Gå til innhold

Hvor farlig er mugg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kom til skade for å spise en veldig ekkel yoghurt. Den siste biten smakte noe helt ubeskrivelig vondt. En smak jeg aldri har kjent før. 

Metket det ikke før jeg svelget noe av den, at det var en klump med grønn ekkel mugg oppi. Brekte meg, men klarte ikke å spy det opp. Kjenner meg så utrolig ekkel, men jeg vil ikke ringe legevakten uten grunn. Andre som har erfaring med slike uhell? :( 

Anonymkode: a1096...e86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den muggen som er på maten, som gjerne er grønn, er ikke så farlig som svartmugg man kan ha i leiligheten f.ex. Tror ikke du vil merke stort til det annet enn å bli litt dårlig i magen.

Anonymkode: 40dff...282

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den muggen som er på maten, som gjerne er grønn, er ikke så farlig som svartmugg man kan ha i leiligheten f.ex. Tror ikke du vil merke stort til det annet enn å bli litt dårlig i magen.

Anonymkode: 40dff...282

Det var i hvert fall betryggende. Ja den var veldig grønn. Men fy så ekkelt! Tror det må være det vondeste jeg noen gang har smakt. Æsj! En ting er i hvert fall sikkert. Den yoghurten kjøper jeg ikke igjen 🤢

Skrevet

Den største skaden er nok at det føles kvalmt, og som det blir sagt at du kanskje blir litt dårlig i magen. Ellers er det nok ganske ufarlig 

Anonymkode: 05c00...710

Skrevet

Får håpe det var for lite til at jeg kjenner videre ubehag da. Har fått høre at mugg er farlig, så jeg ble bekymret. Du som nevnte svartmugg, hva er det som gjør den farlig?

Skrevet

Om muggen du spiser er farlig eller ikke vet man ikke uten å teste den i laboratoriet. Det er derfor man ikke skal spise mugg, fordi den kan være farlig, det skilles ut giftstoffer som lagres i kroppen.

https://www.kk.no/livstil/dette-bor-du-vite-om-mugg-pa-mat/67802774 

Svartmugg i hus er noe helt annet, man kan ikke sammenligne de to, de er skumle på hver sin måte. 

Anonymkode: 2e3a1...3bd

Skrevet

Æsj. Jeg får bare ringe hvis jeg blir skikkelig dårlig. Takk for svar og link :( 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...