Gå til innhold

ALLTID antibiotika ved UVI?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må man alltid ta det dersom man tester postitivt på uvi? Jeg har tydeligvis ikke svie ved vannlating om jeg får uvi. Gikk med det en stund for første gang og våknet en natt med store smerter i blæra å tisset helt mørkerødt blod. Hadde fullt utslag på hele stripset jeg tok på legevakten. Fikk antibiotika. Ble akutt  kjempesyk på bare 4 timer .. De siste dagene har jeg hatt litt vondt i blæra dom jeg kjenner igjen fra den natten. Er vondt nedentil og føles som jeg må på do heletiden. Kan jeg nå bare drikke myyyye og skylle gjennom kroppen ofte slik at det går over ? Nå kjenner jeg iallfall at det er noe der i motsetning til sist da det hadde gått for langt.  Jeg tåler antibiotika svært dårlig og vil helst ikke🙄 Noen med erf??

Anonymkode: 78588...b75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En jeg kjenner sluttet med antibiotika ved UVI og begynte med tranebærjuice istedenfor, hun sier det funker mye bedre for henne.

Anonymkode: bbc92...22e

Skrevet

Jeg må ha, kjenner som oftest ikke noe og blir plutselig dårlig. Har alltid antibiotika liggende så jeg kan ta, men om man ellers er frisk og rask er det nok ikke alltid nødvendig. 

Anonymkode: a772d...c49

Skrevet

Sist jeg prøvde å drikke bort UVI med vann og tranebærjuice, fikk jeg nyrebekkenbetennelse, og var alvorlig syk med skyhøy feber i en uke. Så jeg ville vært veldig forsiktig med å anbefale det. Jeg har hatt UVI sikkert 10 ganger i løpet av livet, og har aldri blitt kvitt det uten antibiotika, selv om jeg begynner tranebærdrikkinga allerede på første dagen med symptomer. 

Anonymkode: 956cf...503

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan bli alvorlig syk om jeg lar være. Må ha antibiotika liggende hjemme hele tia så jeg kan regulere det selv da det er så ofte og så aggressivt.

Anonymkode: 0ff91...bea

Skrevet

Det er vel best å være føre var, det kan i verste fall ende opp med nyrebekkenbetennelse og videre er veien kort til blodforgiftning. 

Har selv tatt kverken på begynnende UVI med tranebær, men har også måttet ha antibiotika når det ikke har hjulpet. Ta UVI på alvor! 

Anonymkode: 27723...0af

Skrevet

Ikke alltid, UVI kan gå over av seg selv. Det går an å få tatt knekken på det med å drikke masse og la kroppen gjøre jobben.

Men for min del funker det ikke, jeg har slitt med urinveisinfeksjoner hele livet, og det går ikke over uten antibiotika, dessverre. For min del blir det ofte nyrebekkenbetennelse hvis jeg prøver å "drikke det bort", for venninna mi funker det fint med bare tranebærjuice når hun kjenner symptomer.

Anonymkode: 32808...6e2

Skrevet

De gangene jeg ikke har tatt antibiotika, el tatt det for sent, har det spred seg til nyrebekken bet og sepsis. Så ja, jeg mener man må det. Mulig tranebær og mye vann kan hjelpe helt i startfasen, før det er tydelig utslag på dyrkning av urinprøver... Jeg har aldri opplevd at det har fungert , men vi er jo ulike

Anonymkode: d6a58...a52

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

En jeg kjenner sluttet med antibiotika ved UVI og begynte med tranebærjuice istedenfor, hun sier det funker mye bedre for henne.

Anonymkode: bbc92...22e

Tranebær har ingen effekt mot UVI. 

Anonymkode: a772d...c49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...