Gå til innhold

For seint å begynne med klatring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 25 år og har lyst å begynne å klatre. Jeg er ikke så veldig sterk. Er det for seint for meg å begynne nå? Kan jeg bli flink om jeg klatrer mye?

Anonymkode: 5b811...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte med klatring etter jeg fylte 30. Jeg forstår ikke hva du mener med for sent? Hvis du vil bli proffklatrer er det nok kanskje for sent, men å klatre på hobbybasis blir man aldri for gammel til.

Anonymkode: 0a435...dd7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 25 år og har lyst å begynne å klatre. Jeg er ikke så veldig sterk. Er det for seint for meg å begynne nå? Kan jeg bli flink om jeg klatrer mye?

Anonymkode: 5b811...781

Det er vel opp til deg og kroppen din. Har du lyst å begynne og klatre så er det bare å sette i gang! At du ikke er så veldig sterk kan jo endre seg, du blir kanskje sterkere etter hvert som du får brukt musklene dine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man min startet da han var 45....

Anonymkode: 3caf4...e73

*mann

Anonymkode: 3caf4...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet da jeg var 29 år. Klatrer syver-ruter nå, og selv om jeg angrer på at jeg ikke begynte før, er jeg sjeleglad for at jeg startet. Er den beste aktiviteten jeg har drevet med. 

Klatring er en enmannssport. Det er deg og veggen. Du kan klatre med en som er bedre/dårligere enn deg og dere kan begge ha det like morsomt. 

Anonymkode: bed37...75f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varen gang en som stilte samme spørsmål, men da om å begynne å spille et instrument. Svaret han fikk er det samme jeg vil gi deg:

Det er for seint når du ligger seks fot under torva, ikke før. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på klatrekurs som 28-åring og de fleste var eldre enn meg. Fantastisk morsom sport, og jeg ble raskt sterk og klatret forholdsvis vanskelige ruter. 

Jeg slet en del med stive skuldre og har sluttet for en periode nå. Så anbefaler å trene variert styrke ved siden av.

Anonymkode: 46287...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...