Gå til innhold

Alternativ til Drops Flora garn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal strikke en genser i gave, og oppskriften er i Drops Flora. Har lest litt på nettet og ser at enkelte opplever at garnet siger mye. Jeg har aldri strikket av Flora så jeg vet ingenting om garnet. 

Jeg lurer på om jeg eventuelt kan bruke Sandnes Tynn Alpakka Ull?  Sandnesgarn Tynn Alpakka Ull

Sandnesgarn pinne nr 3.5

Drops Flora pinne nr 3 

Eller har noen andre forslag?

Vil gjerne gi bort en genser som holder seg fin!

Anonymkode: cff5c...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal strikke en genser i gave, og oppskriften er i Drops Flora. Har lest litt på nettet og ser at enkelte opplever at garnet siger mye. Jeg har aldri strikket av Flora så jeg vet ingenting om garnet. 

Jeg lurer på om jeg eventuelt kan bruke Sandnes Tynn Alpakka Ull?  Sandnesgarn Tynn Alpakka Ull

Sandnesgarn pinne nr 3.5

Drops Flora pinne nr 3 

Eller har noen andre forslag?

Vil gjerne gi bort en genser som holder seg fin!

Anonymkode: cff5c...6c9

Garnet må ha samme løpemeter pr. Nøste, samme strikkefasthet på samme pinnetykkelse for at du skal kunne bytte garn til mønsteret uten å gjøre omregninger. 

Jeg har forstått at Drops garnet er veldig følsomt for riktig behandling ved vask og bruk for å oppføre seg bra. Drops Flora har jeg ikke prøvd, men har garn liggende til å strikke en genser av. Har ikke oppfattet at Flora oppfører seg ugreit i strikkegrupper på facebook. 

Anonymkode: 1c6e5...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...