Gå til innhold

Regjering med Listhaug i spissen


sonush

Anbefalte innlegg

Ja da, enda en tråd om Listhaug. Skal si jeg skjønner hvorfor hun Listhaug er/var fredet. Hvorfor hun var så viktig for frp/regjeringen. Hun var den ENESTE som garanterte dem seier, etter min mening. Hun holdt folk opptatt med sin retorikk, trollbandt de som trodde at Norge blir tatt over av innvandrere, med sine særrettigheter, krav om kjønnsdelte klasser, ønsker om å ikke spise svinekjøtt, ha slutt på julesanger i skolen/barnehagen og slutt på kristendom som hoved religion i Norge. Skjønner godt at folk er skeptiske når innvandrere kommer med alle disse kravene. Da MÅ man ha Listhaug i spissen. 

Listhaug er så viktig at andre ting som regjeringen driver med er småtterier, til sammenligning. 

Eksempel: 

Kutt i barnetillegget for uføre. Svekking av bostøtten. Ta retten til feriepenger fra arbeidsledige. Kutt i dagpengene. Skatt på sluttpakker. Kutt i pleiepengeordningen. Lavere stønad til bleier for inkontinente. Høyere innslagspunkt for statlig støtte til trafikkskadde, multihandikappede og andre sterkt pleietrengende. Reduksjon eller fjerning av støtte til diett for folk med cøliaki og glutenallergi. Innstramming av stønad til tannregulering. Kutt i støtte til spesialdiett for barn med alvorlig genfeil.

På toppen av dette falt 17.000 mennesker ut av AAP-ordningen da regjeringen strammet den inn. Mange mistet inntekten sin uten å være avklart verken for uføretrygd eller for arbeid. Flere tusen ble skjøvet over på sosialhjelp. Men du får ikke sosialhjelp før du har kvittet deg med eiendelene dine. Som huset ditt. Eller bilen din. Da slipper du i det minste bompenger.

(Hege Ulstein, Dagsavisen https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/og-na-politikk-1.1586947

Jeg håper inderlig at de som har stemt på denne regjeringen, kun pga innvandringspolitikk, ikke samtidig har bekjente, venner og ikke minst familie som står på randen til å miste hus og hjem, pga det de har mistet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er mye drit i Høyre og FrP politikk, men innvandringspolitikken er meget viktig. Troverdigheten til FrP og Høyre er bånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ille hvordan Solberg regjeringen har holdt på. Det var en god fremstilling, fordi om man kan sette enda mer på listen. 

Det er jo nettopp det som er så skrekkelig frustrerende, at de eneste som tydelig uttalt ønsker å begrense den ikke-vestlige innvandringen er et av partiene i den desidert verste regjering på velferdspolitikk i moderne tid. 

Så kan man jo spørre seg hvorfor disse kuttene kommer nå? Når en ser på innvandrings regnskapet så koster det enormt. Jeg ser alle disse velferdskuttene som skadebegrensning av den feilslåtte innvandringspolitikk vi har hatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Skjønner ikke at folk gidder denne konstante mobbingen av høyresiden i politikken. Tror dere virkelig at forskjellen er så enorm politisk? Landet må uansett dekke inn sine utgifter. Det absolutt enkleste i politikk er å si ja til alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det bare årsaker til at jeg stemte frp du lister opp. Håoer virkelig vi får se mer av dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Paramount skrev:

Skjønner ikke at folk gidder denne konstante mobbingen av høyresiden i politikken. Tror dere virkelig at forskjellen er så enorm politisk? Landet må uansett dekke inn sine utgifter. Det absolutt enkleste i politikk er å si ja til alt. 

Uenighet har ingenting med mobbing å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Husholdning1 skrev:

Her var det bare årsaker til at jeg stemte frp du lister opp. Håoer virkelig vi får se mer av dette.

Skulle gjerne visst hvilke årsaker du viser til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Husholdning1 skrev:

Her var det bare årsaker til at jeg stemte frp du lister opp. Håoer virkelig vi får se mer av dette.

Ja, sjuke folk kan jaggu bare ha det så godt. Hvorfor skal samfunnet bidra med å hjelpe dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Guile skrev:

Ja, sjuke folk kan jaggu bare ha det så godt. Hvorfor skal samfunnet bidra med å hjelpe dem? 

At folk er syke får ikke pengene til å rekke lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

At folk er syke får ikke pengene til å rekke lengre.

Håper for din del at du ikke faller utenfor arbeidslivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Guile skrev:

Håper for din del at du ikke faller utenfor arbeidslivet. 

Jeg håper for min del at jeg gjør det. Som ufør og uføretrygdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listhaug er det verste som kan skje Norge. Hun er rett og slett ikke god. Kristenkonservativ og populistisk . Jeg blir depressiv av tanken på Listhaug som statsminister.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.9.2019 den 22.06, sonush skrev:

 

Jeg håper inderlig at de som har stemt på denne regjeringen, kun pga innvandringspolitikk, ikke samtidig har bekjente, venner og ikke minst familie som står på randen til å miste hus og hjem, pga det de har mistet. 

Vel, jeg kjenner mange som har mistet hus eller fått mye dårligere økonomi under de rødgrønne, men ingen som har gjort det under denne regjeringen. Faktisk kjenner jeg også noen som fikk beholde barndomshjemmet fordi arveavgiften falt bort. Ellers måtte de selge det. Så dette er min personlig erfaring om dette.

 

Jeg liker at Listhaug sier ting rett ut. Det er veldig få politikere som gjør det. Å si ting rett ut og som de er er noe jeg liker hos alle, ikke bare politikere. Jeg ville helst se en ren H og Frp regjering med majoritet i 4 år og deres politikk, men dette blir vanskelig slik ting er nå. Frp med ansvar for innvandring, justis og samferdsel, H med ansvar for resten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Drizzt skrev:

Vel, jeg kjenner mange som har mistet hus eller fått mye dårligere økonomi under de rødgrønne, men ingen som har gjort det under denne regjeringen. Faktisk kjenner jeg også noen som fikk beholde barndomshjemmet fordi arveavgiften falt bort. Ellers måtte de selge det. Så dette er min personlig erfaring om dette.

 

Jeg liker at Listhaug sier ting rett ut. Det er veldig få politikere som gjør det. Å si ting rett ut og som de er er noe jeg liker hos alle, ikke bare politikere. Jeg ville helst se en ren H og Frp regjering med majoritet i 4 år og deres politikk, men dette blir vanskelig slik ting er nå. Frp med ansvar for innvandring, justis og samferdsel, H med ansvar for resten.

Frp med ansvar for justis? Hvor har du vært de siste 6 åra?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Apis skrev:

Frp med ansvar for justis? Hvor har du vært de siste 6 åra?

Hva er det du ikke forsto? Partiet som har ansvar for justis i en flertallsregjering, bestående av 2 partier, får godt med handlingsrom å innføre egen politikk på feltet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Drizzt skrev:

Hva er det du ikke forsto? Partiet som har ansvar for justis i en flertallsregjering, bestående av 2 partier, får godt med handlingsrom å innføre egen politikk på feltet.

Først bør vel Frp finne kapable justisministre, før de får ansvar for noe som helst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Apis said:

Først bør vel Frp finne kapable justisministre, før de får ansvar for noe som helst. 

Tenker først og fremst de bør begynne å lete blant jurister.....

Jeg tror det er en fordel, at justisministeren har juridisk bakgrunn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Apis skrev:

Først bør vel Frp finne kapable justisministre, før de får ansvar for noe som helst. 

Anundsen og Wara var mer enn kapable. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...