AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #1 Skrevet 21. september 2019 Har strevd lenge med angst og i perioder. I 20 år. Både panikkangst og angst for angsten. Vært hos psykolog osv. Fant ut en dag at nå orker jeg ikke mere angst. Jeg bestemte meg for å slutte å tenke og gruble. Være her og nå! Jeg tenkte at hvis angsten kommer får den bare komme, den knekker ikke meg. Vet dere hva som skjedde? Angsten forsvant. Jeg gjør alt jeg ikke turte før, jo let mestring jo enda mindre angst. Grubling og overtenking skjer ikke lenger. Jeg er i dag angstfri og livet er digg! 2 år siden jeg har kjent på angsten Anonymkode: 79f63...b78 6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #2 Skrevet 21. september 2019 Gratulerer, bra jobba, du har funnet din vei Anonymkode: 38dcf...62a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #3 Skrevet 21. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer, bra jobba, du har funnet din vei Anonymkode: 38dcf...62a Takk 😊 en må aldri miste håpet. Angst er bare en følelse, vondt ja, farlig nei.. Anonymkode: 79f63...b78
Silva Pluvialis Skrevet 21. september 2019 #4 Skrevet 21. september 2019 Hvordan klarte du å bare bestemme deg for å slutte og gruble? Jeg skulle ønske jeg fant den pauseknappen selv.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #5 Skrevet 21. september 2019 Har du blitt kvitt angsten på jobb også? Anonymkode: b699c...2fa
Gjest Familytree Skrevet 21. september 2019 #6 Skrevet 21. september 2019 Jeg gratulerer og du gjorde en utmerket jobb! Hva var det som skapte angst? Det er mennesker som sliter med forskjellige ting på dagen som plager dem, jeg skulle ønske det var den knappen for å stoppe det😊
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #7 Skrevet 21. september 2019 Gratulerer! Jobber med saken selv og er DRITLEI. Er på god vei, men treffer fortsatt på noen små humper på veien. Målet er å bli helt kvitt det slik som du har gjort, og bli glad i meg selv. Ble glad når jeg leste dette! Det er håp😍 Anonymkode: 25698...15e
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #8 Skrevet 21. september 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har strevd lenge med angst og i perioder. I 20 år. Både panikkangst og angst for angsten. Vært hos psykolog osv. Fant ut en dag at nå orker jeg ikke mere angst. Jeg bestemte meg for å slutte å tenke og gruble. Være her og nå! Jeg tenkte at hvis angsten kommer får den bare komme, den knekker ikke meg. Vet dere hva som skjedde? Angsten forsvant. Jeg gjør alt jeg ikke turte før, jo let mestring jo enda mindre angst. Grubling og overtenking skjer ikke lenger. Jeg er i dag angstfri og livet er digg! 2 år siden jeg har kjent på angsten Anonymkode: 79f63...b78 Så bra, det høres deilig ut :) kan jeg soør om du brukte medisiner? Jeg har hatt angst i 25 år,og for fire år siden vart den helt invalidiserende . Gikk da til psykolog og var sjukmeld i nesten et år...begynte på medisiner som hjelper meg til å unngå de store anfallene. Lurer på om jeg noen gang kan slutte på medisiner og klare meg... Anonymkode: e3f71...289
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #9 Skrevet 21. september 2019 Så bra jobbet!❤️❤️ Kjente at jeg ble glad😃😃 Anonymkode: 80082...5a5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #10 Skrevet 21. september 2019 Gratulerer, takk for at du deler det her! Har i lange tider tenkt det er omtrent umulig, men har selv hatt en A-ha opplevelse og holder angsten i sjakk nå føler jeg. Både med metakogntitiv terapi med behandler, og har et friår men tar kun et emne på universitetet "psykiske lidelser" for å lære mest mulig. Beste avgjørelsen jeg har tatt og merker bedring. Anonymkode: b011b...15d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #11 Skrevet 21. september 2019 TS her. Det jeg gjorde når jeg sleit med angst var å gruble, kjenne etter, tenke.. og tenke enda mere.. et evig tankespinn. Tankene var negative. Jeg kan ikke det for da kan jeg få angst, hva om angsten kommer da, hva gjør jeg da? Grave langt tilbake i tid, kan det være derfor jeg har angst? Leste mye om angst og om andre som hadde angst. All fokuset handlet om angst. Jeg ble ikke noe bedre av å tenke og gruble på dette. Da måtte jeg finne