helt «frelst». Begynte først å løpe, og etter en stund løp jeg 1 mil 3-4 ganger i uka. Etter det begynte jeg med styrketrening og har holdt på med det i 7-8 år nå. Er blitt veldig sterk, sterkere enn enkelte menn også, og det er veldig moro. Tror jeg hadde kunnet konkurrere (og til en viss grad hevdet meg) i styrkeløft dersom jeg hadde gått inn for det. 

Er bare å kaste seg ut i det. Er ingenting som tilsier at man må ha trent som barn/ungdom for å bli god i noe (selv om det er klart at tiden for å gjøre en karriere ut av det, har gått fra en). Bare sett i gang! Det er morsomt når man ser framgang, men man må jo ha noe tålmodighet.

Anonymkode: d6158...c70

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All aktivitet utover å sitte på ræva, gir bedre resultat enn å bare sitte på ræva. Jeg leser mellom linjene at du ikke egentlig har lyst til å drive idrett, men til å bli en idrettsstjerne. Om man blir god i en idrett, avhenger av anlegg, mulighet, innsats. Det er ikke hvorvidt man har drevet med idrett som barn, men hvorvidt man blir demotivert over at man ikke har det, som avgjør om løpet er kjørt.

Anonymkode: 3f17e...92a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med kampsport i en alder av 23, og har bronse fra EM nå. 

Jeg har også hatt enorm fremgang med løping, som jeg begynte med seriøst i en alder av 34. 

Anonymkode: b3730...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...