AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #1 Skrevet 21. september 2019 Min gamle laptop har tatt kvelden. Dessverre rakk jeg ikke å kopiere bilder og slikt fra pc. Dere kan selvfølgelig ikke vite hva som er galt, men er det noe jeg selv kan gjøre for å få ut bilder og filer fra harddisken? Ta ut selve harddisken og kople til noe annet? Eller levere til noen som kan ordne det for meg, er eneste måten? Det er sikkert dyrt det. Noen ideer? Anonymkode: 42870...998
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #2 Skrevet 21. september 2019 Ta ut harddisken og koble til en annen pc. Du får finne en mann som kan hjelpe deg med det tror jeg 😜 Anonymkode: 43e06...845
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #3 Skrevet 21. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta ut harddisken og koble til en annen pc. Du får finne en mann som kan hjelpe deg med det tror jeg 😜 Anonymkode: 43e06...845 Må det være en mann? Kan like gjerne være en IT - kvinne!! Uansett spørsmålet var om det er noe som er lett å gjøre selv? Anonymkode: 42870...998
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #4 Skrevet 21. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må det være en mann? Kan like gjerne være en IT - kvinne!! Uansett spørsmålet var om det er noe som er lett å gjøre selv? Anonymkode: 42870...998 Det må være en mann, ja. Anonymkode: 14b45...09c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #5 Skrevet 22. september 2019 Hvis laptopen allerede er død så har du jo ingenting å tape, bruk et lite stjerneskrujern og skru ut alle skruene på undersiden og eventuelt et lite flattjern for å bryte mellom skjøtene etterpå. Harddisken er enkel å ut, du kan koble den til en annen pc etterpå med et SATA til USB adapter. Anonymkode: fff4a...434 1
Okapi Skrevet 22. september 2019 #6 Skrevet 22. september 2019 Det spørs jo helt hvorfor laptopen har krepert. Hva er det som ikke virker? Hvis det er harddisken blir det nok ikke så lett, men samtidig vil du jo kunne fikse maskinen med en ny disk. Hvis disken funker, kan du lett koble den til en annen maskin ved å sette den i en sånn.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #7 Skrevet 22. september 2019 Hva slags merke/modell er laptopen din TS? Anonymkode: 184be...c8d
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #8 Skrevet 25. september 2019 Som sagt over, du kan ta ut harddisken. Det er ikke noen stor greie, det vanskeligste er vel å få tak i små skrujern hvis ikke du har det liggende. Du kan koble den til en skrivebordspc eller kjøpe omformer med mini USB. Du kan bruke en app via telefonen/nettbrett til å få tak i informasjonen på harddisken sett at telefonen din/nettbrett er av nyere sort. Ellers vil det kanskje ikke fungere/gå ekstremt tregt. Men ofte når harddisken er gåen fungerer enda pcen til å kjøre sikkerhetsmodus o.l. siden pc-en også har RAM(random access memory), OG pc-en gir deg beskjed om at harddisken ikke føler seg vel lenge i forveien av at den gir helt opp. Vær mer spesifikk, hva skjedde med pc-en før den sluttet å fungere? Har pc-en slitt lenge før den en dag segnet om? Var alt ok en dag, også var det plutselig ikke mulig å få liv i den dagen etter? Kommer strømlyset på om den er koblet til strøm? Anonymkode: 1602a...42c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå