Gå til innhold

Min far har lurt meg angående en leilighet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min far vant x antall kroner, og kjøpte en leilighet til meg, samboeren og våres baby, da vi bor på et sted med dårlig isolerte vinduer. Han sa helt i fra begynnelsen at leiligheten skulle stå på meg. Nå har jeg brukt flere timer med sparkling, maling av hele leiligheten og x antall kroner på maling og diverse utstyr. Vi flytter om 2 dager.

Nå kommer det frem at han har lurt meg og ønsker å eie den selv. Han vil vi skal betale leie til han.

Jeg har da pusset opp hans leilighet. 

Vi er nå nødt til å flytte dit men jeg kommer til å sende kvitteringer for alt jeg har betalt og pusset opp. Hva tenker dere?

 

Anonymkode: 98356...487

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke til dere eller din far. Men ut fra det jeg tror, så hadde jeg vært ydmyk og takknemlig fordi han ville at vi skulle få bo i en leilighet som han hadde kjøpt. Jeg hadde ikke tolket at han hadde kjøpt en leilighet i gave til oss. Hadde han sagt han hadde kjøpt en leilighet til meg, så hadde jeg tolket det som at det var en leilighet vi kunne få benytte oss av, og selvsagt betale en viss sum i leie.

At du har pusset opp og malt, synes nok din far er kjempe fint. Det synes el dere også. Det blir din far helt sikkert med på å trekke fra på leiekostnaden. 

Kanskje du og samboeren din har anledning til senere å få kjøpe leiligheten, hvis dere vil? 

Har du snakket med din far om dette med husleie og opp pussing, og hva han tenkte fra begynnelsen? Er du sikker på det ikke er en misforståelse at du antok at du skulle få leiligheten sånn uten videre?

Jeg ville da aldri blitt sur fordi jeg ikke fikk noe, da heller hvis jeg ble tatt fra noe jeg hadde eid fra før som var mitt.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, hadde faren min vært så råtten så hadde jeg ikke flyttet dit. Greit nok at han vil eie den selv og vil ha leie, det er tross alt hans leilighet. Men seriøst, da kan han jo ikke si at dere skal få den først? 

Har det vært en misforståelse? 

Anonymkode: de516...0c0

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo ikke lurt deg. Han passer på deg. Hans verdier blir dine før eller siden, så om han hadde lurt deg hadde han i realiteten lurt seg selv. Han passer nok bare på at mannen din ikke får kloa i pengene.

Anonymkode: 03cf0...1be

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Far min er typen til å gjøre det samme, ikke nødvendigvis for å lure meg. Men fordi han er så forbanna enkel i hodet.
Jeg ville fått en ny takst på leiligheten. Den er nok verdt mer nå enn før. Ville gått til far og sagt at "basert på at du sa at... , tolket jeg det som....Pusset dermed opp leiligheten.. og den har steget med så og så mye i pris." Så enten fått differansen utbetalt eller budd der x antall mnd gratis basert på det markedet tilsier han kunne fått i leia. Og spart opp i mellomtiden.
 

Anonymkode: a9c46...481

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du først sette deg ned med faren din og oppklare om dette har vært en misforståelse. Kan dere ha snakket fordi hverandre? Hvis du ikke har signert noe, hvis skjøtet ikke står på deg osv., hvorfor trodde du at du eide leiligheten?

Anonymkode: 4992d...33f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må du først sette deg ned med faren din og oppklare om dette har vært en misforståelse. Kan dere ha snakket fordi hverandre? Hvis du ikke har signert noe, hvis skjøtet ikke står på deg osv., hvorfor trodde du at du eide leiligheten?

Anonymkode: 4992d...33f

Fordi han sa til megleren at leiligheten skulle stå på meg, og at "Skulle ønske min far hadde kjøpt leilighet til meg da jeg var ung, hadde gjort ting mye lettere"

 

Jeg ringte han i går og da sa han bare at "du er leietaker, og jeg er eier. Jeg orker ikke snakke om dette nå, det er sånn det blir." ?! 

Sånn plutselig, og jeg skjønner ingenting.

 

TS 

Anonymkode: 98356...487

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi han sa til megleren at leiligheten skulle stå på meg, og at "Skulle ønske min far hadde kjøpt leilighet til meg da jeg var ung, hadde gjort ting mye lettere"

 

Jeg ringte han i går og da sa han bare at "du er leietaker, og jeg er eier. Jeg orker ikke snakke om dette nå, det er sånn det blir." ?! 

Sånn plutselig, og jeg skjønner ingenting.

 

TS 

Anonymkode: 98356...487

Åj.. fikk en dårlig følelse nå. Har han ny kone? Altså har du en stemor? Det er slik min stemor ville gjort med meg.

Anonymkode: 316b2...e8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åj.. fikk en dårlig følelse nå. Har han ny kone? Altså har du en stemor? Det er slik min stemor ville gjort med meg.

Anonymkode: 316b2...e8d

Uansett om TS har en stemor eller ikke så tar han sine egne valg. Det er derfor totalt irrelevant og du er naiv om du tror folk ikke er i stand til å snu om på dette viset av ren grådighet. 

Anonymkode: 6a242...67d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis den skulle stå i ditt navn, har du vel skrevet under på papirer hos megleren? Du kan jo ikke eie en leilighet «papirløst».

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ta 'hevn', så kan dere bo der også trekker dere fra husleien det som dere har brukt på oppussingen. Helt til det er oppgjort og dere skal betale leie igjen. Si opp leiligheten når det nærmer seg, og flytt til et annet sted. Evt at dere sparer som fy og heller kjøper eget til en tid kommer.

Anonymkode: a38fb...4e1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Uansett om TS har en stemor eller ikke så tar han sine egne valg. Det er derfor totalt irrelevant og du er naiv om du tror folk ikke er i stand til å snu om på dette viset av ren grådighet. 

Anonymkode: 6a242...67d

Ehm. Det er ikke irrelevant. Det kan være en mulighet. Men det kan også være at han bare er grådig. Uten andres innblanding. Jeg spør TS om dette, ikke deg. 

Man prøver å finne en mulig forklaring, så selv om det kanskje ikke stemmer så sjekker man.

Anonymkode: 316b2...e8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, bttb skrev:

Hva skal han ha i leie da? Det er jo ganske relevant om dere får bo billig eller ikke.

Dette!

Anonymkode: 9168a...5eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, bttb skrev:

Hva skal han ha i leie da? Det er jo ganske relevant om dere får bo billig eller ikke.

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette!

Anonymkode: 9168a...5eb

9000 kr.

 

Ts

Anonymkode: 98356...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...