Gå til innhold

Holdt dere tale i bryllupet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, holdt ikke tale. Men vi hadde også et tale/sangfritt bryllup 😄

Anonymkode: 539a6...305

• Liker 1
Skrevet

Nei, selv om jeg hadde litt lyst så angrer jeg ikke den dag i dag. Jeg er ingen tale holder og klarer ikke prate foran folk, hadde gruet meg alt for lenge hvis jeg skulle gjort det.

Meg og mannen holdt en lite tale sammen før kakene ble servert, hvor vi takket for at så mange kom etc etc. 

Anonymkode: 97f81...e8d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært i flere bryllup, de flest brudene har ikke holdt tale og det har aldri vært noe jeg savnet heller, det var så mange andre taler at det ikke spilte noen rolle. Det er virkelig ingen vits i å holde tale dersom du gruer deg til det i månedsvis! Bryllupet skal være noe du gleder deg til og ser frem til, ikke noe man gruer seg til. Så obligatorisk er faktisk ikke brudens tale. 

Anonymkode: 38610...0e5

• Liker 2
Skrevet

Jeg holdt tale. Men det var deilig at jeg kunne velge, hadde tenkt litt på hva jeg skulle si hvis jeg fikk lyst. Fortalte ikke noen på forhånd at jeg skulle, så hvis nervene hadde blitt for ille kunne jeg ha droppet det. 🙂

Holdt det veldig enkelt, to setninger om mannen, takket for gavene og at alle ville komme, men egentlig mest takk til svigerfamilien som er veldig hyggelige og imøtekommende og har gjort at jeg følte meg velkommen hos dem.

Anonymkode: 5e7eb...96e

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i flere bryllup, de flest brudene har ikke holdt tale og det har aldri vært noe jeg savnet heller, det var så mange andre taler at det ikke spilte noen rolle. Det er virkelig ingen vits i å holde tale dersom du gruer deg til det i månedsvis! Bryllupet skal være noe du gleder deg til og ser frem til, ikke noe man gruer seg til. Så obligatorisk er faktisk ikke brudens tale. 

Dette jeg føler på også 😊 ønsker å gleder meg til bryllupet, og ikke grue meg.. litt godt å høre at du har vært i flere bryllup uten tale fra bruden uten at du har reagert på det 😊

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for da ville jeg gruet meg til hele bryllupet og ikke klart å ha det fint før etter at talen var unnagjort. Mannen synes det var helt ok.

Anonymkode: 1522c...ddd

Akkurat likt som meg. Vi hadde ingen taler fra noen - for vi liker det ikke, det blir for "høytidelig", og jeg hadde ikke klart å slappet av. Null taler, null gaver og kun de nærmeste - da klarte jeg å nyte dagen .

Anonymkode: cf0c2...f26

• Liker 1
Skrevet

Holdt tale. Om du tror han blir glad for det : Hold tale. 

På 9 mnd. rekker du å jobbe mye med deg selv. Som brud, er det ikke særlig med krav/forventninger heller. Du kan gjøre det kort, fint og personlig. Si hvorfor du er glad i ham og vil gifte deg med ham, takk foreldrene hans, dine og gjestene. Thats it. Ikke forsøk deg på morsomme historier - vanskelig timingvice. Legg heller inn et par småvittige formuleringer, tvedtydigheter el - publikum er så takknemlige i bryllup. 

Anonymkode: 6e89b...870

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja for meg var det en selvfølge. Jeg ønsket å bruke anledningen til å fortelle hva jeg liker med ham og hva jeg er takknemlig for i samlivet vårt. Unngikk klisjeer og å si at jeg elsker ham, det er jo opplagt. 

Anonymkode: f47e1...cda

Klarer du ikke å si det til han på egen hånd? 

Taler er kleint, og ingen bryr seg. Har aldri skjønt vitsen med taler. Greit nok at man har noen som ønsker velkommen og går gjennom menyen etc, men om noen vil si noe til brudeparet kan de vel gjøre det på egen hånd? Er totalt uinteressant å høre å og jeg ser ikke vitsen. Kjeder meg i hjel i bryllup når det er taler. 

Anonymkode: bc3d6...213

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, LeneSofia skrev:

Dette jeg føler på også 😊 ønsker å gleder meg til bryllupet, og ikke grue meg.. litt godt å høre at du har vært i flere bryllup uten tale fra bruden uten at du har reagert på det 😊

Det har aldri vært noen tradisjon at bruden skal holde tale, det er noe som har kommet litt i senere tid. Så de aller fleste reagerer ikke dersom bruden ikke holder tale. Dessuten er det din og din kommende manns dag, og dere gjør som det passer dere best. Enkelt og greit. 

• Liker 2
Skrevet

Vi la ned forbud mot taler og allsang i vårt bryllup. Det ble for puteflaut 

Anonymkode: a5ec9...d83

Skrevet

Ja det gjorde jeg. 

Anonymkode: f2838...3e1

Skrevet

Ja, jeg holdt tale. Både mannen og jeg kommer fra familier hvor taler i større selskap er helt normalt, og mannen har hørt meg holde tale for mange andre opp i gjennom årene. Det ville derfor vært både unaturlig og litt sårende om jeg ikke hadde holdt tale for mannen min i vårt bryllup.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...