på noe nytt. Jeg koplet helt ut bekymringer og tanker om angst. Jeg fokuserte på her og nå. Var tilstede her og nå. Hodet fikk plutselig mye plass til andre ting. Jeg er i full jobb, noe som jeg har vært hele tiden. Når en går til psykolog er det vanlig å tenke mye mellom timene. Planlegge hva en kan ta opp neste time osv. Da er du i det hele tiden. Jeg kuttet ut det. Da jeg gikk ut av timen, var jeg her og nå i livet mitt. Har gått på medisiner, men kuttet de ut for et par år siden. Å gi faen i angsten funker! Gjør ting du har gruet deg til før, og når du gjør de tingene som du synes er angst triggende, ikke tenk på angsten eller nå kommer det, krise tanker osv. Vær tilstede og kjenn at du fikser det. Nå er det ingenting i verden jeg er engstelig for. Jeg gjør det jeg vil og er helt uavhengig andre Anonymkode: 79f63...b78
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #12 Skrevet 22. september 2019 Dette varmer hjertet mitt ❤️ Er så glad på dine vegne. Jeg går i en type behandling som handler om nettopp dette. Vi jobber kun i timene, imellom dem skal jeg bare leve og være til. Jeg har tatt kurs i mindfulness (som jo handler om tilstedeværelse), yoga og hatt rutiner for å øve meg på å la tanker være tanker, og ikke mer. Mentalt sett har jeg i perioder fått det til ganske bra, men hjertebanken og følelsen av å kveles er innmari sterk. Den tar over til slutt. Det er jo fordi jeg lar den gjøre det, men likevel. Vet ikke hvordan jeg kommer meg over den siste kneika. Tankene lurer alltid, det er vanskelig å drite i dem. Hva annet skal jeg tenke på? Anonymkode: 4274c...819
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #13 Skrevet 22. september 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette varmer hjertet mitt ❤️ Er så glad på dine vegne. Jeg går i en type behandling som handler om nettopp dette. Vi jobber kun i timene, imellom dem skal jeg bare leve og være til. Jeg har tatt kurs i mindfulness (som jo handler om tilstedeværelse), yoga og hatt rutiner for å øve meg på å la tanker være tanker, og ikke mer. Mentalt sett har jeg i perioder fått det til ganske bra, men hjertebanken og følelsen av å kveles er innmari sterk. Den tar over til slutt. Det er jo fordi jeg lar den gjøre det, men likevel. Vet ikke hvordan jeg kommer meg over den siste kneika. Tankene lurer alltid, det er vanskelig å drite i dem. Hva annet skal jeg tenke på? Anonymkode: 4274c...819 Ikke være redd for angsten. Om den kommer så la den komme.. registrer at den er der, men ikke gi den oppmerksomhet. Ikke mat den med katastrofetanker. Bare fortsett med det du holder på med. Da dabber den av. Det er tankene som fører til angst. Anonymkode: 79f63...b78 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #14 Skrevet 22. september 2019 Jeg ble også "kvitt" angsten i lang tid. Nå er den tilbake for fullt. Vi har en tendens til å gi oss selv mer kred enn vi egentlig fortjener, og det er en grunn at det gjerne er gjentakende gjennom livet. Anonymkode: 4695e...b96
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #15 Skrevet 22. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble også "kvitt" angsten i lang tid. Nå er den tilbake for fullt. Vi har en tendens til å gi oss selv mer kred enn vi egentlig fortjener, og det er en grunn at det gjerne er gjentakende gjennom livet. Anonymkode: 4695e...b96 Men må tenke på hvordan man lever, hvordan man tenker, sette grenser, og ta vare på seg selv. Trenger overhode ikke å få igjen angsten selv om jeg har hatt angst før. Anonymkode: 79f63...b78
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #16 Skrevet 22. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men må tenke på hvordan man lever, hvordan man tenker, sette grenser, og ta vare på seg selv. Trenger overhode ikke å få igjen angsten selv om jeg har hatt angst før. Anonymkode: 79f63...b78 Nei, du trenger ikke det. Men dessverre var det ikke neglect fra min side som gjorde at jeg gjorde meg fortjent til angst igjen, jeg hadde allerede alle verktøyene, men groteske hendelser utenfor min kontroll. Livet og menneskesinnet er ikke lineært, det går i bølger. Men hygg dere for all del på opptur. Anonymkode: 4695e...b96
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå