AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #1 Skrevet 22. september 2019 Vi er litt nye i gaming-verden, og sliter litt med å finne fram i jungelen av spill. Spesielt spill som har helst norsk tekst? (dansk eller svensk kan også gå) 8-åringen vil gjerne spille selv, men foretrekker åpen verden/puszzle/adventure-spill og de har gjerne mye historie og tekst som må leses for ikke å gå glipp av viktige ting i spillet. Playstation og nintendo switch er konsollene vi har tilgjengelig. Anonymkode: 3afd0...093
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #2 Skrevet 22. september 2019 Den lengste reisen? Skal sies at jeg aldri likte det spillet selv.. Anonymkode: 23789...4ac 1
Titania Skrevet 22. september 2019 #3 Skrevet 22. september 2019 Jeg tror lego city undercover er på enten norsk eller dansk. Ble plutselig litt usikker. Men veldig morsomt spill i hvertfall! 😄 Ellers er ikke Knack (ps4) så dumt, men litt usikker på aldersgrensen på det - selv om det er barnespill. Ratchet & clank er på norsk 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #4 Skrevet 22. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Den lengste reisen? Skal sies at jeg aldri likte det spillet selv.. Anonymkode: 23789...4ac Takk for tips! Kult med norskutviklet spill, men så ut til å pass bedre for litt eldre spillere - burde kanskje lagt til spill med norsk tekst som passer for barn i tittelen også, beklager det 31 minutter siden, Titania skrev: Jeg tror lego city undercover er på enten norsk eller dansk. Ble plutselig litt usikker. Men veldig morsomt spill i hvertfall! 😄 Ellers er ikke Knack (ps4) så dumt, men litt usikker på aldersgrensen på det - selv om det er barnespill. Ratchet & clank er på norsk Tusen takk for tips! I hvilken versjon/plattform har du lego city undercover? Var faktisk skuffelsen av å finne ut at det kun var engelsk etter at vi lasta ned på switch (eller gjør vi noe feil...?) som var grunnene til tråden. Skal sjekke ut de to andre! Sånn forøvrig, de to vi har på norsk til nå er Lego Worlds på Playstation og Pode på Switch Skulle ønske det var en søkefunksjon i nettbutikker/online funksjon å søke etter språk! Anonymkode: 3afd0...093
Titania Skrevet 22. september 2019 #5 Skrevet 22. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for tips! I hvilken versjon/plattform har du lego city undercover? Var faktisk skuffelsen av å finne ut at det kun var engelsk etter at vi lasta ned på switch (eller gjør vi noe feil...?) som var grunnene til tråden. Skal sjekke ut de to andre! Sånn forøvrig, de to vi har på norsk til nå er Lego Worlds på Playstation og Pode på Switch Skulle ønske det var en søkefunksjon i nettbutikker/online funksjon å søke etter språk! Anonymkode: 3afd0...093 Jeg husker ikke hvilke språk den var på til switchen - jeg hadde det først på wii u, og der var i hvertfall dansk et alternativ. Også kjøpte vi det på switchen også, men har det ikke her lenger, så det husker jeg ikke noe av 😛 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #6 Skrevet 22. september 2019 Er det ikke like greit å starte med spill som har engelsk tale og tekst?, nå er jeg svingammel men jeg lærte utrolig mye engelsk fra spill og da spesielt Leisure suite Larry som absolutt ikke er egnet for barn og andre spill som Monkey Island serien. Når jeg tenker meg om så var det også andre spill som Police Quest og Space Quest... Det viktigste er at dere som foreldre setter dere inn i spillene og skjønner hva det går ut på, det er også en fin mulighet til å spille sammen med 8 åringen og samtidig lure inn litt språkundervisning. Anonymkode: e1372...e40
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #7 Skrevet 23. september 2019 Gå for engelske spill, super mulighet å utvikle språkferdighetene 😊 Anonymkode: cfbb8...2e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå