Gå til innhold

Kreta - Kato Stalos

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Heisann!

Til helgen reiser vi til Kreta og skal bo en plass som heter Kato Stalos. Vi har leid bil og skal derfor kjøre til hotellet selv, men problemet er å finne fram. Finner ikke noe kart over området og reiseoperatøren vår har ikke svart oss på spørsmål om veibeskrivelse.

Noen som vet om det er lett å finne fram dit, god merking langs veien eller vet om et kart vi kan kjøpe som viser veien til Kato Stalos godt?

Er det kanskje super lett å finne fram og jeg bare sitter å bekymerer meg helt uten grunn... Noe jeg er super flink til. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med dere lander på flyplassen ved Chania (ikke Heraklion?)?

Kato Stalos er en av de badestedene som ligger vest for Chania by, og det er litt vanskelig å si nøyaktig hvilket sted som begynner hvor da de overlapper hverandre i en viss grad.

Jeg ville valgt "sjøveien". Dersom dere kjører fra flyplassen følger dere bare skiltingen til Chania by og kjører rett gjennom byen til dere er ute ved kysten. (vet ikke om det er noe særlig bra skiltet, "Platanias" kanskje?)

Men lenger ut av byen er det godt skiltet i alle fall.

Dersom dere frykter trafikken i Chania by (jeg synes det går helt greit, er bare å ta det med ro) er det bare å ta motorveien, og deretter ta av til disse badebyene når det står skiltet.

Vet ikke om dette var til hjelp. Uansett er det svært gode kart å få kjøpt på flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tusen takk! Ja vi skal lande på Chania flyplass. Nå har jeg en ting mindre å bekymre meg for :-) (Jepp... det er det jeg er best på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat sånn selv. Elsker å reise og er veldig selvstendig, men må ha full kontroll. Særlig over reisetider og billetter og sånt.

På en sær måte så liker jeg det også. Lese busstider og annet rart før jeg drar... Går nok litt opp i planleggingen. :oops:

Saga solreiser har et lite kart over området på sine nettsider, men det er ikke noe kjørekart akkurat.

http://www.westkreta.de/mapcrete_394kb.htm

Ikke et kjempebra kart men du ser i allefall sånn ca hvor dere kan kjøre.

Er litt misunnelig nå. Husk å ta bussen inn til byen. Fantastisk vakkert! Nå rekker dere vårblomstringen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

He, he akkurat slik jeg er :-)

Jeg planlegger i ukesvis før vi reiser, leser bøker og kart osv. Så mannen min sin oppgave går helst i å kjøre og å bære tunge ting :-) Han tar livet mer med ro enn meg, jeg trenger å være litt "kjent" på plassen først.

Gleder meg super masse!

Tusen takk for link til kart - det var MYE bedre enn noen jeg har funnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...